VY_32_INOVACE_09 09 rovnost, rovnice autor: Mgr. Tomáš Polák

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Lineární rovnice – 1. část
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika Lineární rovnice
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
INFORMATIKA 7 Odstavec III. III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
O rovnoramenných vahách
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
ROVNOVÁŽNÁ POLOHA PÁKY
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
INFORMATIKA 7 Odstavec V. III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Matematika a její aplikace
R OVNICE A NEROVNICE Základní poznatky o rovnicích VY_32_INOVACE_M1r0101 Mgr. Jakub Němec.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
Úměra Mgr. Petra Jelínková. Opravdu se dané poměry rovnají? Zdůvodni proč? 1:2 = 2:4 3:7 = 9:21 0,5:0,8 = 5:8 12: 9 = 120 : 90 44:33 = 4:3 64:24 = 8:3.
Symboly, rovnice, obrazce
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Ryze kvadratická rovnice
Kvadratická rovnice.
Rovnice s neznámou pod odmocninou
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_107.MAT.02 Řešení kvadratických rovnic I.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice Druhy řešení.
Řešení lineárních rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
Otáčivé účinky síly PÁKA
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Rovnost versus rovnice
Matematika Lineární rovnice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_09 09 rovnost, rovnice autor: Mgr. Tomáš Polák identifikace: G1-09 třída: 8. předmět: M anotace: zavedení pojmů rovnost a rovnice.

CO JE ROVNOST ? CO JE ROVNICE ?

Máme váhy, které jsou v rovnováze.

Co se stane, když jedno závaží odebereme ?

Váhy nebudou v rovnováze.

Aby byly váhy v rovnováze, musí být na každé straně stejné závaží.

To samé platí pro čísla 12 + 10 + 8 = 30 10 + 10 + 10 = 30 12 10 10 10

Jestliže se sobě rovnají dva číselné výrazy, nastává ROVNOST. 12 + 10 + 8 = 30 10 + 10 + 10 = 30 12 + 10 + 8 = 10 + 10 + 10

Spoj dva výrazy tak, aby nastala ROVNOST. 36 5 · 7 7 + 5 35 36 : 4 11 19 – 8 9 12 6 · 6

Spoj dva výrazy tak, aby nastala ROVNOST. 36 5 · 7 7 + 5 35 36 : 4 11 19 – 8 9 12 6 · 6

x + 8 = 10 2 + 8 = 10 x = 2 ROVNICE je matematický zápis, kde hledáme neznámou tak, aby nastala ROVNOST. x + 8 = 10 2 + 8 = 10 x = 2 x je kořen rovnice

Citace: Obrázky jsou dílem autora s pomocí nástrojů programu Microsoft PowerPoint.