Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Rostliny 1.třída.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Třídění rostlin - stonek
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Elektronická učebnice - I
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Jehličnany.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Krytosemenné rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Rostliny.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Rostliny.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Živá příroda.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Kukolová Název : VY_52_INOVACE_21_Rostliny naho- a kryto-semenné Sada: Přírodověda pro 4. a 5. ročník Téma:Rostliny naho- a kryto-semenné Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437

Anotace 5. ročník – přírodověda Prezentace určená k vyvození učiva – třídění semenných rostlin- nahosemenné a krytosemenné. (Vyluštění názvů skupin). Vhodné i jako skupinová práce. Inovace – aktivita, motivace

Rostliny dělíme podle způsobu rozmnožování na výtrusné (rozmnožují se výtrusy) a semenné (rozmnožují se semeny). Semenné rostliny lze rozdělit do dvou dalších skupin. Pokus se doplnit slova do textu a z označených písmen slož názvy skupin semenných rostlin.

Rostliny, které na zimu neopadávají jsou S _ Á _ _ Z _ _ _. _ Rostliny, které na zimu neopadávají jsou S _ Á _ _ Z _ _ _ ? _ . Jejich květenství je Š _ Š _ ?. (Veverky si je sbírají do zásoby). Přeměněné listy jsou úzké, tuhé, špičaté, říká se jim _ _ ? L _ _ E. Mezi zástupce patří _ ? R _ _ _ _ E (les = bor), ? _ _ K (les = smrčina), J ? _ _ E (např. bělokorá), ? O _ _ _ N (jediný opadavý)

Skupina těchto stromů tvoří _. S. Stonek je dřevnatý, nazývá se K _ _ Skupina těchto stromů tvoří _ ? S. Stonek je dřevnatý, nazývá se K _ _ ?. V zemi rostlinu drží _ _ _ _ ? Y. Jsou to rostliny, které žijí několik let, tedy V Y _ _ _ _ _ ?

Řešení stálezeleNé Modřín šiškA lEs jeHlice kmeN bOrovice kořeNy Smrk vytrvalÉ jEdle

Rostliny mají nadzemní část ? _ Ě _, ze které se po opylování tvoří plod. Patří sem S _ ? O _ Y (dřeviny) i _ ? L I _ _ (rostliny s dužnatým stonkem).

Zástupci jsou. _ _ Š _ Ň (strom s malými červenými plody s peckou), T Zástupci jsou ? _ _ Š _ Ň (strom s malými červenými plody s peckou), T ? _ _ L (vysoký štíhlý strom, větrolam), ? _ _ Ž _ _ _ A (1. jarní květina), _ Ů_ ? (růžová, voňavá květina), _ _ D ? I _ _ Á _ _ _ (květina 7x hezká), R _ J _ ? (keř s červenými plody, zelenina)

Stonek bylin je _ _ Ž. _ _ Ý, stonek dřevin je _ M _ Stonek bylin je _ _ Ž ? _ _ Ý, stonek dřevin je _ M _ ?. Dřeviny přes zimu nemají listy, jsou O P _ _ _ _ ?

Řešení Květ růžE stRomy sedMikráska bYliny rajčE Třešeň dužNatý tOpol kmeN Sněženka opadavÉ

Podle informací v textu se pokus odhadnout, která skupina rostlin patří mezi nahosemenné a které skupiny rostlin patří mezi krytosemenné.