NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Hmyz v sadech a zahradách
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
HMYZ Členovci Autor: Bronislav Šenkeřík
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Brouci a motýli Petr Fialík.
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Organismy mírného pásu (střední Evropy)
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hmyz - stavba těla, zástupci
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Elektronická učebnice - II
Bezobratlí živočichové travních společenstev
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
VY_32_INOVACE_409, 21. sada, Přírodověda
HMYZ.
Bezobratlí.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Hmyz s proměnou dokonalou
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
 Materiál pro výuku přírodopisu v 6. ročníku základní školy praktické  Určeno pro interaktivní tabuli  Výklad nové látky – druhy hmyzu, stavba těla,
Brouci Třída: Hmyz vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_18_Hmyz,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_133_Škodlivý hmyz TÉMA: Živá.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_18_Hmyz Téma: Hmyz
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
než začnete prohlížet prezentaci ...
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
Portál eVIM Stavba těla hmyzu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Identifikátor školy: Šablona VY_32_INOVACE_38_Hmyz.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LOUKA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
RISK HMYZ ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Výukový materiál VY_52_INOVACE_13_HMYZ_NA_POLI_V_PUDE
Výukový materiál VY_52_INOVACE_16_HMYZ-V LESE
Hmyz s proměnou dokonalou
VY_52_INOVACE_71_Živočichové travních společenstev- učební text
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 13. 5.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_17_Hmyz, ZŠ praktická, 8.r. – TÉMA: Hmyz žijící na poli, v půdě, na zahradách a v sadech ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace: Hmyz Shrnutí učiva – základní znaky hmyzu, rozmnožování, nejznámější druhy – hmyz žijící na poli a v půdě, hmyz žijící na zahradách a v sadech. Součástí prezentace je úkol, kdy žáci aplikují získané vědomosti a přiřazují správná slova do vět. Úkol je vhodný k využití interaktivní tabule, kdy žáci mohou přiřazovat pomocí šipek, nebo slova dopisovat. Úkol lze využít jak ke kontrolnímu testování tak ke skupinové práci. Po splnění úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Při pilotáži byla využita interaktivní tabule pro skupinovou práci. Zadaný úkol žáci plnili samostatně, se zaujetím. Pilotáží bylo ověřeno, že samostatné řešení úkolů rozvíjí schopnosti zapamatování si základních informací.

hlava - složené oko – velké množství malých oček Základní znaky Nejpočetnější skupiny živočichů na Zemi. hlava - složené oko – velké množství malých oček - tykadla – orgán hmatu a čichu - ústní ústrojí se sosákem hruď - 3 páry nohou - 2 páry křídel zadeček

dýchání – vzdušnice – trubičky rozmnožování – oddělené pohlaví – samec, samička samička – po oplození klade vajíčka vajíčko – larva (housenka) – kukla (nepřijímá potravu) – dospělý hmyz

– ústní ústrojí sosák Motýli – 2 páry křídel pokryté šupinami Brouci - 1 pár krovek, 1 pár blanitých křídel - ústní ústrojí kusadla Hmyz s blanitými křídly - 2 páry blanitých křídel - ústní ústrojí bodavé Hmyz bez křídel - křídla chybí nebo zakrnělá - ústní ústrojí bodavé nebo savé

Hmyz žijící na poli a v půdě Saranče stěhovavá potrava – listy všech rostlin – škůdce Kobylka zelená potrava – jiný hmyz užitečná Mandelinka bramborová potrava – listy brambor škůdce – ničí úrodu Čmelák zemní Potrava – nektar z pylu rostlin užitečný – opyluje rostliny

Hmyz žijící na zahradách a v sadech Bělásek zelný housenky – potrava – listy škůdci dospělý hmyz – potrava – nektar květů Slunéčko sedmitečné potrava – mšice užitečný Vosa obecná potrava – housenky, mouchy užitečná Mšice potrava – šťáva rostlin škodlivá

Do vět doplň správná slova a věty napiš Potravou sarančete jsou………. a ………… Potravou čmeláka je………. a ………… Potravou mšice je……….. a ……….. Potravou slunéčka sedmitečného jsou..... a……….. Potravou kobylky zelené je………. a………. jiný hmyz nektar a pyl rostlin šťáva rostlin mšice listy všech rostlin je užitečná škodí

je užitečná škodí Potravou sarančete jsou listy všech rostlin a škodí. Potravou čmeláka je nektar a pyl rostlin a je užitečný. Potravou mšice je šťáva rostlin a škodí. Potravou slunéčka sedmitečného jsou mšice a je užitečné. Potravou kobylky zelené je jiný hmyz a je užitečná. jiný hmyz nektar a pyl rostlin šťáva rostlin listy všech rostlin mšice je užitečná škodí

Citace a zdroje: Ilustrace: www.office.microsoft.com text Sirotková, Eva.,Žižková, Libuše. Přírodopis pro 7.ročník zvláštní školy. Ostrava-Hrabůvka:Moravapress s.r.o.,1995. Úvod do zoologie, s.33-42