NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ELEKTRONIKA Usměrňovače – filtrace napětí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
VY_52_INOVACE_05_08_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Energetická hodnota potravin (EH)
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Elektromagnetická slučitelnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základy automatického řízení 1
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Elektroenergetika úvod do předmětu.
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Způsoby zápisu algoritmů
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo v digitálním archivu školy
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
zpracovaný v rámci projektu
10. Elektromagnetické pole, střídavé obvody
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Měření elektrického proudu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Číslicové měřící přístroje
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Závislost elektrického odporu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0521 AUTOR: ING. ZUZANA KERNDLOVÁ TEMATICKÁ SADA: ELEKTROENERGETIKA PRO ŽÁKY 3. ROČNÍKŮ STŘEDNÍ ŠKOLY TÉMA: KOMPENZACE ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_01_28_KEZU

Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok Název projektu: Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0521 Číslo a název šablony: V/2 - Inovace a zkvalitnění směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Téma sady: Elektroenergetika pro žáky 3. ročníků střední školy Téma: Kompenzace Číslo materiálu: VY_52_INOVACE_01_28_KEZU Druh učebního materiálu: Prezentace Předmět: Elektroenergetika Ročník: 3 Třída: Z3K Autor: Ing. Zuzana Kerndlová Datum vytvoření: 29.8.2013 Datum ověření: 22.4.2014 Ověřil: Autor Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník SPŠEIT. Jedná se o výkladovou prezentaci k problematice kompenzace. Studenti se seznámí s pojmem kompenzace, jejími důvody a způsoby. Klíčová slova: Kompenzace, příčiny, způsoby kompenzace Doplnit tabulku Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok

kompenzace ING. ZUZANA KERNDLOVÁ BRNO 2013

Kompenzace Pro provoz zařízení na straně elektrických sítí nebo spotřebičů je zapotřebí vytvořit elektromagnetické pole. Vytváří se buď indukčností ( vinutími) nebo kapacitou (elektrodami). Dochází k fázovému posunu proudu vůči napětí. Obr. 1 Fázový posun proudu vůči napětí INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 4/10

kompenzace Jednotlivé prvky elektrizační soustavy můžeme popsat jejich impedancí obsahující činnou a jalovou složku. Jalová složka nelze zužitkovat, ale přesto se přenáší mezi zdrojem a spotřebičem. Vznikají v jednotlivých prvcích ztráty uvolňované ve formě tepla do okolí. Ztráty snižujeme tvz. kompenzací jalového výkonu. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 5/10

Princip kompenzace Posun mezi proudem a napětím udává veličina zvaná účiník, tedy cosinus úhlu fázového posunu mezi 1. harmonickou napětí a proudu. POPSAT OBRAZEK Obr. 2 Snížení fázového posunu Kosinus úhlu φ je podíl činného výkonu k výkonu zdánlivému. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 6/10

Matematický model kompenzace Střídavá síť s paralelním kondenzátorem. Obr.2 Matematický model kompenzace Po připojení C dojde ke změně fázoru proudu. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 7/10

Kompenzace – základní vztahy Činná složka proudu [A] Jalová složka proudu [A] Účiník [ - ] Zdánlivý výkon [VA] Činný výkon [W] Jalový výkon [VAr] POPSAT OBRÁZEK INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 8/10

Kompenzace Kompenzace: individuální – kompenzační zařízení připojeno přímo na svorky spotřebiče skupinová – kompenzační zařízení připojeno na přípojnicích rozvaděče pro skupinu spotřebičů centrální – kompenzace připojena na přípojnice vstupní trafostanice podniku kombinovaná – logická kombinace předchozích variant, zejména v průmyslových sítích POPSAT OBRÁZEK INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 9/10

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Zuzana Kerndlová zuzana.kerndlova@sspbrno.cz Ilustrace: archiv autora