VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Funkce Konstantní a Lineární
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
KOZA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Převody – jednotky délky
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
OVCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLON Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Skládání sil, rovnováha sil
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
HUSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Pořadí obrázků – domeček
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Druhá mocnina a odmocnina
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

KOMBINAČNÍ ČÍSLO Nechť n, k jsou celá čísla, n ≥ 0, k ≥ 0, n ≥ k, pak znakem rozumíme číslo . … čteme „en nad ká“ … toto číslo nazýváme kombinační číslo 

KOMBINAČNÍ ČÍSLO Nechť n, k jsou celá čísla, n ≥ 0, k ≥ 0, n ≥ k, pak znakem rozumíme číslo . … čteme „en nad ká“ … toto číslo nazýváme kombinační číslo  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL V pokladně dostala jízdenku kombinační čísla, která jsou rovna jedné. Která kombinační čísla mohou nastoupit do vlaku? 1 (pro zobrazení správného řešení klepněte na pole s kombinačním číslem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Najdete společnou vlastnost těchto kombinačních čísel? 1 ? ? (klepněte na pole s otazníkem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Pro celá nezáporná čísla n ≥ k ≥ 0 platí: 1) 1  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Cestou vlakem vidíme zajímavé rozcestníky. Jakou vzdálenost znázorňuje dané kombinační číslo? 4 6 5 2 3 7 (pro zobrazení správného řešení klepněte na pole s kombinačním číslem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Rozcestníky zobrazují společnou vlastnost kombinačních čísel. Najdete ji? 4 6 5 ? 2 3 7 (klepněte na pole s otazníkem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Pro celá nezáporná čísla n ≥ k ≥ 0 platí: 2)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL V další stanici přistupují dvojice kombinačních čísel, které se posadí ve vlaku vedle sebe. Kdo ke komu patří? dvojice 10 dvojice 56 dvojice 3 dvojice 35 (pro zobrazení správného řešení klepněte na pole s kombinačním číslem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Najdete společnou vlastnost těchto kombinačních čísel? dvojice 10 dvojice 56 ? dvojice 3 dvojice 35 (klepněte na pole s otazníkem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Pro celá nezáporná čísla n ≥ k ≥ 0 platí: 3)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL V další stanici vystupovala dvě kombinační čísla. Čekali na ně rodiče. Kdo ke komu patří? (pro správné zobrazení výsledku klepněte na pole s kombinačním číslem ve vagónu)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Najdete společnou vlastnost těchto kombinačních čísel? ? ? (klepněte na pole s otazníkem)  

VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL Pro celá nezáporná čísla n ≥ k ≥ 0 platí: 4)  

P R O C V I Á N Í Č

Při řešení příkladů využijte vlastnosti kombinačních čísel. ? ? ? ? (po klepnutí na pole s otazníkem se zobrazí řešení příkladu) 

Najděte kombinační čísla, která jsou si rovna. Hra PEXESO: klepněte na dvojici odpovídajících si polí; pokud nenajdete pole stejné barvy, klepnutím na barevné pole se zobrazí zadání.  

Zadané součty vyjádřete jedním kombinačním číslem. ? ? ? ? (po klepnutí na pole s otazníkem se zobrazí řešení příkladu)  

S H R N U T Í

Vlastnosti kombinačních čísel: nazveme Nechť n, k jsou celá čísla, n ≥ 0, k ≥ 0, n ≥ k, pak kombinačním číslem (čteme „en nad ká“), pro které platí: Vlastnosti kombinačních čísel: 1) 3) 2) 4)

Obrázek vlaku byl vytvořen ze základních tvarů MS PowerPoint 2003.