Učebné pomôcky z optiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Advertisements

Počítačová grafika.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Tato prezentace byla vytvořena
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Teorie barevného vidění
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 2.7.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Verejné osvetlenie mesta Topoľčany
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Rozklad světla optickým hranolem.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Barva světla, šíření světla a stín
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Tabulky – další možnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
BARVA.
vařečka - klaun VY_32_Inovace_03MD-2
Měření elektrického proudu
TM40 Dotyková klávesnica
Využitie vlastností kvapalín
Sleduj informácie na obale potravín
Ekologické desatoro ZŠ s MŠ Župkov.
Dopplerov jav Kód ITMS projektu:
Počítačová grafika.
„Brutácia“ nepeňažného príjmu
Práca s internetom (Ľ. Jašková, Ľ. Šnajder, R. Baranovič)
Grafické editory.
Projekt z matematiky Štatistika.
MATURITA Miroslava Drahošová
Demonštračný experiment alebo žiacka aktivita?
Vstupné zariadenia.
Využitie pracovných listov na hodinách informatiky
Skúmanie vlastností kvapalín, plynov, tuhých látok a telies
OVOCNÉ RASTLINY I. trieda.
Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M
Rastrova a Vektorov grafika
Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť/Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ Inovácie v didaktike pre učiteľov predprimárneho vzdelávania.
Divergentné úlohy v matematike
Ako vzniká mapový znak? Grafická jednotka Znak Mapový znak + význam
Úvodné stretnutie k semináru z informatiky
Základné parametre obrazu II.
PaedDr. Jozef Beňuška
Fyziológia videnia Robertson Davies Matúš Matisko, 3.B
Digitalizácia informácií
Metodicko – pedagogické centrum RP Prešov
Slovenský jazyk a literatúra 4. Ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková
Pracovné zošity Práca s grafikou (2000) Algoritmy s Pascalom (2002) Práca s multimédiami (2005)
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Počítačová grafika.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_24_Vánoce
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_10_Barvy 4
Transkript prezentace:

Učebné pomôcky z optiky PREŠOVSKÁ UNIVERZITA FAKULTA HUMANITNÝCH A PRÍRIDNÝCH VIED Katedra Fyziky Učebné pomôcky z optiky Michal Figura Prešov 2008

Akustický indikátor intenzity osvetlenia

LED spektrum

LED spektrum

RGB mixér - ver.1

RGB mixér - ver.2

RGB mixér - ukážky G+B=C R R+B=M G R+G=Y B R+G+B =W R - red - červená G - green - zelená B - blue - modrá C - cyan - tyrkysová M - magenta -purpurová Y - yellow - žltá W - white - biela R+G=Y B

„Moja obľúbená farba je v RGB zastupená takto: Navrhované úlohy úloha: Žiaci si do zošitov nakreslia tabuľku podľa tabuľky č.1 a s použitím RGB mixéra ju vyplnia.(namiesto farieb v zátvorkách budú prázdne miesta) 2. úloha: Žiaci budú mať k dispozícii fotografie farieb namiešaných na RGB mixéri. Podľa týchto fotografii nastavia na RGB mixéri čo najpodobnejšiu farbu a do tabuľky v zošite si zapíšu percentuálne zastúpenie základných farieb pre každú z uvedených farieb. 3.úloha: Každý žiak nastaví na RGB mixéri svoju obľúbenú farbu a do zošita si zapíše jej percentuálne zastúpenie v tvare: „Moja obľúbená farba je v RGB zastupená takto: R = ..... % ; G = ..... % ; B = ..... % “.

(Tyrkysová, svetlomodrá, modrozelená) Tabuľka č.1 R (%) G (%) B (%) Výsledná farba (Čierna ;tma) 100 (Červená) (Zelená) (Modrá) (Žltá) (magenta, purpurová) (Tyrkysová, svetlomodrá, modrozelená) (Biela) 50 (Oranžová) (ružová) (fialová)

Určovanie koncentrácie farebných roztokov z ich farebnej sýtosti  Ohmmeter Zatemnená krabička odnímateľná krabička od Tic –Tac s farebným roztokom Zdroj svetla (žiarovka, LED) fotorezistor Základňa držiakmi pre zariadenie

Dôkaz polarizácie laserového lúča Laserový modul Tienidlo Laserový lúč polarizovaný Smer otáčania filtra max 90° Polarizačný filter

Polarizácia svetla odrazom od vodnej hladiny Zdroj svetla (žiarovka!) Lúč priamy nepolarizovaný Lúč odrazený polarizovaný Oko (pozorovateľ) Možnosť natáčania filtra o max 90° Miska (tanier) s vodou Optická lavica

Laserograf