Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
EU peníze školám Čtenářská gramotnost - záměr  Zlepšování čtenářských dovedností a zvyšování čtenářské gramotnosti ve všech ročnících  Obnovit knižní.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
Setkání zástupců 1. ročníků
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Dokument KAP MSK - obsah
Pedagogická psychologie
Ing. Kateřina Lichtenberková
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Logistika a Supply Chain Management
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
3. Metody pedagogické diagnostiky
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Informace k PP2 a semináři
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Školní poradenské pracoviště
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová

Obsah PP1 Předmět předškolní pedagogiky, základní kategorie a pojmy ISCED 0 (organizace předškolního vzdělávání v ČR) Výchova a vzdělávání Proměny cílů předškolní výchovy a vzdělávání, alternativní a inovativní směry v předškolním vzdělávání Dítě jako subjekt vzdělávání Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Vzdělávání dětí do 3 let Prostředí a jeho vliv na rozvoj - reflexní list Heterogenní a homogenní skupiny Předškolní pedagog, jeho kompetence (standard, kariérní řádu) - reflexní list Komunikační dovednosti učitelky MŠ – vytváření sebepojetí Profesní portfolio

Obsah PP2 Struktura PP2, požadavky na ukončení předmětu Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Cíle a obsah vzdělávání (kompetence, vzdělávací oblasti, Bloomova taxonomie) Individualizace (typy inteligencí), Organizace vzdělávání dětí předškolního věku v ČR, organizační formy, Konstruktivistické přístupy Motivace Metody práce s dětmi, učení Podmínky vzdělávání Dokumentace školy, odborné časopisy Vlastní hodnocení školy Návaznost předškolního a základního vzdělávání

Zakončení PP1 Seminární práce na téma: „Komparace dvou odborných publikací“ Kritéria pro hodnocení: formální úprava podle požadavků na odborné práce, včetně pravopisu porovnání přístupů, názorů, zdrojů apod. jednotlivých autorů ke zvolenému tématu (nikoli obsah jednotlivých publikací) odevzdání seminární práce v elektronické podobě v termínu do 20. 5. 2016 rozsah práce max. 5 normostran

Zakončení PP1S 80% účast na seminářích Předložení Portfolia studenta Portfolio obsahuje: - záznamy z praxí (deník praxe) - vybrané seminární práce - anotace přečtené literatury - vlastní výrobky, přípravy… - zajímavosti (články, fotografie…)

PP2S – recenze článku z odborného periodika Zkouška z PP2

Úkoly PPP1: Zjistit, jaká dokumentace je vedena v mateřské škole i v rámci třídy, pořídit kopie, výpisy. Zaznamenat průběh dne do hospitačního záznamu (2x jiná učitelka), lze přesunout také do 3. semestru. Zaznamenat pozorování učitelky do reflexního listu. Zaznamenat postřehy z pozorování prostředí mateřské školy do reflexního listu. Zúčastnit se pedagogické rady a akce školy (lze přesunout do 3. semestru). Vytvořit si „zásobník her“ (spíše zdroje – literaturu, internetové odkazy apod., kde můžeme najít inspiraci), vybrat některou ze zajímavých her pro děti a seznámit s ní svoje kolegyně (vzdělávací záměry, metodologie, skupinová kooperace a dynamika, teorie her, význam diagnostických charakteristik apod.…). Navštívit mateřskou školu v odpoledních hodinách.