Pojem zlomek a jeho zápis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Zlomky Sčítání zlomků..
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Znalostio zlomcích.
Rozšiřování a krácení zlomků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Desetinná čísla - úvod.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY - ÚVOD.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
2.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Mocniny Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku) 1.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Zlomky Čísla smíšená..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Složitější složené zlomky
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Zlomky Složené zlomky..
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky a desetinná čísla.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Početní výkony s celými čísly: dělení
Zlomky Složené zlomky..
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Úvod Porovnávání celých čísel
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Pojem zlomek a jeho zápis. Zlomky Pojem zlomek a jeho zápis.

Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části – čtvrtiny. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. jedna čtvrtina tři čtvrtiny Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části – čtvrtiny. kruh – jeden celek

Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí – sedminy. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. pět sedmin tři sedminy Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí – sedminy. kruh – jeden celek

Čtverec jsme rozdělili na osm stejných částí – osminy. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. pět osmin tři osminy Čtverec jsme rozdělili na osm stejných částí – osminy. čtverec – jeden celek

Čtverec jsme rozdělili na dvě stejné části – poloviny. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. jedna polovina jedna polovina Čtverec jsme rozdělili na dvě stejné části – poloviny. čtverec – jeden celek

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) tři čtvrtiny Tři (stejné) díly ze čtyř (stejných) dílů, tj. tři čtvrtiny. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) Zapiš zlomkem červenou část celku. Pět (stejných) dílů ze šesti (stejných) dílů, tj. pět šestin. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) Zapiš zlomkem žlutou část celku. Pět (stejných) dílů z osmi (stejných) dílů, tj. pět osmin. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

Zápis zlomků Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku.

Pozor! Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku. A co takovýto zlomek? Takový zlomek nemá smysl, neboť jmenovatel nesmí být nula. (Jmenovatel vyjadřuje celkový počet dílů, na které je celek rozdělen, a rozdělit celek na nula dílů je nesmysl!)

Rovná-li se čitatel jmenovateli, jde o jeden celek. Zápis celku zlomkem. Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku. Rovná-li se čitatel jmenovateli, jde o jeden celek.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Zapište zlomkem vybarvenou část celku:

A nyní něco na procvičení - podruhé. Vybarvěte zapsanou část celku:

A nyní něco na procvičení - potřetí. Doplňte chybějícího čitatele či jmenovatele tak, aby zlomek vyjadřoval jeden celek:

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Otevřete následující odkaz a znázorněte požadovaný zlomek: http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_103_g_2_t_1.html Klikni pro kontrolu správnosti. Pomůcka, jak na to (klikejte): Klikni do tolika políček, kolik jich má být vybráno dle čitatele. Klikni pro nový příklad. Urči počet dílků, na které má být celek rozdělen – jmenovatele.

A nyní něco na procvičení - popáté. Otevřete následující odkaz a zapište zlomkem, jaká část celku je znázorněna: http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_104_g_2_t_1.html Pomůcka, jak na to (klikejte): Klikni pro kontrolu správnosti. Zapiš zlomkem vybarvenou část celku. Klikni pro nový příklad – zlomek.

A nyní něco na procvičení - pošesté. Otevřete následující odkaz a zapište zlomkem, jaká část celku je znázorněna: http://www.harcourtschool.com/activity/elab2004/gr3/10.html Pomůcka, jak na to (klikejte): Zmáčkni ENTER pro kontrolu správnosti. Doplň čitatele zlomku tak, aby vyjadřoval vybarvenou část celku. Klikni pro nový příklad – zlomek.

Pozor na druhý používaný zápis zlomku. Někdy se místo zlomkové čáry tak, jak jsme ji prozatím psali, používá čára lomená (lomítko).