v mikroregionu Dačicko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Projekt TROLLEY Dobrý den.
INTEGRACE VEŘEJNÉ OSOBNÍ DOPRAVY V KrajI Vysočina
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Přístupnost IDS pro OOSPO
Úvod do pozemních komunikací
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Dotační projekty Vysokého Mýta
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. D OPRAVA – PROJEKT MOS.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Trasování a sestavení programu zájezdu
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Návrh opatření pro zlepšení dopravy v krnap
Transkript prezentace:

v mikroregionu Dačicko Koncept mobility v mikroregionu Dačicko JIKORD, s. r. o.

Mikroregion Dačicko počet obyvatel: 19 870 počet obcí: 21 rozloha: 472 km2 hustota zalidnění: 42 obyvatel/km2 pro srovnání – kraj 63 obyvatel/km2 ČR - 133 obyvatel/km2 ekonomicky aktivních obyvatel: 47 % seniorů nad 65 let věku: 15 % nezaměstnanost: 17,3 % = nepříznivé podmínky z hlediska ekonomiky veřejné dopravy

Mobilita obyvatelstva Vyjížďka do zaměstnání 8 350 osob (42 %) z toho denně mimo obec 2 585 osob (13 %) Vyjížďka do škol 910 žáků (4,6 %) Spádové obce: Dačice (7,8 tis.) Slavonice (2,6 tis.) Studená (2,4 tis.) mimo mikroregion:Jindřichův Hradec, Jemnice, Telč a Moravské Budějovice Dopravní síť odpovídající potřebě osídlení Nízké využití přepravní kapacity: - železnice cca 40 % - linková doprava průměrný počet osob na spoj 1 – 36 osob

Silniční infrastruktura Silnice I.třídy 7,5 km (I/23 Jindřichův Hradec – Brno) Silnice II.třídy 150 km Silnice III.třídy 175 km Přeshraniční význam: II/406 Telč – Dačice – Slavonice/Fratres neuspokojivý stav silnic, zejména III. třídy a mostů

Železnice Kostelec u Jihlavy – Slavonice 2 stanice, 7 zastávek v mikroregionu - průměrná vzdálenost stanic a zastávek 2,5 km Dačice a Slavonice - nová nástupiště připravována investice – revitalizace celé tratě (dálkové řízení, zabezpečení přejezdů, nástupiště…) Obnovení tratě do Rakouska přes přechod Slavonice – Fratres v současné době nereálné (příprava cyklostezky) žst.Slavonice žst.Dačice

Dopravní nabídka veřejné dopravy: Železniční doprava: 9 párů vlaků prac. dny, 6 párů vlaků dny prac. klidu,102 000 vlkm/rok dopravce České dráhy a.s. Veřejná linková doprava: cca 2 mil. ujkm/rok hlavní dopravci ČSAD Jindřichův Hradec, Štefl-tour 43 linek v závazku veřejné služby 13 dálkových linek Sezónní linka cyklobus ČB – J.Hradec – Znojmo 152 zastávek veřejné linkové dopravy

Závěry analýzy veřejná doprava obsluhuje všechny obce v mikroregionu stav dopravní infrastruktury neumožňuje zvýšení cestovní rychlosti rozsah dopravní obslužnosti je přiměřený (nejsou zásadní připomínky obcí) potřeba „doladění“ koordinace mezi železnicí a silnicí neefektivnost systému ve vztahu k vynakládaným finančním prostředkům: ○ kapacita vozidel neodpovídá frekvenci - používají se velké autobusy ○ vlaky v okrajových hodinách s nízkou frekvencí v souběhu s autobusovou linkou Dačice – Slavonice ○není dostatečně řešena poptávka malých skupin obyvatel v přepravních sedlech (úřady, lékař apod.) chybí veřejná přeshraniční doprava nejsou předpoklady pro zásadní změny celého systému do doby tarifní integrace (zavedení IDS – politické rozhodnutí kraje)

Inovace nabídky veřejné dopravy: úprava organizace železniční dopravy zlepšení koordinace železniční a autobusové dopravy (odstranění přímých souběhů v úseku Dačice – Slavonice) postupná náhrada velkých autobusů na méně vytížených linkách malokapacitnímu posouzení možnosti využití „spojů na zavolání“ (radiobusů) na vybraných linkách, aplikace pilotního projektu Milevsko -veřejná přeshraniční doprava – projekt česko-rakouské územní spolupráce „Dosažitelnost spojuje“

Úprava organizace železniční dopravy na trati č. 227 Kostelec u Jihlavy – Slavonice (v úseku Slavonice – Dačice) náhrada málo využívaných spojů v časných ranních a pozdních večerních hodinách veřejnou linkovou dopravou se zajištěním obsluhy dotčených obcí i jejich místních částí redukce 6 vlaků - roční úspora výkonů 26 800 vlkm zvýšení kvality vozového parku železniční dopravy (motorové jednotky Stadler pro kraj Vysočina kofinancované z EU) - roční úspora dotací 2,27 mil.Kč Stadler provoz od 28.10.2011

Náhrada velkých autobusů malokapacitními uzavřeny smlouvy s dopravci do 31.12.2019 zpracován harmonogram náhrady u dvou rozhodujících dopravců v mikroregionu roční úspora dotací 0,3 mil.Kč rok dopravce linka trasa počet spojů 2011 Josef Štefl-tour 340816 Dačice – Staré Hobzí – Písečné - Jemnice 2 340821 Dačice - Slavonice 4 2012 7 340817 Dačice - Mrákotín 2013 340815 Dačice – Český Rudolec 12 340818 Dačice - Studená 6 ČSAD Jindřichův Hradec 340610 Dačice – Mrákotín - Telč 340700 Dačice – Staré Hobzí – Písečné - Vranětín 2016 340820 Slavonice - Jemnice 3 2018

Spoje na zavolání Navrženými linkami pro možnost využití „spojů na zavolání“ jsou linky dopravce Josef Štefl-tour, kde průměrný počet přepravovaných osob na spoji nepřesahuje 10 osob: 340814 Dačice-Třebětice-Ostojkovice-Dačice 340816 Dačice-Staré Hobzí-Písečné-Jemnice 340817 Dačice-Mrákotín 340822 Slavonice-Český Rudolec, Markvarec – Český Rudolec, Lipnice Jedná se zejména o přepravu seniorů.

Veřejná přeshraniční doprava Turistická linka Raabs a.d. Thaya – Telč návaznost na linku Dobersberg – Zwettl a železnici ve Schwarzenau Operační program Cíl Evropská územní spolupráce ČR – Rakousko 2007-2013 Termín realizace projektu: 1.9.2011 – 31.12.2013 Plánované zahájení provozu linky - prosinec 2011 Vedoucí partner: VOR (Verkehrsverbund Ost-Region) Wien Partneři projektu z ČR: Kraj Vysočina, JIKORD s.r.o. - provoz linky pátek, sobota, neděle/svátky - 3 spoje v každém směru přeprava jízdních kol marketing, doprovodné nabídky pro turisty

Ekonomický přínos projektu postupné nasazování malokapacitních autobusů přinese úsporu oproti současně vynakládaným dotačním nákladům cca 300 000 Kč/rok náhrada málo využívaných vlakových spojů autobusovou dopravou přinese úsporu dotačních nákladů cca 2 270 000 Kč/rok úspory bude možno využít pro rozšíření dopravního konceptu - možnost nasazení „spojů na zavolání“ po vyhodnocení zkušebního provozu v pilotním projektu mikroregion Milevsko (červen 2012).

Očekávaný vývoj úspor dotačních prostředků v létech 2012 – 2016 (údaje v tis.Kč) Zahájení racionalizačních opatření od změny JŘ – 10.června 2012

Využitelné dotační prostředky pro léta 2012-2016 (údaje v tis.Kč) pro nárůst dotačních potřeb dopravců pro zvýšení rozsahu dopravní obslužnosti (např. „spoje na zavolání“)