Telefonická centra tísňového volání linky 112

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Advertisements

Školní síť a její připojení k internetu
Hosting informačního systému K2
Datové přenosy v ISDN Mobilní systémy, PF, JČU.
Přednáška č. 5 Proces návrhu databáze
Kraj Vysočina Projekt ROWANet Stav k RK , př. 1
Komunikační systém lokalit HN v ploše Ing. Stanislav Borecký 30. října 2006.
Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Distribuované ZOS kraje aneb příspěvek k úvahám o možnostech operačního řízení ZZS v rámci kraje MUDr. Ondřej Franěk, ZZS HMP – ÚSZS.
Služba provozu koncových stanic Co, jak, za kolik...
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
Obsah Úvod Základní vlastnosti Topologie pokrytí – orientační schéma
December 11, 2007eCall pilotní řešení Snímek 1 Pilotní projekt eCall v ČR Filip Linhart, Vladimír Velechovský Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Divize.
Univerzální přípojka koncepce a realita Miroslav 30.březen 2004.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
Microsoft System Center Operations Manager
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
1 iptelefonie denis kosař. 2 obsah Co je ip-telefonie Jak to funguje Protokoly Kodeky Jak to použít Skype Zdroje.
IP telefonie studie a co dál
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Ing. Aleš Dryák Pragonet, a.s.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
IP telefonie v síti CESNET2 Sven Ubik Brno,
... jednotné evropské číslo tísňového volaní 112
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Regionální komunikační infrastruktura CamelNET. Co to je ? Krajem provozovaná optická datová síť Optické kabely jsou uložené v zemi Současně zahajovaná.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
První pomoc Přivolání pomoci z okolí
ISDN Backup 2N ® NetStar. Základy o záloze ISDN linek: Záloha odchozích a příchozích hovorů pomocí nezávislé trasy (GSM/UMTS) Podpora.
Informační podpora při krizovém řízení
Zpřístupnění účastnického vedení Local Loop Unbundling (LLU) Ing. Pavel Jiroušek.
Možnosti připojení k Internetu ve Velkém Meziříčí
SIM hunting (Vyhledání volné SIM) 2N ® NetStar.
Copyright © 2011, atlantis Leden Copyright © 2011, atlantis Aruba VPN NEW.
SIM hunting (Vyhledání volné SIM) 2N ® NetStar.
Jednotná kontaktní místa podle zákona o volném pohybu služeb Vlastimil Slovák, odbor Vnitřního trhu a služeb EU Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Metropolitní síť, nezbytná podmínka pro rozvoj území
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
======!"§==Systems= Řízená informační a komunikační infrastruktura Igor Tomeš Strana: 1 Řízená informační a komunikační infrastruktura Igor Tomeš T-Systems.
Jednotné komunikační prostředí města Plzně
KI ISVS Klíčové projekty a koncepce rozvoje Hradec Králové, Petr Moldan.
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Zástupce ředitele OIVS MV
GovNet Ing. Zbyněk Škopán. Strana 2 KI ISVS Služby GovNet I. Centrální podpora Uživatelů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
1 Intranet Veřejné správy Současný stav a vize Hradec Králové, 25. března 2003 Petr Moldan Jaroslav Zítek.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Možnosti využití mobilní komunikace při krizových situacích
Řešení společnosti GTS Novera pro veřejnou správu Ing.Miloš Mastník, MBA Ředitel divize produktů a strategie GTS Novera.
1 ČESKÝ TELECOM pro veřejnou správu Ing. Ondřej Felix, CSc Hradec Králové
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
Hasičský záchranný sbor České republiky Tísňová linka 112.
Spolupráce ÚP ČR a LPS konference - Poslanecká sněmovna parlamentu ČR Mgr. Zdeňka Cibulková, Odbor pro sociální věci Generálního ředitelství.
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Zajištění infrastruktury pro operační střediska základních složek IZS Integrovaná Telekomunikační Síť Nové Generace (ITS NGN) Ing. Tomáš Faško.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Obnova infrastruktury SIS II - 2. etapa (záložní centrum) projekt spolufinancovaný z ročního programu 2012 Fond pro vnější hranice (FVH)
Mezikrajský peering a krajské konektory Jan Pejchal Cesnet/Plzeňský kraj
Elektronické bankovnictví
ČINNOST PANELU HO ÚSTECKÉHO KRAJE V ROCE 2016
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Koncepce bezpečnosti v infrastruktuře systémů veřejné správy
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Mobilní ústředna pro Liberecký kraj
Centrální místo služeb 2.0
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

Telefonická centra tísňového volání linky 112 TCTV 112 Telefonická centra tísňového volání linky 112 18.9.2018

Zákaznické telekomunikační řešení Cíl: celorepublikový účel čísla 112 – komplexní zajištění pomoci při velkých a rozsáhlých krizových situacích detekce příslušnosti (policie, hasiči, záchranka) dle typu události nahlášené volajícím předání veškerých údajů zjištěných operátorem TCTV – předané již verifikované volání s lokalizací 18.9.2018 www.telecom.cz

Zákaznické telekomunikační řešení Přínos pro občana: okamžitá dovolatelnost na linku 112 (daná kapacitou současně přihlášených operátorů v celé ČR - až 102 operátorů při současném zajištění předání informacím do složek působící v daném území/lokalitě) komplexní pomoc při mimořádných událostech lokalizace místa volání jednotný systém v celé ČR – systém rajonizace (dle místa volání automatické vyhledání příslušné okresní složky IZS jazyková podpora pro cizince 18.9.2018 www.telecom.cz

Zákaznické telekomunikační řešení Kvalita služby: 1/ hlavním kriteriem je dovolatelnost (poměr počtu přihlášených operátorů v systému k počtu současně příchozích volání) A) Systém přelivů B) N+2 záloha HW 2/ Pro všechny komponenty systému jsou stanoveny dostupnosti dle důležitosti (ohled na zálohování - technicky nebo systémově) 18.9.2018 www.telecom.cz

Popis navrženého systému 3 telekomunikační technické platformy TCTV operátorská pracoviště jsou umístěna přímo v lokalitě telekomunikační technické platformy a jsou k telekomunikačnímu zařízení připojena přímo LAN 11 krajských TCTV připojených vzdáleně k technické platformě (samostatná vzdálená pracoviště jsou připojena pomocí datového okruhu a aktivních prvků k platformě) Zajištění konektivity do veřejných pevných telefonních sítích Zajištění vzájemného datového propojení technických platforem Zajištění datového propojení vzdálených krajských TCTV Zajištění připojení na okresní pracoviště základních složek integrovaného záchranného systému, Policie České republiky a Zdravotní záchranná služba Zajištění přenosu informací z databáze telekomunikačních informací INFO 35 ( projekt ČTc – poskytnutí informací o stanicích HTS dle §35 zák. 151) Informací o poloze od mobilních operátorů 18.9.2018 www.telecom.cz

Hlavní pracoviště operátorů Záložní pracoviště operátorů Lokality Technické platformy TCTV Remote TCTV Hlavní pracoviště operátorů Záložní pracoviště operátorů Praha 10 5 Ústí nad Labem 4 2 Hradec Králové Liberec Kladno 9 Plzeň Karlovy Vary České Budějovice Jihlava Olomouc Ostrava 6 3 Brno Pardubice Zlín Celkem 102 71 31 UL LI KV HK KL PH PU PN OL OV JI CB ZL BO 18.9.2018 www.telecom.cz

Popis systému Filosofie telefonických center Kapacita 102 operátorů v celé republice Automatické vyzvedávání a distribuce příchozích volání řízeno ústřednou dynamické rozložení zátěže na operátory Automatické přelivy mezi centry Dle stanovených pravidel Bez zpoždění Směrování hovorů ve veřejné pevné telefonní síti Využití IP telefonie pro předávání hovorů na okresní složky IZS po vlastní virtuální privátní síť standardizované přístroje Nahrávání hovorů – nahrávací zařízení NICE Sestavování konferencí (zejména při jazykové podpoře) Propojení se sítí MV ČR 18.9.2018 www.telecom.cz

Popis systému Identifikace polohy volajícího Specifická podle operátora Mobilní operátoři identifikace prostorů závisí na technických možnostech jednotlivých operátorů typicky - oblast místo volání INFO 35 databáze společnosti ČESKÝ TELECOM Lokalizace na adresu, uživatele HZ Další pevní operátoři záleží podle možností operátora konkrétního operátora (telekomunikační zákon nespecifikuje podrobnosti) Speciální Aplikační software TCTV - Medium Soft 18.9.2018 www.telecom.cz

Schéma TCTV Platforma TCTV (3×) SDH Okresní Složky IZS LAN UA Pracoviště operátorů 4× - 10× PC Digitální telefon ECC Apl SW DB +GIS CTI server CSTA voice record PRA 2× IP 6 Mbps 2× CPE CISCO 2620 XM PRA / BRA Privátní síť MV SDH Tísňové volání 112 GSM 1 SDH PSTN / ISDN LL NET GSM n IP MPLS LL NET Premium 2 Mbps Pevná síť HUB IP 128 kbps Router CISCO 1721 IP 2 Mbps INFO 35 Sítě ČTc Voice HUB server Router CISCO 2620 XM remote TCTV (11×) Okresní Složky IZS 2× IP telefony Pracoviště operátorů 4× - 9× PC UA 18.9.2018 www.telecom.cz

Hlasová komunikace Připojení do PSTN/ISDN 4× PRI (4×30 kanálů) na každou platformu Nezávislé připojení do PSTN/ISDN Propojení platforem mezi sebou 2× plně zálohované 2Mbit/s Fyzické připojení platforem 2× optika (STM-1) nenavislé přístupové vedení Propojení platforem TCTV a remote TCTV 2Mbit/s je využit pro propojení mezi komunikačním serverem Alcatel OmniPCX 4400, umístěném na platformě TCTV a Voice HUB na remote TCTV 18.9.2018 www.telecom.cz

Závěr Role ČESKÉHO TELECOMU Model poskytovaní komplexní služby pro uživatele Pozitivní role také jako poskytovatele „UNIVERSÁLNÍ SLUŽBY“ vyjednávání s mobilními a pevnými operátory (lokalizace volání) využití špičkové veřejné telefonní sítě ČESKÉHO TELECOMU řešení směrování hovorů od všech operátorů Řešení jako klasické call centrum – vlastní zkušenosti všichni operátoři systému TCTV (platforma, remote, okresní složky) jsou z pohledu call centra agenti připojení k jednotné technologii (HW) Systémová integrace řešení pro Hasičský záchranný sbor Subdodavatelé Nextira One – PBX Alcatel Medium Soft – IT technologie a speciální aplikační SW TCTV 18.9.2018 www.telecom.cz

Děkujeme za pozornost Prostor pro dotazy … Ing. Zbyněk Škopán Veškeré další dotazy Vám rádi zodpovíme i písemně na adrese: tiskovy.odbor@ct.cz Ing. Zbyněk Škopán CS – komplexní zákaznická řešení ČESKÝ TELECOM, a.s. Olšanská 3/55 130 34 Praha 3 Tel: +420 271 468 897 e-mail: zbynek.skopan@ct.cz 18.9.2018 www.telecom.cz