Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci Opakování Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Pokyny U každé úlohy si zvol obtížnost zadání A, B nebo C. Úlohy A jsou za 2body, úlohy B za 3body a C za 4body. Není nutné počítat, všechny úrovně příkladu A – C, protože do bodového hodnocení příkladu ti bude započítána pouze tebou zvolená nejvyšší úroveň. Tzn. max. bodů, které můžeš získat za jeden příklad jsou 4 body. Záleží na tvém zvážení, na jakou úroveň se cítíš. Max. počet bodů za celý test je 40
Na které číslo myslím? 1.Myšlené číslo Jeho polovina je o 6 větší než jeho čtvrtina. 2 body Když k jeho třetině přičtu sedm, vyjde mi polovina čísla 28. 3 body Když ho vynásobím pěti a odečtu devět, dostanu stejné číslo, jako když k šestině čísla 66 přičtu deset. 4 body
2. Úlohy I. Třetina tyče je žlutá a třetina modrá. Zbytek měří 21cm. Jak dlouhá je tyč? 2body Na parkovišti je několik vozidel. Šestina z nich jsou autobusy, třetina motorky a polovina auta. Kolik je kterých, když víme, že autobusů je 8. 3 body V košíku byly hrušky. Odebral jsem z nich třetinu a 8 jich tam zůstalo. Kolik by jich tam zůstalo, kdybych z nich vzal čtvrtinu? 4 body
Jakou částí je ….. ? 3. Převody jednotek Jakou částí hodiny je: 2body a) 15 min b) 45 min c) 20 min Jakou částí hodiny je: 3body a) 6 min b) 18 min c) 50 min Určete: 4 body a) 1 5 h = ________ min b) 3 10 km = ________ m c) 7 100 kg = _____ g d) 5 6 dne = ________ h
4. Číselná osa Na číselné ose vyznač body 0; 1 2 ; 1 , pokud víš, že vzdálenost bodů 0 a 1 2 je 2cm. 2body Na číselné ose vyznač body 0; 1 3 ; 1 , pokud víš, že vzdálenost bodů 0 a 1 3 je 2cm. 3body Na číselné ose vyznač body 0; 1 3 ; 1 2 ;1 , pokud víš, že vzdálenost bodů 1 3 a 1 je 6cm. 4body
5. ROVNOST ZLOMKŮ Zjistěte, které zlomky vyjadřují stejnou část. Ilustrujte svoje tvrzení obrázkem. 𝟔 𝟏𝟐 , 𝟏 𝟒 , 𝟐 𝟖 2body 𝟐 𝟓 , 𝟕 𝟑 , 𝟖 𝟐𝟎 , 𝟒 𝟏𝟓 3 body 𝟔 𝟗 , 𝟐𝟒 𝟐𝟕 , 𝟏𝟎 𝟑 , 𝟏𝟐 𝟏𝟖 , 𝟐 𝟑 4 body
6.Egyptské dělení Rozdělte egyptským způsobem a zapište, jaké části dostane jeden podílník: 2body a) 3 chleby mezi 4 podílníky, dělte pěti řezy b) 5 chlebů mezi 8 podílníků, dělte jedenácti řezy Rozdělte egyptským způsobem tak, aby každý podílník dostal 3 kusy: 3body a) 4 chleby mezi 5 podílníků b) 5 chlebů mezi 7 podílníků c) 6 chlebů mezi 9 podílníků Vyřeš jako B, pokračuj v dělení tak, aby probíhalo stejným způsobem jako v úloze B a doplň tabulku 4body Počet chlebů CH 4 5 6 7 8 10 50 100 CH Počet podílníků P Jeden podílník dostane
7. Zlomky a procenta Každý útvar je rozdělen na několik shodných útvarů. Určete jaké procento je vybarveno. 2body Televizor původně stál 9600,-Kč. Určete jeho novou cenu po slevě: a) 50% b) 25% c) 5% 3 body Pavel natírá plot. V sobotu již natřel 2 5 a dnes 1 4 plotu. Zjistěte, kolik procent mu ještě zbývá, když byl plot dlouhý a) 70m b) 140m c) 55m. 4 body
8. Vyřeš hady 2 body 3 body 4 body - 1 8 0,3 2 5 + 2 6 + 1 4 1 6 1 + 2 6 1 + 1 4 3 body 1 6 + 1 2 3 5 - 2 10 4 body 0,3 - 1 8 2 5 3 6 + + 3 2
9.Vyřeš součtové trojúhelníky 2 body 3 body 1 10 7 10 1,0 1 9 4 9 1,0 4 body 2 10 3 5 1,0
10. slovní úlohy II. Ve třídě máme 21 žáků. Třetina z nich nosí brýle a 2 3 dojíždí do školy autobusem. Zjistěte kolik žáků ze třídy a) nosí brýle b) jezdí do školy autobusem 2 body Ve školní družině dostalo každé dítě dopoledne 1 4 litru čaje a odpoledne 3 8 litru čaje. Kolik litrů čaje spotřebovalo za den 32 dětí ve družině? 3 body Tři kamarádi se rozdělili o vydělané peníze takto: Petr dostal 2 8 , Karel dostal 2 6 a zbytek 100,-Kč si vzal Honza. Kolik si vydělal každý z nich? 4 body
HODNOCENÍ 30 a více výborně 29 – 25 skvělá práce 24 – 20 dobrý výkon 19 – 15 ještě opakuj 15 – 0 projdi si znova všechny příklady