Rostliny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HOUBY – FUNGI upraveno z materiálů -
Advertisements

Říše: Houby Fungi Jiří Dokoupil, Oktáva.
Název Řasy Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Pletiva vodivá.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHOROSTY.
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
BOTANIKA HOUBY - FUNGI.
Systém organismů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
BIOLOGIE VYŠŠÍ ROSTLINY VÝTRUSNÉ
Vyšší rostliny Cormobionta
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
říše: HOUBY (Fungi) mykologie
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
NIŽŠÍ ROSTLINY Jytka, Veronyka, Wendi By Veronyka.
Chaluhy, čili hnědé řasy
ORGANISMY A SYSTÉM ŘASY A MECHOROSTY
HOUBY a LIŠEJNÍKY.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SYSTÉM HUB I.
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
Zkoumání a ochrana přírody
Houby (Fungi) I., opakování
VÝTRUSNÉ ROSTLINY a Ryniofyty- Rhyniophyta
Říše: Houby vyvinuty z řas, které ztratily chloroplasty
Řasy zelené.
Stavba těla hub, rozmnožování
Houby.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Uspořádání rostlinného těla
Houby stopkovýtrusné Basidiomycetes.
Základní struktura živých organismů
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podříše VYŠŠÍ ROSTLINY (CORMOBIONTA)
Říše: HOUBY Fungi.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
CHLOROPHYTA – zelené řasy
BUŇKA.
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Nižší rostliny Houby Řasy Lišejníky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
SYSTÉM HUB (říše FUNGI) Kmen: EUMYCOTA (pravé houby) 1. Podkmen:MASTIGOMYCOTINA ( plísně ) 1. Třída: CHYTRIDIOMYCETES ( vodní plísně ) 2. Třída: OOMYCETES.
Mechorosty. Charakteristika suchozemské, druhotně mohou být vodní menší velikost (0,5 – 10 cm, max. 50 cm) tělo se nazývá stélka, jednoduchá pletiva,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_330_Říše houby Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
HOUBY Charakteristika známo přes druhů (odhad až 1,5 miliónů)
Vyšší rostliny.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Eukarya Monofyletická skupina vzniklá endosymbiosou s protomitochondrií Prvoci - jednobuněční chemoheterotrofové chromista - fotoautotrofové s velkým podílem.
Systematika -studuje podobnosti mezi organismy, podle kterých je klasifikuje do „ systematických kategorií“ existuje více možností jak klasifikovat organismy:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Chlorophyceae Charophyceae Zygnematophyceae
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Řasy zelené.
KVASINKY, HOUBY, PLÍSNĚ.
4. Buňky.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
Botanika.
Transkript prezentace:

Rostliny

Sytém Oddělení zelené řasy Parožnatky Hlevíky Játrovky Mechy Vyšší rostliny (14 oddělení)

Zelené řasy Pohyblivá stádia, dříve protista jednobuněčné koloniální stélkaté pohlavní i nepohlavní rozmn. typicky obsahují pyrenoid chlorofyl a

Parožnatky bičíkaté i stélkaté chlorofyly a + b buněčné stěny často inkrustovány vázány na vodní prostředí nebo prostředí s velkým obsahem vody

Mechorosty 3 oddělení: játrovkovité, hlevíkovité a mechovité Lístky a kořeny ale ne cevní svazky výtrusy (haploidní)

Vyšší rostliny Psylofytní rostliny (extinkce) - 4 oddělení izosporické (pokročilé i heterosporické), cévní svazky Kapraďorosty (plavuňovité, přesličkovité, kapradinovité a prvosemenné) Nahosemenné rostliny (kapraďosemenné, cykasy, jinany a jehličnany) Krytosemenné rostliny (Magnoliophyta)

Kapraďorosty

Nahosemenné rostliny

Krytosemenné rostliny

Houby

eukaryotní heterotrofní organismy rozmnožování výtrusy stavba založená na hyfách nepravá pletiva - srůstem buněčná stěna (chitin) vnější trávení jiný metabolismus transportní a zásobní látky (glykogen tuky, manitol, arabitol)

Ekologická role saprofyté (rozkládají odumřelé kusy) parazité (rozkládají živé kusy) symbionté (mykorhiza + lichenismus)

rozmnožování hub nepohlavní (fragmentace hyf, dělení, pučení, sporulace - zoospory x sporangiospory x konidie) pohlavní - plazmogamie - karyogamie - meioza - gametangia

systém hub chytridiomycety - jednobuněčné i hyfální (bez přepážek mezi jádry), zoospory, vodní a půdní sparofyté mikrosporidie - druhotně zjednodušení mnohobuněční, vnitrobuněční parazité zygomycety - nepřehrádkované mnohojaderné mycelium ascomycety - tvorba ascu bazidomycety - karyogamie až v plodnici