Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_MATEMATIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Několikrát méně, nácvik.
Advertisements

Matematika a její aplikace
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
21.1 Malá násobilka - dělení
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Opakování učiva 1. ročníku
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Co už umím Jana má 18 korálků. Eva má o 5 méně. Kolik korálků má Eva? 1. Nakresli: Jana…………………………………………… Eva …………………………………………… Vypočítej: ………………………………………………………
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením VY_42_INOVACE_25 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s dělením VY_42_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_PRVOUKA.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ.
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_PRVOUKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_PRVOUKA
Početní operace v oboru přirozených čísel
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
7 Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Dětenice, okres Jičín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VY_32_INOVACE_19 19 Vím, co čtu IV. autor: Mgr. Jana Kobylková
Autor: Mgr. Naděžda Trenčianska Datum:
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: 16.3.2012 Název: VY_32_INOVACE_20_MATEMATIKA Téma: Násobilka – Řešení slovních úloh - dělení Ročník: 2. – 3. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Anotace Obsah: Násobilka - řešení slovních úloh – prezentace Téma hodiny: Řešení slovních úloh dělením, procvičování početní operace dělení ve slovních úlohách.

Metodický postup práce s materiálem: Materiál je určen k výuce, popř. k prohlubování a upevňování učiva - řešení slovních úloh. Výukový materiál lze užít ke společné práci (žáci – učitel) . Pokud se žáci v učivu již dobře orientují, využijeme prezentaci k samostatné práci a potom ke společné kontrole.

Řešení slovních úloh Dělení

Ahoj kamarádi! Dnes budeme spolu řešit slovní úlohy. Připravte si sešity a hurá do toho!

Zadání slovní úlohy Pečlivě si přečtěte úlohu. Babička upekla 21 perníčků. Rozdělila je na misky po sedmi perníčcích. Kolik misek babička potřebovala?

Znázornění Znázorněte. Perníčky rozdělujte na misky po sedmi, až dosáhnete čísla 21.

Můžeme znázornit i jiným způsobem. Nakreslete celkem 21 perníčků a potom rozdělte (zakroužkujte) po sedmi. Rozdělili jsme je na 3 skupinky – 3 misky.

Zápis, řešení celkem perníčků 21 na misce 7 21 : 7 = 3 Zapisujeme, co víme ze zadání slovní úlohy. Babička upekla 21 perníčků. Rozdělila je na misky po sedmi perníčcích. Kolik misek babička potřebovala? 1.) Zapište, kolik perníčků upekla babička celkem. celkem perníčků 21 2.) Zapište, po kolika kusech rozdělovala na misky. na misce 7 3.) Řešení, zapište příklad. Rozdělovala „po“, tedy musíme dělit: 21 : 7 = 3

Odpověď Babička potřebovala 3 misky. Přečtěte si ještě jednou otázku a odpovězte. Kolik misek babička potřebovala ? Babička potřebovala 3 misky.

A nyní zkuste podobnou slovní úlohu vyřešit sami. Dobrá práce! A nyní zkuste podobnou slovní úlohu vyřešit sami.

Zadání slovní úlohy Maminka koupila 12 pomerančů. Rozdělila je na misky po šesti pomerančích. Kolik misek potřebovala?

Řešení si zkontrolujeme! Jak to dopadlo? Řešení si zkontrolujeme!

Maminka potřebovala 2 misky. Řešení slovní úlohy 1.) Znázorníme počet pomerančů a rozdělíme je po šesti. 2.) Provedeme zápis. celkem pomerančů 12 na misce 6 3.) Rozdělíme „po“ – musíme dělit, zapíšeme příklad. 12 : 6 = 2 4.) Odpovíme na otázku: Kolik misek maminka potřebovala? Maminka potřebovala 2 misky.

Podobné slovní úlohy Dělením se také řeší slovní úlohy, kde máme výraz „krát méně“. Petr snědl 12 švestek, hrušek snědl 6 krát méně. Kolik snědl Petr hrušek? Řešení slovní úlohy: švestek 12 hrušek 6 krát méně 12 : 6 = 2 Petr snědl 2 hrušky.

Slovní úlohy zvládáte výborně! Šikulky! Slovní úlohy zvládáte výborně!

Zdroj Vlastní tvorba Fotografie – vlastní archiv autora