Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Advertisements

Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
Funkce Konstantní a Lineární
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Složené úrokování Tematická oblast
Objem a povrch kvádru a krychle
Slovní úlohy o společné práci
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Digitalizace výuky Příjemce
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Opakování na 3. písemnou práci
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opakování na 4. písemnou práci
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Poměr v základním tvaru.
2.2 Kvadratické rovnice.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
MATEMATIKA Čísla přirozená – základní početní operace.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Opakování na 1. čtvrtletní práci
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Zlomky Sčítání zlomků..
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Slovní úlohy o společné práci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Slovní úlohy na dělitelnost
Opakování 2. písemná práce
Vlastnosti látek − hustota
Poměr a trojčlenka - opakování
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Pojem zlomek a jeho zápis.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Opakování na 4.písemnou práci
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci Opakování Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci

Pokyny U každé úlohy si zvol obtížnost zadání A, B nebo C. Úlohy A jsou za 2body, úlohy B za 3body a C za 4body. Není nutné počítat, všechny úrovně příkladu A – C, protože do bodového hodnocení příkladu ti bude započítána pouze tebou zvolená nejvyšší úroveň. Tzn. max. bodů, které můžeš získat za jeden příklad jsou 4 body. Záleží na tvém zvážení, na jakou úroveň se cítíš. Max. počet bodů za celý test je 40

Na které číslo myslím? 1.Myšlené číslo Jeho polovina je o 6 větší než jeho čtvrtina. 2 body Když k jeho třetině přičtu sedm, vyjde mi polovina čísla 28. 3 body Když ho vynásobím pěti a odečtu devět, dostanu stejné číslo, jako když k šestině čísla 66 přičtu deset. 4 body

2. Úlohy I. Třetina tyče je žlutá a třetina modrá. Zbytek měří 21cm. Jak dlouhá je tyč? 2body Na parkovišti je několik vozidel. Šestina z nich jsou autobusy, třetina motorky a polovina auta. Kolik je kterých, když víme, že autobusů je 8. 3 body V košíku byly hrušky. Odebral jsem z nich třetinu a 8 jich tam zůstalo. Kolik by jich tam zůstalo, kdybych z nich vzal čtvrtinu? 4 body

Jakou částí je ….. ? 3. Převody jednotek Jakou částí hodiny je: 2body a) 15 min b) 45 min c) 20 min Jakou částí hodiny je: 3body a) 6 min b) 18 min c) 50 min Určete: 4 body a) 1 5 h = ________ min b) 3 10 km = ________ m c) 7 100 kg = _____ g d) 5 6 dne = ________ h

4. Číselná osa Na číselné ose vyznač body 0; 1 2 ; 1 , pokud víš, že vzdálenost bodů 0 a 1 2 je 2cm. 2body Na číselné ose vyznač body 0; 1 3 ; 1 , pokud víš, že vzdálenost bodů 0 a 1 3 je 2cm. 3body Na číselné ose vyznač body 0; 1 3 ; 1 2 ;1 , pokud víš, že vzdálenost bodů 1 3 a 1 je 6cm. 4body

5. ROVNOST ZLOMKŮ Zjistěte, které zlomky vyjadřují stejnou část. Ilustrujte svoje tvrzení obrázkem. 𝟔 𝟏𝟐 , 𝟏 𝟒 , 𝟐 𝟖 2body 𝟐 𝟓 , 𝟕 𝟑 , 𝟖 𝟐𝟎 , 𝟒 𝟏𝟓 3 body 𝟔 𝟗 , 𝟐𝟒 𝟐𝟕 , 𝟏𝟎 𝟑 , 𝟏𝟐 𝟏𝟖 , 𝟐 𝟑 4 body

6.Egyptské dělení Rozdělte egyptským způsobem a zapište, jaké části dostane jeden podílník: 2body a) 3 chleby mezi 4 podílníky, dělte pěti řezy b) 5 chlebů mezi 8 podílníků, dělte jedenácti řezy Rozdělte egyptským způsobem tak, aby každý podílník dostal 3 kusy: 3body a) 4 chleby mezi 5 podílníků b) 5 chlebů mezi 7 podílníků c) 6 chlebů mezi 9 podílníků Vyřeš jako B, pokračuj v dělení tak, aby probíhalo stejným způsobem jako v úloze B a doplň tabulku 4body Počet chlebů CH 4 5 6 7 8 10 50 100 CH Počet podílníků P   Jeden podílník dostane

7. Zlomky a procenta Každý útvar je rozdělen na několik shodných útvarů. Určete jaké procento je vybarveno. 2body Televizor původně stál 9600,-Kč. Určete jeho novou cenu po slevě: a) 50% b) 25% c) 5% 3 body Pavel natírá plot. V sobotu již natřel 2 5 a dnes 1 4 plotu. Zjistěte, kolik procent mu ještě zbývá, když byl plot dlouhý a) 70m b) 140m c) 55m. 4 body

8. Vyřeš hady 2 body 3 body 4 body - 1 8 0,3 2 5 + 2 6 + 1 4 1 6 1   + 2 6   1 + 1 4 3 body 1 6   + 1 2 3 5 - 2 10   4 body 0,3 - 1 8   2 5 3 6 +   + 3 2

9.Vyřeš součtové trojúhelníky 2 body 3 body 1 10   7 10 1,0 1 9   4 9 1,0 4 body 2 10   3 5 1,0

10. slovní úlohy II. Ve třídě máme 21 žáků. Třetina z nich nosí brýle a 2 3 dojíždí do školy autobusem. Zjistěte kolik žáků ze třídy a) nosí brýle b) jezdí do školy autobusem 2 body Ve školní družině dostalo každé dítě dopoledne 1 4 litru čaje a odpoledne 3 8 litru čaje. Kolik litrů čaje spotřebovalo za den 32 dětí ve družině? 3 body Tři kamarádi se rozdělili o vydělané peníze takto: Petr dostal 2 8 , Karel dostal 2 6 a zbytek 100,-Kč si vzal Honza. Kolik si vydělal každý z nich? 4 body

HODNOCENÍ 30 a více výborně 29 – 25 skvělá práce 24 – 20 dobrý výkon 19 – 15 ještě opakuj 15 – 0 projdi si znova všechny příklady