aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Mimořádně nadaní.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Prezentace záměru aktivit letošního projektu „Regionální konference“
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Jak se stát dobrým právníkem?
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Jak se stát dobrým právníkem?
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Didaktické metody Androdidaktika.
Pedagogické minimum pro knihovníky – kritické myšlení a jeho metody Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU 4. listopad 2015 Seminář – Vědecká knihovna.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Didaktické metody Androdidaktika.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Konstruktivismus Zora Syslová.
Psychologie učení.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Hodinář – vyprávěj, co potřebuje ke své práci
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Práva dítěte Výchova k občanství
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Transkript prezentace:

aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu Jak vycviCit žáka aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu PŘIPRAVOVALY: Martina Štefková, Miroslava Čmelíková, Julie Tomečková, Jana Teuerová, Alena Štecová

cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ smysluplně zužitkovat připravené didaktické materiály vyzkoušet si práci s různými nástroji pro tvorbu ICT materiálů a online aktivit navrhnout funkční zařazení aktivit do uceleného plánu hodiny otestovat materiály před souvislou pedagogickou praxí trénovat prezentační dovednosti PRO POSLUCHAČE získak portfolio aktivit vhodných pro různé fáze hodiny seznámit se s ICT nástroji pro tvorbu materiálů reflektovat metodu E-U-R

konstruktivismus ve výuce snaha o aktivizaci studentových poznávacích procesů podněcování k interaktivitě a sociální komunikaci strategie směřující k samostatnosti (k tvorbě vlastních poznatků) podpora a využití představivosti a logického myšlení podněcování ke kritickému posuzování informací přechod od transmisivního vyučování (tebeučení) k sebeučení, sebeiniciaci, sebeorganizaci, sebeřízení a sebeevaluaci typické výukové metody: diskuze brainstorming didaktické hry projektová výuka podněcování kritického myšlení skupinová a kooperativní výuka

E-U-R metoda postavená na konstruktivismu třífázový model učení, který se snaží napodobit způsob, jakým se lidé učí přirozeně Evokace: student přemýšlí, co už o tématu ví, co si o něm myslí, ptá se, co by vědět chtěl, uspořádává své dosavadní poznatky, tento proces by měl vzbudit vnitřní motivaci studenta pro získání znalosti Uvědomění si významu informace: student pracuje s novou informací, propojuje ji s tím, co už věděl Reflexe: student reflektuje proces učení, kterým právě prošel, přemýšlí nad tím, co nového se naučil a jak efektivní učení bylo

fáze workshopu: warm up – křížovka Hot Potatoes (Martina) příklad evokace (reflexe předchozích znalostí, motivace, zjištění tématu hodiny) –kahoot a BINGO(Mirka) smysluplná návaznost na nadcházející aktivity + prezentace slovní zásoby speaking – využití vizuálního kontextu pro podnícení motivace (Julie) rozšíření slovní zásoby týkající se tématu (alt. writing) reading – využití autentických online materiálů (Jana) příklady jak popsat téma (návaznost na writing) listening – využití autentického zvukového materiálu (Alena) využití stejného tématu pro nácvik gramatického jevu (v konstruktivismu uvědomění si významu nové informace) writing – využití online nástroje pro reflexi (Julie) smysluplné uplatnění nově nabytých dovedností, přesah ze školní třídy do reálného života

téma hodiny

https://play.kahoot.it/#/?quizId=70f38118-95c3-4008-86de-0cd30caa3fa8

IN BOOKS AND MOVIES DRAGONS

http://www.howtotrainyourdragonbooks.com/herosguidetodeadlydragons/

https://storybird.com/classes/btmj/overview/

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION, BUT