Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Práce s okny.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
EXCEL 2010 Obrazce 3. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Veronika Lexová. - Obrázek slouží k pestřejšímu vzhledu dokumentu. Dále aby zobrazoval nějaký děj nějaké věci (např: na internetových stránkách fotky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Inovace bez legrace CZ / /01
INKSCAPE Vektorová grafika.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Vkládání kreslených útvarů
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
GIMP 2 Prezentace pro 3MA381 Jan Dobrovolný. 2 Obsah představení GIMP jeho využití nástroje vzhled výhody a nevýhody.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Bitmapový editor – ohořelý papír Autor:Mgr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Grafika ve Wordu.
VY_III/2_INOVACE_38_Malování-nástroje2 Malování – nástroje 2 Miroslav Kaňok.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
ProgeCAD Modifikace prvků.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Tímto nástrojem můžeme provést různé doplnění, nebo rozšíření základního obrázku. Pro koláže použijeme ještě nástroje „rozmazání“ a zadáním % rozmazání.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Grafický editor GIMP (2)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafický editor GIMP (2)
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Malování - nástroje grafického editoru
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Autor výukového materiálu:
ProgeCAD Modifikace prvků.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje

Pro vysvětlení základní práce s rastrovou grafikou použijeme freewarový nástroj Paint.Net. . Jde o kvalitní rastrový editor dostupný např. na serveru www.stahuj.cz nebo na www.slunecnice.cz. (I v OS Windows se nachází jednoduchý rastrový editor – Malování) Po spuštění uvidíte základní rozhraní programu:

Pro uvědomění si rozdílu mezi vektorovým a rastrovým editorem vybereme nástroj štětec (1). Parametry štětce se mění pomoci horní lišty (2).

Po zvětšení zjistíme, že obrázek je opravdu vytvořený pomocí bodů.

Výběrové nástroje. Velice často se v rastrových editorech používají výběrové nástroje. V programu Paint.Net jde o tři možnosti – výběrový nástroj obdélní, elipsa a kouzelná hůlka (obdélný lze přidržením klávesy Shift změnit na čtverec, stejně tak elipsu na kruh).

Klikneme na nástroj a výběr provedeme myší Klikneme na nástroj a výběr provedeme myší. Oblast výběru můžeme vyplnit pomocí nástroje výplně.

Výběrový nástroj kouzelná hůlka slouží k výběru oblasti se stejnou nebo podobnou barvou

Výběrový nástroj kouzelná hůlka slouží k výběru oblasti se stejnou nebo podobnou barvou.

Barevnou podobnost určujeme pomocí odchylky (na obr. 50%) Barevnou podobnost určujeme pomocí odchylky (na obr. 50%). Vytvořme eliptický výběr a vyplňme ho světlou barvou. Pokusíme se tuto oblast vybrat pomocí výběrového nástroje kouzelná hůlka. V prvním případě bude odchylka příliš velká (78%). Dojde k výběru i další oblasti. Zde bílé barvy podkladu.

V druhém případě je již odchylka nastavená správně (27%) V druhém případě je již odchylka nastavená správně (27%). Dojde k výběru pouze oblasti elipsy.

Jestliže máme oblast vybránu, můžeme posunout body (pixely) výběru Jestliže máme oblast vybránu, můžeme posunout body (pixely) výběru. Vše se děje pomocí nástroje posunutí vybraných pixelů.

Výběr ukončíme klávesou ESC na klávesnici Výběr ukončíme klávesou ESC na klávesnici. V táto chvíli již nelze s body dále pohybovat. Pouze postup opakovat (provést výběr..).

Výběr lze posunout nástrojem posun výběru. Opět vybereme oblast, klikneme na nástroj „posun výběru“ a myší oblastí pohybujeme.

Vybranou oblast můžeme oříznout pomoci nástroje „oříznout výběr“.