Psychologické působení propagace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Propagace a reklama na facebooku
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_16.
9.Komunikace.
Komunikační proces Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Zpracovala: Simona Hyková
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Struktura inzertního oznámení Possoltová Jitka Chalupníková Gabriela.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Příjemce podpory: TRIALOG
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Piktogram reklama logo
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Psychologické působení propagace Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Říjen 2017

Propagace Forma komunikace Jde o porozumění mezi komunikátorem (ten, kdo vysílá) a recipientem (příjemcem) Ovlivňování zákazníka Image firmy, chování prodavačů, design, atraktivita Komunikátor – volí cílovou skupinu, média, způsob, formu, využití Recipient – volí si média, čas, dobu, intenzitu působení

Reklama Placená forma nepřímého představení a propagace zboží, služeb, myšlenek Nástroj propagace Stručná, informativní, emotivní Musí se často opakovat

Psychologické cíle reklamy Vnímání Zaujetí Porozumění Zažití Přesvědčování

Psychologické cíle reklamy Vnímání – vytváří stop-sílu, která člověka zastaví a přinutí ho věnovat pozornost reklamě Zaujetí - je to vytvoření takového dojmu na spotřebitele, aby ten pak mohl identifikovat svou potřebu a svůj zájem. Reklama má v tomto bodě vytvořit tažnou sílu, která vtáhne spotřebitele do ohniska sdělení.

Psychologické cíle reklamy Porozumění - objasnění reklamy. Sdělení musí být pochopeno. Jasnost, jednoduchost a stručnost jsou třemi klíči k porozumění. Sdělení musí být jasné, prosté a věcné. Zažití Přesvědčování - reklama musí přesvědčit veřejnost, aby něco dělala, nebo aby něčemu věřila.

Psychologické poznatky v reklamě 1. lidé čtou častěji titulek než celý text 2. pozitivně zaměřený titulek slibující výhodu lépe působí 3. kratší reklama se čte častěji než delší 4. pozitivně působí ilustrace 5. negativně působí rozkazovací způsob a příliš velké množství superlativ 6. reklama nesmí lhát, musí být jasné v čem přehání 7. měla by se dodržovat jazyková čistota

Pamatuj Předpokladem úspěšné tvorby propagace je znalost psychologie spotřebitele, poznání jeho myšlenkových procesů Propagační prostředek by měl působit na více smyslů společně Člověk si pamatuje: 20% z toho, co slyšel 30% z toho, co viděl 50% z toho, co slyšel a současně viděl 70% z toho, o čem mluvil 90% z toho, co sám dělal

AIDA Model fungování reklamy Vznikl na přelomu 19. a 20. století v USA Název je akronymem anglických slov Pozornost Zájem Touha Akce

Děkuji za pozornost!