Rastlinstvo a živočíšstvo 6.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SAVANY Mgr. Josef Koumar. SAVANY Mgr. Josef Koumar.
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_52_INOVACE_03/2/21_ZEMĚPIS
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
GEOBIOMY Geobiomy=typy krajiny Převládají 4 typy:
AMERIKA přírodní krajiny
AUSTRÁLIE ZOOSFÉRA ZITOSFÉRA.
AUSTRÁLIE OCEÁNIE Přírodní podmínky
Registrační číslo projektu
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
AUSTRÁLIE.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Austrálie – „země protinožců.“
Zjednodušený přehled třídění savců
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_133 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Amerika – Přírodní krajiny
SAVANA dále od rovníku střídání období …………………………..
Austrálie - rostlinstvo a živočišstvo
ZEMĚPIS Téma: Austrálie
Počítačová prezentace
Příroda Austrálie Obr. 1 – Mapa Austrálie
Krajiny Ameriky sa v jednotlivých podnebných pásmach navzájom odlišujú. Pokrýva ich odlišné rastlinstvo, žije tu odlišné živočíšstvo. V Amerike sa vyskytujú.
Savany.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Austrálie - kvíz Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Austrálie původní obyvatel Sydney.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
SAVANY ze špan ě lského sabanas = neobd ě lávaná p ů da Bayerová, Golasová, Novák, Tkáč.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Savana velká stáda zvířat na travnatých pláních travnatý porost.
Austrálie- přírodní poměry Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_22_Austrálie- přírodní poměry Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1B_21_Fauna.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – světové rozložení Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
FAUNA A FLÓRA AUSTRÁLIE
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Tropický pás-savana.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Zeměpis.
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
než začnete prohlížet prezentaci ...
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VY_32_INOVACE_16_Z_SAVANY
VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.07
VY_32_INOVACE_
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
ŽIVOČICHOVÉ SAVAN Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Anotace: LASICOVITÍ (práce s interaktivní tabulí, pracovní list)
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Savany.
Naj Austrálie Zaujímavosti prírody
Národný park Nízke Tatry [ NAPANT]
Savany Marek Sokolík 1.B 2008/2009.
Národne parky Afriky Michal Okuliar.
Antarktída Krajina snehu a ľadu.
Vodné spoločenstvo Prírodoveda 4.ročník Scarlett Salajová.
Afrika Šebeňová Viktória ZŠ Slovanská 1415/7, Považská Bystrica.
Škola 21. storočia Dopytovo orientovaný projekt
MadaGASKAR Rozloha: km Obyvateľstvo: 17,5 mil.
LESNÉ CICAVCE.
Austrália TERRA AUSTRALIS.
Projekt z informatickej výchovy
Miestna krajina – 8. ročník
VY_32_ INOVACE_ 11_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_INOVACE_PŘZOO.10 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ Poznavacka_vejcorodi_hmyzozravci
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Transkript prezentace:

Rastlinstvo a živočíšstvo 6.ročník Austrália Rastlinstvo a živočíšstvo 6.ročník

Rastlinné pásma Mapa: Rastlinstvo a živočíšstvo Austrálie - Tolmáči, P. – Likavský, P. et al. 2000. Zemepis 7 1. časť. Bratislava : Poľana, s.81. púšť a polopúšť subtropická krajina dažďový les listnatý les savana step národný park

Rastlinné pásma -rozmanité dažďové lesy, kde dodnes rastú paprade polopúšte a savany so suchomilnými kríkmi, tieto porasty nazývame SCRUB -na JZ a JV subtropické krajiny a stepi - v Tasmánii listnaté a zmiešané lesy

Typické rastliny akácia eukalyptus kliant

Živočíšstvo - znaky endemity- živočíchy žijúce len na určitom území typické živočíchy vačkovce symboly koala a kengura jediné dravé zviera pes dingo králiky,kozy,osly,papagáje

Severná Austrália kuskus škvrnitý vačkovec s pestrými farbami žije na stromoch, aktívny v noci agama austrálska jašter žijúci na stromoch živí sa hmyzom a larvami

Stredná a Západná Austrália kengura červená najväčší austrálsky vačkovec dosahuje rýchlosť 50 až 70 km/h prispôsobený na skoky dlhé až 10 m pes dingo dorastá do dĺžky 1,2 m nebreše, ale zavýja

Stredná a západná Austrália ježura krátkonosá vajcorodý cicavec aktívny v noci živí sa termitmi emu hnedý pštros žijúci v rezerváciach výborný bežec, až 60 km/h

Južná Austrália a Tasmánia koala medvedíkovitá veľké uši a sploštený nos živí sa listami eukalyptov prísne chránená vtákopysk divný vajcorodý cicavec žijúci vo vode

Južná Austrália a Tasmánia vombat medveďovitý pripomína morské prasiatko aktívny v noci, cez deň spí potravou sú mu korene a cibule kvetov diabol tasmánsky vačkovec s čiernou srsťou živí sa zdochlinami

Ďakujem za pozornosť. Spoločne sme preskúmali flóru i faunu na najvzdialenejšom kontinente.