EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Informační a poradenské centrum ZČU
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Plánování ve školní tělesné výchově
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Marcel Dittrich.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Hlavní město praha a integrace cizinců
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Náměty pro činnost Národního fóra
Základní informace o poskytovateli
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Podpora procesů uznávání Projekt UNIV 2 SYSTÉM PhDr. Jana Bydžovská Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Části prezentace Co jsme řešili – z čeho vycházíme Jaký je současný stav Čeho chceme docílit Miroslav Kadlec, NÚOV

Na co navazujeme - projekt UNIV EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Na co navazujeme - projekt UNIV CÍL 1: Podpořit poskytování dalšího vzdělávání SŠ a VOŠ – sítě škol v 6 krajích ČR CÍL 2: Pilotně ověřit procesy UNIV (na úrovni ISCED 3C) dosud pilotní ověření – 28 DK vztahující se ke 13 ÚK; dosud celkem 120 kandidátů Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Současnost Autorizující orgány KRAJE školy, sítě ad. NSK UZNÁVÁNÍ Sektorové rady Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice K čemu směřujeme OP VK - podporované aktivity:  Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání na celostátní a krajské úrovni ve školském systému;  Rozvoj a vytváření systému uznávání výsledků předchozího učení;  Vybudování a realizace podpůrných systémů na regionální i národní úrovni, a to především formou poradenství; Miroslav Kadlec, NÚOV

Cíle projektu UNIV 2 SYSTÉM EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Cíle projektu UNIV 2 SYSTÉM Průběžně ověřovat proces uznávání s cílem poskytovat projektu NSK II relevantní zpětnou vazbu Vytvářet podpůrné systémy pro realizaci uznávání Podpořit rozvoj uznávání a celoživotního učení cílenými mediálními a reklamními kampaněmi Uznávání = uznávaný nástroj pro získání či změnu kvalifikace, využívaným individuálními zájemci a respektovaný zaměstnavateli Miroslav Kadlec, NÚOV

Model procesu uznávání EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Model procesu uznávání Potřeba získání certifikátu Kompetence jednotlivce získané mimo formální vzdělávání Místa realizující proces uznávání (školy) Poradenství o uznávání Rozhodnutí o zapojení se Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice PRŮVODCE - motivace, podpora, (tvorba portfolia osobních kompetencí profesní a studijní historie) HODNOTITELÉ – objektivní ověřování kompetencí podle HS Průvodce motivuje a doporučuje DV k získání požadované DK k získání další DK – možná i ÚK Miroslav Kadlec, NÚOV

Postupy pilotního ověřování EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Postupy pilotního ověřování Příprava KS a HS Projednávání HS Schvalování HS Sektorové rady Autorizující orgány Zástupci podniků Ověřování HS Zástupci zaměstnavatelů Odborníci z praxe Miroslav Kadlec, NÚOV

Postupy pilotního ověřování EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Postupy pilotního ověřování Autorizující orgány NSK UZNÁVÁNÍ školy, centra uznávání, KRAJE Sektorové rady příprava KS, HS Střechoví zaměstnavatelé (SPD ad.) Miroslav Kadlec, NÚOV

Proč ověřovat uznávání? EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Proč ověřovat uznávání? nutnost ověřit fungování před spuštěním do praxe UNIV 2 systém = zkušební provoz funkčnost systému = skloubení potřeb praxe a možností ověřování (čas, finanční náročnost, vybavenost apod.) Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Čeho chceme docílit? podpořit uznávání na úrovni ISCED 3C, 3A rozšířit uznávání do cca 350 škol v ČR zapojit do realizace uznávání na školách sociální partnery škol připravit průvodce připravit hodnotitele ze škol i další zájemce o získání autorizace zveřejnit příklady dobré praxe Miroslav Kadlec, NÚOV

Podpora procesů uznávání EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Podpora procesů uznávání Vytvářet podpůrné systémy pro realizaci uznávání: vytvořit v každém kraji centrum uznávání a celoživotního učení; rozvíjet a nabízet služby kariérového poradenství pro dospělé; Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Čeho chceme docílit? Dostupnost: metodické podpory při žádosti o autorizaci přenosu a výměny zkušeností informací pro občany, zaměstnavatele služeb kariérové poradenství pro dospělé Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Mediální kampaně Podpora rozvoje uznávání a celoživotního učení Podpora řemeslných a technických oborů Podpora rozvoje dalšího vzdělávání Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Čeho chceme dosáhnout? Podpora rozvoj uznávání a celoživotního učení zlepšení informovanosti občanů o nové možnosti získání kvalifikace i stupně vzdělání Podpora řemeslných a technických oborů získávání žáků pro studium uvedených oborů zachování Podpora rozvoje dalšího vzdělávání zvýšení zapojení české dospělé populace do dalšího vzdělávání Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Kolik to bude stát? Rozpočet projektu UNIV 2 SYSTÉM celkem 1,2 mil. z toho cca 70 % na pilotní ověřování procesů uznávání – (realizátoři-školy, sociální partneři) cca 12 % na mediální kampaně a publicitu projektu cca 18 % na řízení a administraci projektu Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Realizace projektu období řešení 2008 - 2015 zapojení škol: 350 v ČR, cca 25 v každém kraji Centra sítě škol: 14 Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Miroslav Kadlec, NÚOV

EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice Děkuji za pozornost jana.bydzovska@nuov.cz Miroslav Kadlec, NÚOV