ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 13 TÉMA: Střídavé elektrické napětí.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Otáčivý účinek magnetického pole na cívku s proudem.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Transformátor.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vznik střídavého proudu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Transformátory.
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrické stroje točivé
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Vznik střídavého proudu
Elektromotor a jeho využití
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
38.1 elektromagnetická indukce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střídavý proud.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Měření elektrického proudu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: FYZIKA ROČNÍK: DEVÁTÝ TÉMA: ELEKTRODYNAMIKA – AZ KVÍZ AUTOR: Mgr. IVANA ZLÁMALOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: 18. 3. 2012 VY_32_INOVACE_03_IZ

ANOTACE: Práce je určena žákům devátých tříd. Slouží k zopakování látky i důležitých pojmů z oblasti elektrodynamiky zábavnou formou. Pořad AZ kvíz žáci znají z televize. Pravidla jsou trochu pozměněna. Žáci jsou rozděleni do 2 družstev. 2 – 3 žáci mohou asistovat učiteli. V časovém limitu odpovídají družstva na otázky. Které družstvo jako první spojí všechny tři strany trojúhelníku, to vyhrává.

PILOTÁŽ: Práce byla pilotovaná v deváté třídě. Žáci odpovídali na otázky, soutěžili mezi sebou.

OPAKOVÁNÍ ELEKTRODYNAMIKY AZ KVÍZ OPAKOVÁNÍ ELEKTRODYNAMIKY

A Francouzský fyzik a matematik (1775-1836), zakladatel nové oblasti fyziky – elektrodynamiky, je po něm pojmenovaná jednotka elektrického proudu. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ampere_Andre_1825.jpg

B Při práci s elektrickými zařízeními je potřeba dodržovat zásady …………. zacházení s elektrickými zařízeními.

C Vodič navinutý do závitů kolem nosné kostry. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/Inductor.jpg

D Stroj na výrobu stejnosměrného proudu. Používá se v obloukových pecích, k pohonu tramvají nebo trolejbusů. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Kommutator_universalmotor_stab.jpg

E Jak se říká vzniku elektrického napětí způsobeného změnou magnetického pole?

F anglický fyzik a chemik (1791-1867) objevil elektromagnetickou indukci zjistil, že velikost indukovaného napětí ve vodiči je přímo úměrná rychlosti změny magnetického pole http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Michael_Faraday_-_Project_Gutenberg_eText_13103.jpg

G stroje, které přeměňují mechanickou energii na elektrickou (alternátory, dynama) využívají k tomu elektromagnetickou indukci http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Gorskii_04414u.jpg

H jednotkou frekvence střídavého proudu je ………. .

I Napětí i proud, které vznikají při elektromagnetické indukci se nazývají ……… napětí a ………..proud

J chrání elektrické spotřebiče před zkratem nebo před dlouhodobým proudovým přetížením lze znovu zapnout a obnovit tak dodávku proudu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Jtecul.jpg

K počet period střídavého proudu za 1 sekundu se nazývá frekvence nebo-li ………….. . f = 1 𝑇

M kolem vodiče s elektrickým proudem je ……….. pole

N ………. Tesla, srbský fyzik (1856-1943) pobýval i zemřel v USA zabýval se elektrodynamikou vynalezl Teslův transformátor, zařízení, které může vytvořit napětí až několik milionů voltů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/N.Tesla.JPG

P Jsme-li přítomni úrazu elektrickým proudem, jsme povinni postiženému poskytnout …………. ………….. . V případě potřeby voláme lékařskou pomoc 155.

Q značka fyzikální veličiny ………., jejíž jednotkou je C (Coulomb)

R Elektromotor je založen na otáčení cívky s proudem v magnetickém poli. Je to stroj, ve kterém se mění elektrická energie na pohybovou energii. Otáčivá část se nazývá ………., nepohyblivá část STATOR . http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Silniki_by_Zureks.jpg

S křivka znázorňující časový průběh střídavého proudu v cívce otáčející se v magnetickém poli má tvar …………….

T Zařízení, které umožňuje měnit střídavé napětí na jiné napětí se stejnou frekvencí skládá se ze dvou cívek na společném jádře http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Trafostation_Alter_Hellweg_IMGP4722.jpg

V mezi svorkami sekundární cívky transformátoru můžeme voltmetrem naměřit …………… napětí U₂

W jednotka elektrického výkonu (příkonu)

Z zařízení, ve kterém se používá elektromagnet http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e5/DoorBell_002.jpg

ŘEŠENÍ A – Andre Marie Ampére B – bezpečnost C – cívka D – dynamo E – elektromagnetická indukce F – Michael Faraday G – generátor H – hertz I – indukovaný K – kmitočet M – magnetické N – Nikola P – první pomoc Q – elektrický náboj R – rotor S – sinusoida T – transformátor V – výstupní W – watt Z – elektrický zvonek

Zdroje: Vlastní tvorba