NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZNÁMKY ve formátu PDF
Advertisements

Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Rovnoběžník a lichoběžník
Pythagorova věta – slovní úlohy
Užití Pythagorovy věty – 3. část
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Užití Pythagorovy věty – 4. část
Jehlan povrch a objem.
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Pythagorova věta užití v prostoru
Pythagorova věta v prostoru
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Objem hranolu.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Prezentace – Matematika
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Výpočty v rovinných obrazcích
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Vzdálenost rovnoběžných přímek
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Vyjádření neznámé ze vzorce
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa – trojboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Povrch a objem koule Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R13_Model kužele TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R11_Model jehlanu TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tělesa –čtyřboký hranol
Matematika Komolý jehlan
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola Městec Králové
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výpočty v rovinných obrazcích
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: RNDr.Ivana Řehková 3.2.1.3.R04_Test slovní úlohy Matematika 8. ročník CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace: Cílem je testování znalostí úloh na užití Pythagorovy věty. Žáci dostanou předtištěné úlohy k vypracování. Pracují samostatně ve 2 odděleních (A,B). Po ukončení práce si podle této prezentace kontrolují výsledky V další hodině již mají žáci před sebou opravené testy a podle prezentace píší opravu těch příkladů, kde udělali chybu. Žáci, kteří měli příklad správně, vysvětlují postup.

Zadání úloh: A 1/ Jakou vzdálenost uletí míč, jestliže ho fotbalista kopne z penaltové značky přímo doprostřed břevna? Branka je vysoká 2,2 m a penaltová značka je vzdálená od středu brány 10m. 2/ Vypočti pomocí Pythagorovy věty délku tělesové úhlopříčky krychle o hraně 15 cm. 3/ Jak vysoká je dopravní značka tvaru rovnoramenného trojúhelníku se základnou 40 cm a délkou ramen 52 cm? B 1/ Letadlo vzlétlo z Prahy a stoupalo pravidelně až nad Kladno, kde mělo výšku 5 km.Jakou dráhu vzduchem uletělo, jestliže vzdálenost obou měst je 25 km? 2/ Vypočti pomocí Pythagorovy věty délku tělesové úhlopříčky krychle o hraně 12 cm. 3/ Průřez železničním náspem tvoří rovnoramenný lichoběžník s podstavou 10 m a ostatními hranami 5 m . Vypočti výšku náspu.

1.úloha 1A/ Jakou vzdálenost uletí míč, jestliže ho fotbalista kopne z penaltové značky přímo doprostřed břevna? Branka je vysoká 2,2 m a penaltová značka je vzdálená od středu brány 10m. 2,2m 10m x2 = 102 + 2,22 x = 10,24 m Míč uletí vzdálenost 10,24 m.

1.úloha x2 = 52 + 252 x = 25,5 km Letadlo uletí vzdálenost 25,5 km. 1B/ Letadlo vzlétlo z Prahy a stoupalo pravidelně až nad Kladno, kde mělo výšku 5 km.Jakou dráhu vzduchem uletělo, jestliže vzdálenost obou měst je 25 km? 5km 25km x2 = 52 + 252 x = 25,5 km Letadlo uletí vzdálenost 25,5 km.

2.úloha 2A/ Vypočti pomocí Pythagorovy věty délku tělesové úhlopříčky krychle o hraně 15 cm. u p 15 15 p2= 152 +152 u2= 450 + 225 u = 25,98 cm Tělesová úhlopříčka krychle měří 25,98 cm

2.úloha 2B/ Vypočti pomocí Pythagorovy věty délku tělesové úhlopříčky krychle o hraně 12 cm. u p 12 12 p2= 122 +122 u2= 288 + 144 u = 20,78 cm Tělesová úhlopříčka krychle měří 20,78 cm

3.úloha 3A/ Jak vysoká je dopravní značka tvaru rovnoramenného trojúhelníku se základnou 40 cm a délkou ramen 52 cm? 52 v 20 20 v2= 522 - 202 v = 48 cm Značka je vysoká 48 cm.

3.úloha v2= 52 - 2,52 v = 4,33 cm Násep je vysoký 4,33 m. 3B/ Průřez železničním náspem tvoří rovnoramenný lichoběžník s podstavou 10 m a ostatními hranami 5 m . Vypočti výšku náspu. 5m v 2,5m v2= 52 - 2,52 v = 4,33 cm Násep je vysoký 4,33 m.