Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_3C55Čj8_Úvaha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Rozbor uměleckého textu
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Řečnický styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
Úvaha.
CHARAKTERISTIKA znaky.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Slohové postupy.
Úvaha Střední odborná škola Otrokovice
Řečnický styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Metody vzdělávání. Metoda Metoda - methodos – cesta, postup - methodos – cesta, postup – způsob jakým dosáhneme – způsob jakým dosáhneme výchovně vzdělávacích.
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
Využití obrazového materiálu v hodinách Čj „Učit se znamená objevovat to, co už víš. Konat znamená demonstrovat, že to víš. Učit druhé znamená připomínat.
VY_32_INOVACE_Jir_ II_11 Věta a souvětí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C57Čj6_ Zájmena
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
Autor: Mgr. Eva Kotounová
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_3B28Čj7_Význam slov
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková Název : VY_32_INOVACE_2B33Čj5_Pohádka
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kritéria hodnocení písemné práce
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Autor: Mgr. Marie Švehlová
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_3B25Čj7_Slovesný rod
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Název školy: Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Hana Novotná
Autor: Mgr. Marie Švehlová
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C45Čj6_Pohádky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B30Fy6_Hmotnost 2
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_3C55Čj8_Úvaha Téma: Úvaha Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136

Anotace učivo je určeno žákům 8. ročníku prezentace určena pro promítání na IT podporuje aktivitu žáků při procvičování slohového útvaru úvaha pomůcky: učebnice, nástěnné tabule

Úvaha patří k náročnějším slohovým útvarům autor se zamýšlí nad problémem naznačuje jeho řešení týká se často aktuálních společenských jevů autor vyjadřuje vlastní názor závěry vyplývají z logického usuzování a ze zkušeností autora

Jazykové prostředky hodnotící obrazná vyjádření řečnické otázky spisovné výrazy používání argumentů a protiargumentů

Kompozice 1. úvod – uvedení daného problému 2. vlastní stať – rozbor problému 3. závěr – shrnutí základních, myšlenek (může se objevit i pointa, zajímavá myšlenka, citát)

Jste rádi na světě? Napište 10 důvodů, proč:

Co je pro tebe domov? Vyjádři pomocí 4 vět, souvětí: Domov je loď, která odolává všem pohromám.

Vyberte si citát a pokuste se napsat úvahu: Mít vynikající vlastnosti nestačí – je třeba je umět uplatnit. F. de la Rochefoucauld Nesnaž se převýšit ostatní, ale sám sebe. Cicero Je rozumný, kdo se nermoutí pro to, co nemá, ale raduje se z toho, co má. Démokritos Přítel je ten, kdo o vás ví všechno a má vás pořád stejně rád. E. Hubbard Nejsnadnější způsob, jak ztratit důvěru a úctu mladých, je dávat jim nekonečné rady. E. Hemingway Nebýt milován, to je smůla, ale nemilovat, to je neštěstí. A. Camus