Kreslíme vektorovou grafiku (4)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Advertisements

Grafický editor GIMP (11) Ještě jednou si pohrajeme s filtrem mapování na objekt... „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (3)
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (9)
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Kopírování a přesun VY_32_INOVACE_10_2_05_AP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Grafický editor GIMP (6)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – objekty (spojení, kopírování)
Grafický editor GIMP (7)
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Kreslíme vektorovou grafiku (5) Vodicí linky Zarovnávání objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Grafický editor GIMP (2)
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Grafický editor GIMP (9)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vytváříme „složku dokumentů“
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafický editor GIMP (7) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  úprava kácejících se linií, horizontu  klonovací razítko Dostupné z Metodického.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (3)
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Grafický editor GIMP (12)
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto – křivky
Grafický editor GIMP (5)
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Najdi dva stejné obrázky
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Název učebního materiálu
Grafický editor GIMP (5)
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
aneb Používání schránky ve Windows
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafický editor GIMP (6)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Transkript prezentace:

Kreslíme vektorovou grafiku (4) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Kopírování objektů Pokud má být v dokumentu několik stejných objektů, je vhodné, místo kreslení každého objektu zvlášť, vytvořit kopii. Ukážeme si kopírování v programu Zoner Callisto, kde máme několik možností. Podobné možnosti existují i u jiných vektorových editorů.

1. Kopírování přes schránku Vybereme objekt nebo skupinu objektů a zkopírujeme a vložíme (Ctrl+C, Ctrl+V). Poznámka: Více objektů označíme tak, že držíme stisknutou klávesu Shift a kliknutím levým tlačítkem myši označujeme postupně jednotlivé objekty. Nebo můžeme více objektů označit tažením myši (držíme levé tlačítko).

2. Zdvojení (duplikace) 3. Duplikační režim Vybereme objekt (skupinu objektů) a vyvoláme funkci zdvojení (Ctrl+D nebo volba Objekty: Zdvojení) nová kopie se vykreslí kousek od vzoru a zůstane vybrána, viz obrázek. Vzdálenost lze měnit v Zobrazit: Možnosti: Všeobecné: Posunutí při duplikaci. 3. Duplikační režim Objekty: Duplikační režim. Nezapomeňte ho po použití vypnout!

4. Kopírování při přesunu (Ctrl) Při přesouvání objektu tažením myši držíme klávesu Ctrl. Objekt se nepřesune, ale vytvoří se jeho kopie.

5. Vícenásobné kopírování Funkci vyvoláme volbou Objekty: Vícenásobné kopírování: Lineární (nebo Ctrl+H). Zadáme počet objektů v horizontálním i vertikálním směru a jejich vzdálenosti (přednastavená vzdálenost je rovna velikosti objektu).

6. Vícenásobné kopírování po křivce Objekty: Vícenásobné kopírování: Po křivce (nebo Ctrl+Shift+H). Před vyvoláním dialogu označíme postupně přibráním s klávesou Shift objekty, přičemž první bude určovat cestu kopírování ostatních. Využívejte také parametr Otáčet objekty podle křivky.

Praktické cvičení Příště: Procvičte si kopírování - např. stěny hrací kostky, drak atd. Příště: Vodicí linky Zarovnávání objektů Použité obrázky: autor materiálu.