Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Jméno : Ing. Renata Šandová Škola : Základní škola Pohořská 8, Odry Předmět: Anorganická chemie Třída: 8.ročník Téma: Složení roztoků.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Chemie technické lyceum 1. ročník
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Skupenství látek.
Chemie a její obory.
VLASTNOSTI LÁTEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-05.
Skupenství a vnitřní energie ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Souvislost změny vnitřní energie a změny skupenství tělesa. Souvislost změny.
Skupenské změny.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
FYZIKA Barbora Bartovská.
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
Proč se učím chemii, časově tematický plán učiva
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA Změny skupenství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Skupenské změny 1 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
?? Ing. Jan Havel.
Látky a jejich přeměny VY_32_INOVACE_29_581
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Skupenské přeměny Rozeznáváme skupenství pevné, kapalné, plynné a plazma. Skupenství vosku Plazma Plynné Kapalné Pevné.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Stejskalová Hana
Změny skupenství látek
2.1 Většina látek jsou směsi
Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník
Změny skupenství.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření 23.8.2011 Datum ověření ve výuce 8.9.2011 Ročník 8. ročník Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Chemie Téma Vlastnosti látek Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_CH11 Klíčová slova látky, vlastnosti, skupenství Anotace Prezentace je určena k procvičování vlastností látek a změn skupenství.

Vlastnosti látek

látky, kt. mají stálé složení a strukturu, označujeme jako chemické látky chemické látky se vyskytují ve skupenství pevném, kapalném a plynném některé látky se rozpouštějí v kapalinách a tvoří roztoky látky, kt. obsahují 2 a více složek se nazývají směsi. Podle velikosti částic je dělíme na stejnorodé (=roztoky), koloidní (př. mléko, marmeláda) a různorodé (suspenze, emulze, pěna, aerosol).

Skupenské přeměny tání = z pevné látky na kapalnou tuhnutí = z kapalné látky na pevnou sublimace = z pevné látky na plynnou desublimace = z plynné látky na pevnou vypařování = z kapalné látky na plynnou zkapalňování = z plynné látky na kapalnou

Úkoly vyjmenuj co nejvíce roztoků známých z denního života uveď příklad suspenze, emulze, pěny a aerosolu, kt. znáš z běžného života je lidská krev také suspenze? Svůj názor vysvětli. uveď příklady jednotlivých skupenských přeměn

Pokus „Tančící hrozinky“ Do kádinky nalijte 100 ml potravinářského octa a nasypte do něj asi 6 hrozinek. Ke směsi přisypte lžičku jedlé sody. Pozorujte. Které složky byly ve směsi patrné v průběhu pokusu?

Zdroje Škoda Jiří, Doulík Pavel. Chemie 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vydání. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2006.