Vypracoval : Matyáš Fritscher

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_36 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluSteroidní anabolika Anotace Žáci.
Advertisements

Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
HIV Vypracoval: David Pospíšil Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
MIKROBIOLOGIE Virologie Bakteriologie Bakteriologie Parazitologi e Parazitologi eMykologie.
Panda velká Vypracoval: Alexandr Stanislav Macháček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Vypracoval: Veronika Vojáčková Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
 chorobný stav, při kterém dochází k postižení hostitelského makroorganismu prostřednictvím parazit  inaparantní infekce- skrytá infekce bez typických.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_01_pohlavní choroby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Magda Karhánková Cvičení z biologie oktáva
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁZRAČNÝ ROZMARÝN.
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Činnost nervové soustavy
Seismologie Zpracoval: Ondřej Kubík Obor: Technické Lyceum Třída: 1L
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Centrální nervová soustava (CNS)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Strach a proč se rádi bojíme
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
Moloch ostnatý Vypracoval: Jiří Krátký Obor: Technické Lyceum
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_04-16 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
GENOVÉ INŽENÝRSTVÍ CRISPR-Cas9
Poletucha vlnatá Vypracoval: Matouš Hartmann
Základní škola, Hradec Králové
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název projektu: Moderní škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
Děti jsou naše budoucnost
Synergie manažerského týmu
Krev Vypracoval: Jan Dvorský Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Vodní energie,přehrady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Transkript prezentace:

Vypracoval : Matyáš Fritscher HIV Vypracoval : Matyáš Fritscher Obor : technické lyceum                                                                Třída : 1L                                                               Předmět : biologie                                                                           Školní rok : 2017/2018 Vyučující : Mgr. Ludvík Kašpar, MBA                                             Datum vypracování : 17.11.2017

HIV (Human Immunodeficiency Virus) HIV je virus lidské imunitní nedostatečnosti, obalený RNA virus náležející mezi retroviry, což je skupina virů mající schopnost vytvořit podle své RNA molekulu DNA a tu vložit do genomu hostitelské buňky.

Způsoby přenosu a prevence POHLAVNÍM STYKEM* PŘI PŮJČOVÁNÍ INJEKČNÍCH STŘÍKAČEK NEBO JEHEL A DALŠÍCH PŘEDMĚTŮ PŘI KREVNÍ TRANSFÚZI A INJEKČNÍM PODÁVÁNÍ KREVNÍCH DERIVÁTŮ Z INFIKOVANÉ MATKY NA PLOD

Statistika HIV/AIDS v ČR a ve světě V ČR tvoří nakažené HIV z 67 % lidé české národnosti a 33 % cizinci.  Mezi nakaženými převažují muži (přes 82 %). Stále převažuje homosexuální/bisexuální přenos (zhruba 70 % případů). SZÚ evidoval k listopadu 2012 1875 nakažených virem HIV, z toho 364 onemocnění AIDS a z toho 186 zemřelých.

Působení viru v organismu Virus v organismu napadá primárně CD4+ buňky. Inkorporuje se do jejich jádra a čas od času se namnoží, obvykle v případě, kdy je organismus nějak oslaben, a infikuje další buňky. Imunitní systém napadeného zpočátku reaguje na každou větší produkci částic tvorbou velkého množství protilátek, takže infekce zpočátku připomíná zákopovou válku, kdy virus občas udělá krůček vpřed a zase se chvíli nic neděje.  Posléze dochází k tomu, že odpověď imunitního systému na podnět  je vzhledem ke klesajícímu počtu CD4+ buněk stále váhavější – přichází opožděně a trvá zbytečně dlouho . Posléze se potíže nakumulují, špatně fungující systém se nejdříve přetíží a nakonec zhroutí. V posledních fázích je tento proces podpořen extrémním vyčerpáním organismu, který musí vyvinout nezměrné úsilí na zvládnutí i té sebemenší infekce. U nemocného propuká AIDS a virus se začíná masivně šířit organismem. Nyní již napadá i další buňky – makrofágy, nervové buňky a další.

Původ viru  Vir se přenesl ze šimpanzů a dalších primátů na člověka v 20. Století. S velkou pravděpodobností se vir vyvinul v Kamerunu evolucí viru SIV. SIV, kterým se můžou nakazit lovci, nebo prodejci zvěřin v Africe, je ale v lidském těle velmi slabý a imunitní systém ho během několika týdnů zcela potlačí. Aby se vyvinul do HIV, pravděpodobně muselo proběhnout několik přenosů mezi jedinci v rychlém sledu za sebou. Riziko přenosu HIV vaginálním sexuálním stykem totiž prudce stoupá, když jeden z partnerů trpí vředovitým onemocněním v oblasti pohlavníc orgánů. Přitom se udává, že např. ve východním Leopoldville v roce 1928 bylo 45 % ženských obyvatel prostitutkami a 15 % obyvatel trpělo jednou z forem syfilis.

Použité zdroje http://www.hiv- prevence.cz/zpusoby-prenosu.html https://cs.wikipedia.org/wiki/HIV

Děkuji za pozornost