Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
PEDOSFÉRA Pedosféra je půdní kryt Země vzniklý přeměnou svrchní části litosféry působením organizmů za účasti slunečního záření, vzduchu a vody. Pedogeografie.
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
PEDOSFÉRA (pedon = půda)
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
PEDOSFÉRA – typy půd Mgr. Jana Nováková.
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 - půdy_CR AnotacePrezentace – půdy České republiky AutorMgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
URČETE CO NEPATŘÍ MEZI METEOROLOGICKÉ JEVY URČUJÍCÍ POČASÍ
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Povrch ČR.
Ovlivňuje vodní režim krajiny Zásoba nezbytných látek Má vliv na zdraví člověka, půdní organismy mohou zvyšovat imunitu.
PEDOSFÉRA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
PEDOSFÉRA.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda je neobnovitelný a nenahraditelný přírodní zdroj.
Vlastnosti půdy Autor: Mgr. Miloslav Šůstek
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Půdy.
Pedosféra 2 Igor Dostal.
Půdy České republiky Igor Dostal.
PŮDY.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PŮDOZNALSTVÍ.
PŮDNÍ TYPY A PŮDNÍ DRUHY V ČESKÉ REPUBLICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Hnědozem   je typ půdy, která je typická svojí hnědou barvou, od níž je odvozen i její název. Jedná se o půdní typ, který je méně kvalitní než černozemě.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Pedosféra.
David Fischer a Ladislav Odvárka 9.A
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Josef Hanzl Černozem.
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PEDOSFÉRA.
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
VY_52_INOVACE_44_Pedosféra – učební text
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA (pedon = půda)
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Půdy.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_51_Půdy ČR

Anotace: Základní škola, 2. stupeň. Žáci se seznámí s typy půd na území ČR jejich vlastnostmi a využitím. Pomůcky: Školní atlas ČR

Půdy ČR Půdy vznikají z matečné horniny činností půdotvorných činitelů: podnebí, srážky, činnost organismů……. Podle vyvinutých horizontů rozlišujeme tzv. půdní typy 1 O – horizont organický A – horizont humusový B – horizont přeměněný C – matečná hornina

Černozemě Černozem se nachází v nížinách, kde je teplejší podnebí s menším množstvím srážek. Černozem je nejúrodnější typ půdy. Pěstuje se tady zejména pšenice, kukuřice, cukrová řepa. V teplejších oblastech vinná réva, ovoce a zelenina, chmel. 2

Hnědozemě Hnědozemě jsou typické pro rovinaté či jen mírně zvlněné oblasti v předpolí čtvrtohorních ledovců. Původně listnatý les, v současnosti zemědělská půda. 3

Podzolová půda Podzol je označení pro vyluhovanou, neúrodnou půdu, která vznikla působením nadměrné vlhkosti vzduchu Podzoly se nacházejí většinou ve výšce nad 800 m, v prostředí se silně kyselými srážkami, nebo tam, kde je voda následně okyselena prostředím opadanky (jehličnaté lesy, smrkové monokultury apod.) Podzol je nejrozšířenějším půdním typem subarktického pásu. 4

Další půdní typy Rendzina – ve vápencových (krasových) oblastech Nivní půdy – v bezprostřední blízkosti řek, v zaplavovaných oblastech, vznikají z nánosů, bývají porostlé lužním lesem

Zdroje obrázků 1 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Soil_profile.jpg [ citováno 21.11. 2011 ] 2 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Black_dirt_in_Black_Dirt_Region.jpg [ citováno 21.11. 2011 ] 3 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:BrownSoil.jpg [ citováno 21.11. 2011 ] 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Podzol.jpg[ citováno 21.11. 2011 ]