AUTOR: Blanka Petlánová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
další štěpení látek a vstřebávání živin do krve
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Trávicí soustava
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
25.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK VNITŘNÍ ORGÁNY
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
Trávicí soustava.
VODA A ŽIVOT Voda je jedním z nejdůležitějších prostředků k životu na naší Zemi. Potřebuje ji člověk, zvířata i rostliny.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Člověk Člověk je společně s živými organizmy součástí živé přírody.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Trávicí soustava Význam: -příjem potravy – trávení – zisk živin pro organismus – vyloučení odpadu z těla Části trávicí soustavy: dutina ústní, jazyk, zuby,
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
(výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Soustavy orgánů - opakování
SAVCI Soustava trávicí Má několik hlavních částí: dutina ústní hltan
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Proč přijímáme potravu?
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, trávicí soustava.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 06_Soustava vylučovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Trávicí soustava Pětilístek jícen
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_7_Trávicí soustava Téma: 4A_PD5.roč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_08_TRÁVICÍ SOUSTAVA
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M3_12_Dělení
AUTOR: Blanka Petlánová
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_17_Houby TEMA: Houby
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr2_19_Okrasné květiny
LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr2_07_Řemesla a povolání
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
AUTOR: Blanka Petlánová
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Autor: Mgr. Karolina Pátková
AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová
AUTOR: Blanka Petlánová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ3_11_Zájmena
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_06_Člověk a jeho tělo – vnitřní orgány TEMA: Člověk a jeho tělo – vnitřní orgány ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.1839

Anotace Pro 3. ročník ZŠ Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky : model lidského těla Inovace – aktivita a motivace Metodické pokyny – žáci napíší vše, co je k tématu napadne – myšlenková mapa, pak se seznámí s vnitřními orgány, které si ukazují na modelu lidského těla a na závěr je popíši fixem na interaktivní tabuli.

Obsah hodiny Myšlenková mapa Vnitřní orgány Testíček

Jak dýcháme??? bez dýchání můžeme žít jen několik minut vzduch vdechujeme nosem, dýchací trubicí jde do plic PLÍCE odebírají ze vzduchu kyslík a převádějí jej do krve krevním oběhem se kyslík dostává do celého těla, do každé buňky Proč kýcháme a zíváme? PLÍCE

Jak proudí krev? odkysličená se vrací zpět žilami okysličená krev proudí z plic tepnami do celého těla odkysličená se vrací zpět žilami Proudění krve zajišťuje SRDCE, které plní úkol pumpy a pracuje nepřetržitě pravidelné pumpování si můžeme ověřit sluchem i hmatem Kdo umí bít a vůbec nemá ruce? SRDCE

Jak putuje potrava? jídlo v ústech rozžvýkáme a smísíme se slinami polknutím pak snadno sklouzne do ŽALUDKU v žaludku se vše promíchá a žaludeční šťávy potravu rozloží – trávení potrava pak putuje do střev stěnou TENKÉHO STŘEVA se živiny dostávají do kr. oběhu nestrávené zbytky se zahušťují v TLUSTÉM STŘEVĚ a KONEČNÍKEM odcházejí u těla ven Kde se vstřebávají živiny do krve? ústní dutina jícen žaludek tenké střevo tlusté střevo konečník

Jak se zbavíme škodlivých látek? zdravý člověk má dvě LEDVINY odstraňují z krve škodlivé látky tyto látky se pak vylučují z těla močí aby se mohla moč tvořit, potřebují ledviny dostatek tekutin Vydrží člověk déle bez jídla, nebo bez vody? LEDVINA

Činnost mozku MOZEK pracuje jako plně zaměstnané řídící centrum přijímá velké množství informací a reaguje na ně příkazy rozváděnými nervovými vlákny do celého těla různé části mozku plní různé úkoly probíhá zde myšlení Co je pro náš mozek velice důležité? MOZEK

Testíček

Citace www.office.microsoft.com