WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
VYHLEDÁVÁNÍ V DIGITÁLNÍ KNIHOVNĚ VYSOKOŠKOLSKÝCH KVALIFIKAČNÍCH PRACÍ DSPACE.
Jak se uplatnit na trhu práce
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Vzájemná hospitační činnost
Představujeme službu Samepage
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Metodický screening jednotek a výstupů učení. Význam metodické kontroly Monitoring výrazných odchylek Podpora autorů formou nezávazných doporučení Podpora.
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Dokumentace informačního systému
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: únor 2012,
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_154_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aktivizující metody výuky ve výuce biochemie:
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Teorie vzdělávání dospělých
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
Didaktika geografie.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Studijní návštěvy LifeLongLearning Programme Eva Síkorová, odbor politiky zaměstnanosti MPSV.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
ČÍSLO PROJEKTU ŠKOLY CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO A NÁZEV ŠABLONY POWERPOINT KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PRÁCE.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Vítejte na dnešním workshopu
Teorie vzdělávání dospělých
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí S prací s informacemi v online prostředí se potká každý žák: při hledání zdrojů pro domácí úkoly, při psaní referátů - nebo třeba v rámci kontaktů v sociálních sítích. A často bývá právě dovednost žáka vyhodnotit dostupné informace klíčová k tomu, aby byl produkt jeho práce odpovídající a kvalitní. Pokud je toto téma nosné i pro vaše žáky, přijďte si hrát s metodami kurátorství vzdělávacího obsahu a jejich variacemi, které se přesně trefí do vašich potřeb i učení vašich žáků. WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí Kdo je kurátor ? … a proč kurátorství ve škole? WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

KOLEKCE VZDĚLÁVACÍHO OBSAHU téma obsahy názvy zdrojů popis zdrojů řazení

O CO JDE OBSAH ŠABLON TECHNIKÁLIE k výuce informatiky v projektu

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí JAK VYUŽÍT KOLEKCE pro vyhledávání informací (co jsou klíčová slova, v jakém jazyce hledat, jak rychle najdu a na kolik kliknutí, jaké jsou správné pojmy, které potřebuju) třídění informací (které zdroje jsou důvěryhodnější, který obsah je podrobnější – přesnější – lepší, které informace lépe korespondují s mou konkrétní situací, které typy informací mi v kolekci chybí) zpracování informací (proč právě toto do kolekce patří, zařadím či nezařadím do kolekce, jak popsat, o co ve zdroji ve vztahu ke kolekci jde) předávání informací (jaké požadavky mám na nástroj k předávání, který konkrétní zvolím, jak ho vhodně naplnit, jaké další kreativní možnosti využití nástroj nabízí) WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí Kdo je autorem? (počet kliků) WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí Kdo je autorem? (počet kliků) Které galerii obraz patří? (správnost odpovědi, rychlost odpovědi) WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí Kdo je autorem? (počet kliků) Které galerii obraz patří? (správnost odpovědi, rychlost odpovědi) Jak uchopit tento obraz v tématu vašeho předmětu? WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí Kdo je autorem? (počet kliků) Které galerii obraz patří? (správnost odpovědi, rychlost odpovědi) Jak uchopit tento obraz v tématu vašeho předmětu? Jaký nástroj zvolíte k předávání? WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí

kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi

kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi https://pin.it/fbpbgpqlvkzoa3

kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi

KDY kurátorství UČITEL VYUŽIJE? kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi KDY kurátorství UČITEL VYUŽIJE? když nepracuje s učebnicí když pracuje s žáky na internetu když individualizuje výuku když se pohybuje ve vyšších patrech Bloomovy taxonomie když využívá aktuální téma když chce rozvíjet klíčové kompetence

STANOVTE SI CÍL, určete si cílovou skupinu kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi KUDY NA TO? STANOVTE SI CÍL, určete si cílovou skupinu POJMENUJTE SMYSL plánované kolekce VYTVOŘTE SI SCÉNÁŘ použití kolekce VYMEZTE TYPY ZDROJŮ, které potřebujete DOHLEDEJTE ZDROJE DEJTE SMYSL KOLEKCI DOPLŇTE KONTEXT do kolekce NAJDĚTE ZPŮSOB SDÍLENÍ kolekce se žáky SDÍLEJTE, DEJTE ZADÁNÍ, REALIZUJTE

MOŽNÉ SCÉNÁŘE POUŽITÍ kurátorství kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi MOŽNÉ SCÉNÁŘE POUŽITÍ kurátorství prázdný soubor zadání: vytvořte kolekci kolekce s chybou neúplná kolekce kolektivní kolekce individuální kolekce + sada všech kolekcí kolekce k doplnění smyslu/kontextu/seřazení a utřídění redigované kolekce na různá témata

k výuce (nejen) informatiky v projektu 1. šablona: O PROBLÉMU - kompletní práce s problémem v informatice: od analýzy až po transfer zkušeností 2. šablona: S DIFERENCIACÍ - žáci různé úrovně mají různé úkoly a rozvíjejí se svým vlastním tempem 3. šablona: KURÁTORSKÁ - různé způsoby práce s expertně ověřenými zdroji

k výuce (nejen) informatiky v projektu https://goo.gl/forms/dl3vPJtUBtUBgD4z2 kurátorská šablona https://goo.gl/forms/KbfTHzK6MhZuKGAx1 šablona s problémem https://goo.gl/forms/phBv0B8GoNmtyNdy1 šablona s diferenciací

KACA katerina.parvonic@gmail.com