NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
VY_32_INOVACE_9_7_MS Excel-vzorce
Počet čísel Počet hodnot
Počet čísel Počet hodnot
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo v digitálním archivu školy
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vytváření grafů, úpravy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Počítání průměru Funkce PRŮMĚR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov AUTOR: Ivana Mačková NÁZEV: VY_32_INOVACE_SADA3_ICT.7.13 TÉMA: Excel – základní výpočty, vzorce ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2609

Anotace Materiál Excel – základní výpočty, vzorce Vzdělávací obor Informační a komunikační technologie Tematický okruh Práce s tabulkami – MS Excel Anotace Výukový materiál slouží k vysvětlení používání vzorců a funkcí při výpočtech v tabulkách v programu MS Excel. Očekávaný výstup Žák si upevňuje základní práce s tabulkami, aplikuje v nich vzorce a funkce. Druh učebního materiálu Prezentace Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň, 7. ročník

EXCEL – ZÁKLADNÍ VÝPOČTY, VZORCE PŘÍKLAD 1: V následující tabulce vypočtěte ceny zboží v Kč. Aktuální kurz eura zjistěte na www.kurzy.cz. Zdroj ceníku: http://www.benidorm.cz/cenik2/

1. způsob řešení Do buňky B10 zapíšeme zjištěný kurz Cenu zboží v Kč vypočítáme tak, že cenu v eurech vynásobíme kurzem Do buňky C2 napíšeme vzorec; musí začínat znakem = Ve vzorci adresu B2 nepíšeme ručně; adresa se objeví, když na uvedenou buňku klikneme Po napsání vzorce stiskneme ENTER

Po stisku klávesy ENTER se v buňce objeví výsledek Buňku s výsledkem označíme kliknutím, myší najedeme na pravý dolní rožek buňky; ukazatel myši se změní na znak + Stiskneme levé tlačítko myši a tažením směrem dolů zkopírujeme vzorec pro ostatní buňky sloupce C

Toto jsou výsledky cen v Kč Všechny buňky s cenami v Kč označíme a pravým tlačítkem klikneme na vyznačené oblasti Z nabídky zvolíme Formát buněk

Zde na záložce Číslo ve sloupci Druh zvolíme Číslo a zadáme počet desetinných míst 1 a potvrdíme OK.

A takto bude vypadat výsledek naší práce. NEVÝHODA: Při změně hodnoty kurzu se ceny v Kč nepřepočítají. Proto je lepší použít jiný způsob – absolutní adresu pro buňku B10.

2. způsob řešení V buňce C2 napíšeme začátek vzorce =B2* Poté označíme buňku B10 a stiskneme klávesu F4 Tímto jsme zadali absolutní adresu $B$10 Stiskneme ENTER a pak zase vzorec zkopírujeme tažením za pravý spodní rožek VÝHODA: Při změně kurzu se ceny v Kč přepočítají automaticky.

V následující tabulce vypočtěte: celkovou rozlohu kraje (B6) PŘÍKLAD 2: V následující tabulce vypočtěte: celkovou rozlohu kraje (B6) celkový počet obyvatel kraje (C6) hustotu osídlení (D2 – D6) kolik % rozlohy kraje zaujímají jednotlivé okresy (E2 – E6) kolik % počtu obyvatel kraje představují jednotlivé okresy (F2 – F6) Zdroj: http://www.risy.cz/cs/krajske-ris/zlinsky-kraj/okresy/

Výpočet celkové rozlohy označíme myší buňky s údaji, které chceme sečíst, včetně buňky, kde bude výsledek na kartě Domů klikneme na tlačítko Automatické shrnutí – v buňce B6 se objeví součet stejně postupujeme pro výpočet celkového počtu obyvatel

Výpočet hustoty osídlení do buňky D2 zadáme vzorec pro výpočet =C2/B2 a stiskneme ENTER v buňce D2 se objeví výsledek tuto buňku označíme kliknutím, uchopíme za pravý dolní rožek a za stisku levého tlačítka stáhneme až dolů

Označíme buňky s výsledky a provedeme zaokrouhlení: Kliknutí pravým tlačítkem – Formát buněk – záložka Číslo – druh Číslo – - des. místa 0

Výpočet počtu % rozlohy kraje Rozlohu okresu vydělíme celkovou rozlohou (je v buňce B6 - musí mít absolutní adresu). Výpočet počtu % obyvatel kraje Počet obyvatel okresu vydělíme celkovou rozlohou (je v buňce C6 - musí mít absolutní adresu).

Výsledky počtů % Označíme buňky s výsledky a provedeme zobrazení výsledků v % na 1 desetinné místo: Kliknutí pravým tlačítkem – Formát buněk – záložka Číslo – druh Procenta – des. místa 1

Přidání nadpisu Okresy Zlínského kraje Myší se umístíme před buňku A1, stiskneme pravé tlačítko a z nabídky vybereme možnost Vložit buňky – tím se nad tabulkou vloží řádek.

označíme vložené buňky nad tabulkou stiskneme pravé tlačítko na vybrané oblasti a z nabídky zvolíme Formát buněk na záložce Zarovnání v části Nastavení textu zatrhneme Sloučit buňky a potvrdíme OK

Nakonec tabulku upravíme – výplň buněk, zvýraznění výsledků tučným písmem, nastavení velikosti písma.

ÚKOL: Proveďte výpočty v tabulce dle předlohy. Zdroj: http://www.zkola.cz

Citace Ilustrace: Kopie obrazovek programu MS Excel – vlastní tvorba autora www.office.microsoft.com Zdroje: http://www.risy.cz/cs/krajske-ris/zlinsky-kraj/okresy/ http://www.zkola.cz www.office.microsoft.com