AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pojem zlomek a jeho zápis.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_04_Houby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_14_Dělení na části
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Pojem zlomek a jeho zápis.
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky TEMA: Zlomky ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.004

Prezentace učiva: zlomky – vymezení pojmu. Anotace: Prezentace učiva: zlomky – vymezení pojmu. Žáci se seznámí se základními pojmy, naučí se číst zlomky, definují a poznávají zlomky větší nebo menší než jedna. Učební materiál vede žáky k aktivní práci, opravovat případné chyby mohou přímo v prezentaci. DUM je určen pro 4. ročník ZŠ, je vhodný pro výklad učiva. Pomůcky: sešity, psací potřeby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Hana Vrtělková. 2011/2012 Matematika 4. ročník

Zlomky „Člověk se podobá zlomku, jmenovatel vyjadřuje to, co si o sobě myslí, čitatel to, co ve skutečnosti je.“ Tolstoj

Rozdělíš-li celek na stejné části, získáš Pojem ZLOMEK = + Rozdělíš-li celek na stejné části, získáš ZLOMKY 2011/2012 Matematika 4. ročník

Z čeho se skládá zlomek ČITATEL ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL (počet dílů, které odebereme) ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL (na kolik dílů je celek rozdělen) 2011/2012 Matematika 4. ročník

Jak můžeš dělit celek? 1 Celek můžeš rozdělit vždy jen na stejný počet stejných částí. 1 4 1 4 1 2 1 3 1 3 1 3 1 2 1 4 1 4 Na kolik polovin můžeš rozdělit celek? Na kolik třetin můžeš rozdělit celek? Na kolik čtvrtin můžeš rozdělit celek? 2011/2012 Matematika 4. ročník

Je-li čitatel stejný jako jmenovatel, je zlomek roven jedné. Velikost zlomku Je-li čitatel stejný jako jmenovatel, je zlomek roven jedné. 6 3 1 1 = = 4 1 = 2011/2012 Matematika 4. ročník

Je-li čitatel menší než jmenovatel, je zlomek menší než jedna. Je-li čitatel větší než jmenovatel, je zlomek větší než jedna. Je-li čitatel menší než jmenovatel, je zlomek menší než jedna. 4 2 1 > 1 4 1 < 2011/2012 Matematika 4. ročník

Přečti zlomky a rozhodni, který zlomek je větší než jedna? ÚKOL č. 1 Přečti zlomky a rozhodni, který zlomek je větší než jedna? 5 2 2 3 8 12 4 7 7 9 7 6 5 3 1 2 2011/2012 Matematika 4. ročník

Přečti zlomky a rozhodni, který zlomek je menší než jedna? ÚKOL č. 2 Přečti zlomky a rozhodni, který zlomek je menší než jedna? 3 7 8 4 5 2 4 6 6 9 1 5 3 9 10 5 2011/2012 Matematika 4. ročník

Zlomek nemá smysl. Celek na 0 částí rozdělit nelze. Zapamatuj si: 6 9 =0 Je-li v čitateli nula, je výsledek také nula. Zlomek nemá smysl. Celek na 0 částí rozdělit nelze. 2011/2012 Matematika 4. ročník

2011/2012 Matematika 4. ročník

Citace: www.office.microsoft.com 2011/2012 Matematika 4. ročník