Oborové výukové aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Advertisements

ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Maturita 2017.
Platformy projektu KAP LK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pracovní porada Pracovní list.
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Pracovní porada Pracovní list.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Má země Česká republika.
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Maturita 2018.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
Uživatelská příručka DuoTrainin
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Rovnice HRA.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Hospodaření fiktivní firmy s využitím MS Excel
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

Oborové výukové aplikace Pavla Kovářová Laboratoř vzdělávacích technologií Podzim 2017

Jak budete postupovat pro využití aplikace? Co s ní chci dělat? Bloom, SAMR Jaká je vhodná aplikace? Nalezení aplikace Katalogy vzdělávacích aplikací: Apps4Edu, EduAppCenter, AppoLearning Téma Stupeň, ročník, věk Cena Zařízení (OS) Hodnocení aplikace – odpovídá? Plán výukové aktivity Aplikace do výuky

Kde hledáme tipy na aktivity? Viz setkání „vyhledávání a hodnocení aplikací“ Např. kurzy.knihovna.cz

Jazyky (čeština, angličtina, němčina…) Čtení a psaní (hl. výukové kartičky, obrázkové hry) Slovníky a překladače: textové, obrazové, zvukové, výkladové Hry s výukou slovíček, různá témata (např. u doktora, zvířata…) i formáty (skládání písmen, fotokvízy…) Storytelling, konverzace (komix) Písničky a jejich texty Procvičování gramatických jevů, např. nepravidelná slovesa, idiomy, shoda podmětu s přísudkem, určování slovních druhů Přehled litaretury

Společenské vědy Prvouka Dějepis Vlastivěda a zeměpis Zdravověda (lékař, lidské tělo, první pomoc, dopravní výchova…) Člověk a jeho svět (hodiny, prostorová orientace, dopravní značky, společenské situace, představivost, logické myšlení, slovní zásoba…) Člověk a příroda (zvířata a rostliny, ovoce a zelenina…) Dějepis Historické mapy (interaktivní) Prohlídky památek (někdy konkrétní památka, jindy lokalita, např. Praha, Řím, starověký Egypt…) Časové osy Vlastivěda a zeměpis Ukázky, encyklopedie, testy a kvízy Země, mapy (včetně slepých) Průvodci (interaktivní) Podnebí, pamětihodnosti… lokality Koloběh vody v přírodě Evropská unie

Výchova Hudební výchova Výtvarná výchova Hudební skladatelé a díla Simulace hudebních nástrojů Zpěvníky (text, noty, zvuk) Výtvarná výchova Malířské kolekce Muzejní sbírky

Přírodní vědy Data, měření, čidla (např. osciloskop, kompas…) Simulace pokusů 3D modely (např. sluneční soustava, anatomie, živí tvorové pod mikroskopem) Převody jednotek Tabulka prvků Atlasy (rostlin, hub, ptáků…) Kvízy (např. určování hmyzu)

Matematika, informatika Geometrie (tělesa, tangram, 3D modely) Grafy Hodiny Příklady – počítání (sčítání, zlomky, rovnice…) Matematické hry, např. MathBingo, pexeso, logické hry („slovní úlohy“) Matematické taháky (vzorce, veličiny, převody…) Informatika Programovací jazyky Algoritmické myšlení (ne programování, např. grafické příkazy pro zadané úkoly)

Proč oborové aplikace? 2 skupiny Oborové Nadoborové + Předpřipravený obsah Přizpůsobena vizuální forma Řízený průchod Vymezení cílovky (věk) Konkrétní jevy (zaměření na problém) Propracovanější obsah (kontrola uživateli) Testování konkrétního Interaktivita obsahu se studentem Víc oblastí/témat Volnost při designu (obsah, proces) Multioborová/hraničí témata Více předmětů – snazší pro učitele (neučí se ovládat tolik aplikací) Více jazyků - Omezené využití Jazyk Garant správnosti? Méně uživatelů Víc času na tvorbu obsahu Učitel musí být odborník Nejde tolik do hloubky

Úkol 1 Vyberte si předmět/obor/tematické zaměření Vyzkoušejte 3 aplikace Vytvořte stručnou anotaci dle vzoru na kurzy.knihovna.cz Napište ji do sdíleného dokumentu - https://goo.gl/YK9Esb

Úkol 2 Zvolte si výukový cíl Vyberte si aplikaci Důvod výběru = cíl (ne rozšířenost) Ne nadoborové, ale s hotovým obsahem Zhodnoťte vaši aplikaci ve sdíleném dokumentu https://goo.gl/YK9Esb Využijte popsané struktury Aktuálně nejdůležitější kontext využití!

Děkuji za pozornost kovarova@phil.muni.cz Další tipy k tématu viz kniha Tablet ve školní praxí. Děkuji za pozornost