Quality Assurance in Career Guidance in the Czech Republic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

 Ministerstvo průmyslu a obchodu HLOUBKOVÝ PŘEZKUM ENERGETICKÝCH POLITIK ČESKÉ REPUBLIKY 2010 IN-DEPTH REVIEW OF ENERGY POLICIES OF THE CZECH REPUBLIC.
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
Education Developments in the United Kingdom Rozvoj vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Diverzifikace a specializace Why and.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05 Číslo.
Evaluation of Performance Based on Information in Documents‘ Databases Hana Pessrová Tomáš Cahlík.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05 Číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Mgr. Miroslav Daněk.
Aktivity Centra EUROGUIDANCE Jitka Morčušová, Alice Müllerová Centrum Euroguidance Praha,
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Operational Programme Rural Development and Multifunctional Agriculture Ing. Helena Vojíková.
The action plan for large carnivores in Czech Republic – public awareness campaign Miroslav Kutal, Hnutí DUHA Seminár „Veľké šelmy – navrhované usmernenie.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Young CYBER Lions 2015 INTEGRATED SOCIAL MEDIA CAMPAIGN TEMPLATE of your submission (Do not include this slide into your presentation. Start straight with.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01Číslo.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor RPS, SROP a JPD 2 Evaluační aktivity 2008 Rámec podpory.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže State aid actual situation, proposition de lege ferenda Kamil Rudolecký vice chairman Office for the Protection of.
Systémy pro zpřístupňování eVŠKP DSPACE CZ Speech about Czech DSpace User Group by Pavla Rygelová Central Library of VSB – Technical.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
European Language Portfolio from Outside and Inside Channel Crossings.
CZECH STATISTICAL OFFICE Na padesátém 81, CZ Praha 10, Czech Republic Blind Friendly Website Helena Koláčková Czech Statistical Office.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
My home town. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Czech Republic: overview of premier outsourcing hot‐spot Michal Zalesak Czech ICT Alliance Holubova 2527/ Praha 5
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
PARTNERSHIP FOR COMMON EUROPE - YOUNG ENTREPRENEURS IN INTERNATIONAL STUDENT COMPANIES Ing. Ladislav Abrahám 8. April 2015.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Název vzdělávacího materiálu
Konference k využívání ESF ve vzdělávání TOP HOTEL Praha
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
BRITISH EDUCATION Yes, I would. Would you like to study at Oxford?.
PROFESNÍ INŽENÝR NOSITEL TECHNICKÝCH INOVACÍ
METHODICAL DVD Communication with handicapped persons during emergency situations Představit sebe a nás, a že chceš posluchače seznámit s metodickou pomůckou.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
School and Firm Hand in Hand
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název vzdělávacího materiálu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ministry of Labour and Social Affairs,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Aktuální stav v prioritní ose k /
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Petr Šváb, Ministry of Transport (CZ) 29/5/2019 Sofia
Transkript prezentace:

Quality Assurance in Career Guidance in the Czech Republic 26. 10. 2017 Sdružení pro kariérové poradenství a kariérový rozvoj Quality Assurance in Career Guidance in the Czech Republic

What do we do? (1) Projekty Role zaměstnavatelů Private Providers Regional Organisations Employers Other Providers Labour Office NGO Schools (Curriculum) Counselling Centres for Schools School Counselling Centres University Counselling Centres Semi- badgetary organisations Projekty Role zaměstnavatelů spolupráce s up nebo se školami, outplacement Školská poradenská zařízení: pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra VŠ: studijní poradenství; psychologické poradenství; speciálně-pedagogické poradenství/ poradenství pro studenty se specifickými potřebami; profesní/ kariérové poradenství. úřad práce zaměstnavatelé neziskové organizace soukromí poskytovatelé regionální poskytovatelé odbory další poskytovatelé KP https://www.euroguidance.eu/guidance-systems-and-practice/national-guidance-systems/guidance-system-in-the-czech-republic 2 typy poradců - státní - očekávají standardy od founders nebo employers soukromí - spoléhají na sebe, kolegy či profesní sdružení

What do we do? (Assessment standards) National Register of Qualifications This portal provides an overview of nationally recognized vocational qualifications in the Czech Republic, which can be obtained by validation of non-formal and informal learning. https://www.narodnikvalifikace.cz/en-us/qualification-1539- Employment_career_counsellor JOBHUB - catalog/list of career and guidance practitioners kvality - měření na výstupu, součást projektů, žádné jiné standardy pro kariérové poradenství neexistují certifikace. na národní úrovni NSK - vytvořeny hodnotící standardy - evaluation standards

What do we do? Individuals (based on the survey) Individuals for Quality Assurance use: Feedback forms Feedback questions as a part of the guidance dialogue Quality Assurance proposals: Supervision standardization Create and use mentoring network Set up rules for required education and experience of career advisors Design obligatory standards for Quality Assurance Inspire in other fields of services (health care)

What do we do? Organisations I (based on the survey) Organisations for Quality Assurance (QA): QA prepared by the Czech National Association of Bilan de Compétence prepared by Guidance Services Support run by National Training Fund) QA mandatory within any EU project evaluation QA as The Code of Ethics for Process Standardization at Czech Labor Offices QA within The Quality Standards (mandatory to guidance provided within the social services; the quality of the service is focused primarily on the client, but also on the consultant - employee in connection with its preparation and professional guidance)

What do we do? Organisations II (based on the survey) Tools for Quality Assurance: QA as personal responsibility of consultants and support and superior responsibility client feedback (oral, written - addressed, anonymous) input and output questionnaire intervision methodical consultations work shadowing case studies group and individual supervision

Recommendations (based on the survey) Shared definition of CGC and its quality Standards for CGC, incl. ethical codex, certification of counsellors, legislative Education of counsellors (pregradual and further education, incl. trainings, mentoring) and supervision Cooperation (mentoring, internships, sharing of good practice, networking, professional associations, etc.) Source of information, inspiration, experiences, opinions, educational possibilities, etc. Tools and knowledge for the evaluation of CGC · Definice KP (cílů) a co je kvalita, komunikace významu kvalitního KP pro veřejnost · Minimální standardy služby, etický kodex, legislativní uchopení, Profesní zkoušky / certifikace (např. skrze NSK) · Vzdělání a možnosti dalšího vzdělávání (např. výcviky, školení), včetně (Standardizované) Supervize · Spolupráce (mentorink, stáže, náslechy, sdílení kazustik, Spolupráce s odborníky různých oborů, členství v asociacích, networking a odborná setkávání, sdílení dobré praxe, inspircae v jiných oborech, skupiny pro sdílení zkušneostí, náslechy, stáže, inspirace) · Dostupné informace (jak evaluovat služby, metodiky KP, zdroje, diagnostické nástroje, zkušenosti, názory, sebevzdělávání, sdílení kazuistik, sdílení příkladů dobré praxe a vhodná adaptace, inspirace) · Evaluace služeb (i s dostupem času, školení poradců v této oblasti, metodiky, doporučení vycházejícíc ze stávaí´jících standradů) Kdo má zajišťovat kvalitu? - Zpětná vazba od klientů? Profesní sdružení? Zřizovatel (UP, MSMT, platforma mezi resorty)?

What works? Individual level - guidance practitioners initiatives Organizational level - regional organizations, NGO, higher education etc… ) - projects Networks - Euroguidance ; Národní cena kariérového poradenství Other professional bodies CGC support for schools (secondary education) via Ministry of Education (MŠMT) Quality assurance as an integral part of individual projects Variability of guidnace services, metohods and approaches depends on the effort of individuals V rámci soutěže NCKP vznikl jako pokus návrh kritérií pro hodnocení kvality KP

What works? Ministry of Education, Youth and Sport 1) Amendment of the law in preparation - listing the CGC position in schools– this year did not go through 2) Regional action planning (KAP) – In this project (EU funds) MoEYS formulates recommendations for secondary education based on ELGPN definition of CG. X Project implementation is based on regional/local needs (local stakeholders panels), where ELGPN definition of CGC is not fully understood (or is not taken into account) Quality assurance as an integral part of individual projects Variability of guidnace services, metohods and approaches depends on the effort of individuals V rámci soutěže NCKP vznikl jako pokus návrh kritérií pro hodnocení kvality KP

What works? MoEYS 3) MoEYS Templates (“Šablony”) – In this project (EU funds) MoEYS supports CGC counselor position in secondary schools and education in CGC for teachers and educational consultants (secondary education) X CGC position in school has only temporary support (12-24 months), CGC education has no common concept, quality setting, evaluation Quality assurance as an integral part of individual projects Variability of guidnace services, metohods and approaches depends on the effort of individuals V rámci soutěže NCKP vznikl jako pokus návrh kritérií pro hodnocení kvality KP

What doesn’t work? ? shared vision on career guidance and counselling (CGC) ? consensus on guidance practitioners competences and trainig ? implementation of the project outputs into the guidance system ? priority given to CGC http://www.narodniporadenskeforum.cz/uploads/activity/doporuceni-npf-pro-dosahovani-priorit-v-oblasti-vzdelavani-a-socialni-politiky-24.pdf memorandum vzniklo v roce 2014, schválené NPF ale nikdy nemělo větší dopad na politiku ani praxi KP

How can we learn from it? importance of discussion and shared vision focus on needs and demands of the counsellors find links between different levels of CGC support Nestačí guidelines shora, ale ani zdola

Thank you for your attention! Any questions? sdruzenikp@gmail.com www.sdruzenikp.cz