Pevnostní analýza brzdového kotouče

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Projekt In-TECH 2 Ivan.
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Název přednášky/cvičení.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
M. Havelková, H. Chmelíčková, H. Šebestová
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
© 2008 Verze Katedra textilních a jednoúčelových strojů Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Technická mechanika Pružnost a pevnost Prostý smyk, Hookův zákon pro smyk, pevnostní a deformační rovnice, dovolené napětí ve smyku, stříhání materiálu.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
EduCom Projekt Educom EduCom.tul.cz Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást projektu.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Katedra konstruování strojů Fakulta strojní prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. Podklady ke cvičení 1 Plzeň, 2015 Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tento materiál vznikl v rámci projektu CZ.1.07/2.2.00/ Inovace a rozvoj studia nanomateriálů na Technické univerzitě v Liberci, který je spolufinancován.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Úvod do projektového řízení
Řešení stupňových převodovek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Toleranční analýza Zpracoval: Prof. Ing. Ladislav Ševčík, CSc
Konstrukce traktorových převodovek
Modelování Hydraulického Mechanismu
Dynamická analýza kloubového mechanismu
Kompozity ve strojírenství
Obor: Elektrikář Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
CLIL Název operačního programu: OP VK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zpracoval: Martin Bílek
Analogově číslicové převodníky
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
Analýza tamburu mykacího stroje
Analýza závěsu podvozku letadla
Citlivostní analýza a optimalizace II Zpracoval: Martin Bílek
Úloha syntézy čtyřčlenného rovinného mechanismu
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu
Citlivostní analýza a optimalizace I Zpracoval: Martin Bílek
Zpracoval: Martin Bílek
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ UNIVERZITY JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Úlohy pohybové transformace čtyřčlenných rovinných mechanismů
Analýza brdového listu
Trajektorie bodu těhlice dvouvahadlového čtyřkloubového mechanismu
Zpracoval: Martin Bílek
Metody a chyby měření Zpracoval: Vladimír Michna
Zpracoval: Martin Bílek
Zpracoval: Martin Bílek
Transkript prezentace:

Pevnostní analýza brzdového kotouče Zpracoval: Ing. Martin KONEČNÝ, Ph.D. Pracoviště: Katedra textilních a jednoúčelových strojů Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

In-TECH 2, označuje společný projekt Technické univerzity v Liberci a jejích partnerů - Škoda Auto a.s. a Denso Manufacturing Czech s.r.o. Cílem projektu, který je v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) financován prostřednictvím MŠMT z Evropského sociálního fondu (ESF) a ze státního rozpočtu ČR, je inovace studijního programu ve smyslu progresivních metod řízení inovačního procesu se zaměřením na rozvoj tvůrčího potenciálu studentů. Tento projekt je nutné realizovat zejména proto, že na trhu dochází ke zrychlování inovačního cyklu a zkvalitnění jeho výstupů. ČR nemůže na tyto změny reagovat bez osvojení nejnovějších inženýrských metod v oblasti inovativního a kreativního konstrukčního řešení strojírenských výrobků. Majoritní cílovou skupinou jsou studenti oborů Inovační inženýrství a Konstrukce strojů a zařízení. Cíle budou dosaženy inovací VŠ přednášek a seminářů, vytvořením nových učebních pomůcek a realizací studentských projektů podporovaných experty z partnerských průmyslových podniků. Délka projektu: 1.6.2009 – 31.5. 2012

Pevnostní analýza brzdového kotouče Zadání Dle přiloženého výkresu vytvořte výpočtový model brzdového kotouče Proveďte analýzu teplotního pole vznikajícího vlivem tření mezi kotoučem a obložením při daném rozložení teplotního zatížení. Vypočítejte rozložení deformací a napětí. Materiálové hodnoty kotouče: litina 42 2425 – měrná hmotnost ρ = 7 200 kg.m-3 měrné teplo (specific heat) c = 540 J.kg-1.K-1 tepelná vodivost (konduktivity) λ = 44 W.m-1.K-1 modul pružnosti v tahu E = 1.2 E+11 Pa Poissonovo číslo μ = 0,25 Součinitel délkové roztažnostiα = 1,2 E-5 K-1 Počáteční a okrajové podmínky, konstanty:   teplota okolního prostředí (bulk temperature) = 20 °C součinitel pro sdílení konvekcí ( convection coefficient) C = 544 Wm-2K-4 teplotní zatížení (heat load) = 231 066 J úhlová rychlost kotouče  = 160 rads-1 úhlové zrychlení kotouče (zpomalení)  = 22 rads-2  počáteční teplota kotouče (initial temperature) T = 80°C výpočet rozložení teploty v čase – kroky řešení : 0 – 8 s po 1 s rozložení teplotního zatížení v čase: čas násobící koeficient násobící koeficient 1 2,395 0,444 5,269 0,071 0,3 0,92 2,874 0,36 5,748 0,04 0,479 0,871 3,353 0,284 6,227 0,017 0,958 0,751 3,832 0,218 6,706 0,004 1,437 0,64 4,311 0,16 7,184 1,916 0,538 4,79 0,111 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče Rozložení teplot 4. sekunda 8. sekunda INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče Deformace kotouče INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Pevnostní analýza brzdového kotouče Průběh redukovaného napětí INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ