NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Advertisements

9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Elektronická učebnice - I
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Geometrické značky a zápisy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_17 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_545_Geometrické tvary AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_30 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_29 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Konstrukce čtverce 4. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Autor: Mgr. Věra Martincová
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
TÉMA: Obdélník a čtverec
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 17 Český jazyk 1.ročník
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
TÉMA: Osová souměrnost
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Téma: Nakupujeme v mléčné jídelně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
TÉMA: Geometrie v praxi
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace –geometrie ve 4.r. TÉMA: Úsečka ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896

Anotace a citace Žáci si zopakují učivo z 3. ročníku Matematika pro 4. ročník ZŠ, 1.díl RNDr. Růžena Blažková, CSc; RNDr. Milena Vaňurová, CSc; RNDr. Květoslava Matoušková, CSc Naklad. Alter, Praha 2005 Sbírka úloh z matematiky pro 2. a 3. r. ZŠ Doc. PhDr. Jiří Divíšek, CSc; PhDr. Ĺudovít Bálint, CSc; Marie Jarošová Prometheus, Praha 1995

1. Řekni, kolik úseček je vyznačeno na přímce p. Všechny je zapiš. úloha řešení p Úsečky: AB AC AD BC BD CD A B C D

POZOR: stejné řešení: HE, ME, GE, FE 2. Které úsečky vidíš na obrázku? Zapiš všechny úsečky, které mají jeden krajní bod E. H G M E F Řešení: EH EM EG EF POZOR: stejné řešení: HE, ME, GE, FE

3. Narýsuj libovolnou úsečku PR 3. Narýsuj libovolnou úsečku PR. Pomocí proužku papíru sestroj její střed O. Porovnej úsečky PO a RO. P O R PO ≈ RO

4. Ze kterých míst označených body A, B, C, D, E, F je vidět na hodiny v místě označeném bodem H? dům D C E dům H dům B F A

Potřebuješ nápovědu?

Ad 4. Řešení: hodiny jsou vidět z míst označených body C a E. dům D C E dům H dům B F A

5. Rýsuj tři úsečky jako Mirek, Radim, Věra a Alena: Mirek je narýsoval tak, že měly dohromady 6 různých krajních bodů Radim je narýsoval tak, že měly jen 5 různých krajních bodů Věra je dokázala narýsovat tak, že měly jen 4 krajní body Alena je dokonce narýsovala jen s třemi krajními body

Ad 5. řešení: Mirek Radim Věra Alena nebo

DÚ: Narýsuj tři úsečky tak, že připomínají tvarem tato písmena: F H K N Z Y Označ všechny jejich krajní body.