Cileček, Zaoral, Kališ, Milan

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půda skupina č. 5 Macháčková, Pavlíková, Galočíková, Konečná, Stoklasová.
Advertisements

Půda skupina č. 2 Chřibková, Brandýsová, Štrohalmová, Kuková, Korphová.
Půda skupina č. 1 Berek Matěj, Humplík Lukáš, Sýkora Štěpán, Kupková Pavlína.
Tošková, Jakschová Proske, Bednarz
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŮDY Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
PEDOSFÉRA = vznikl přeměnou svrchní části zemské kůry spolupůsobením: – = věda zabývající se půdou a jejím geografickým rozšířením = věda zabývající se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
TIS Robert Šimon, Marek Vašíček, Borek Požár, Aňa Korytářová, Prokop Masojídek.
Název školyStřední škola hotelová Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Bc. Pavel Sedlák Název šablonyVY_32_INOVACE SAZ Název DUMuSAZ U.
Pedosféra Řecky Pedon = půda  Půda vzniká z mateční horniny zvětráváním  Chemické  Mechanické  a působením organismů  Živočichové  Rostliny  Mikroorganismy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PEDOSFÉRA = vznikl přeměnou svrchní části zemské kůry spolupůsobením: – = věda zabývající se půdou a jejím geografickým rozšířením = věda zabývající se.
Struktura látek a stavba hmoty
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
PŘEDNÁŠKY O PŮDĚ Zdeněk Máčka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Stanovení obsahu uhličitanů
ZKOUŠKY KAMENIVA jemné částice
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
Název vzdělávacího materiálu Kyseliny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-13
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_04-59 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Vybrané kapitoly z pedogeografie a biogeografie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Pedosféra = půdní obal země.
Zeměpis – 9.ročník Půdy ČR VY_32_INOVACE_ Název školy
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Magnetická indukce Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_04-60 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
POLOHA VE STŘĚDNÍ EVROPĚ
Usazené horniny = sedimenty
Venuše Sluneční soustava Název školy
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
Struktura látek a stavba hmoty
Měření tíhového zrychlení
Transkript prezentace:

Cileček, Zaoral, Kališ, Milan Půda skupina č. 4 Cileček, Zaoral, Kališ, Milan

Popis stanoviště Název stanoviště Datum: 6.6.2012 Čas: 10:36 Opava, Datum: 6.6.2012 Čas: 10:36 Počasí: zataženo Poloha zeměpisná šířka: zeměpisná délka: nadmořská výška:

Umístění v reliéfu na rovině Typ využití půdy travní pokryv

Popis půdního profilu L – opadanka O – nadložní organický horizont A – humusový horizont B – metamorfický horizont C – půdotvorný substrát D – podložní horizont E – eluviální horizont R – mateční hornina

Označení horizontu Horní hranice horizontu (cm) Dolní hranice horizontu (cm) O 2 A 15 B 55 C 90

Základní půdní znaky Struktura Konzistence velikost půdních částic, které ovlivňují výskyt vodních a vzdušných pórů v půdě Konzistence znamená vzájemné poutání půdních částic mezi sebou (koheze, soudržnost) a lepivost zeminy k cizím tělesům (adheze, přilnavost)

Přítomnost skeletu, kořenů Zrnitost udává velikost a poměrné zastoupení jednotlivých půdních částic Vlhkost momentální obsah vody v půdě Přítomnost skeletu, kořenů výskyt půdních částic větších než 2mm a kořenů rostlin

Označení horizontu Struktura Konzistence Zrnitost Vlhkost Přítomnost skeletu (S), kořenů (K) O zrnitá kyprá hlína vlhká K A drobivá B hrudkovitá tuhá jílovitá hlína - C sloupkovitá velmi tuhá jíl suchá

Určení stanoviště pomocí indikačních rostlin Výsledky pozorování: dominantní rostlinné druhy stanoviště jetel plazivý řebříček obecný vlastnosti stanoviště vysýchavé až suché středně bohaté na živiny kyselá až neutrální půda

Číslo Český název Odhadovaná pokryvnost Kód stanoviště 1. smetanka lékařská 10% 4A 2. jetel luční 30% 2D 3. řebříček obecný 1B 4. rmen smrdutý 5. hrachor luční 6. lipnice luční 5C