Kontrolní práce – lomené výrazy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Kontrolní práce – lomené výrazy Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření 5. 1. 2013 Ročník 3. ročník osmiletého G Stručný obsah Příklady na úpravy lomených výrazů. Způsob využití Určeno k samostatné práci žáků. Obsahuje zadání i kompletní řešení dvou sad příkladů. Možno využít i jako zkušební test s rozborem úspěšnosti řešení jednotlivých příkladů a návrhem na hodnocení. Autor Mgr. Sylva Potůčková Kód VY_32_INOVACE_21_MPOT17 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Kontrolní práce Upravte lomené výrazy 𝑎−1 𝑎 2 +𝑎 − 𝑎−3 𝑎 2 −1 + 𝑎+2 2 𝑎 2 +2𝑎 𝑥 4 − 𝑦 4 𝑥 2 −2𝑥𝑦+ 𝑦 2 ∙ 𝑥−𝑦 𝑥 2 +𝑥𝑦 3− 𝑣 𝑣−𝑢 : 𝑣 𝑢−𝑣 +3 B 𝑥−2𝑦 𝑥+𝑦 − 2𝑥−𝑦 𝑦−𝑥 − 2 𝑥 2 𝑥 2 − 𝑦 2 𝑥 2 − 𝑦 2 𝑥 2 + 𝑦 2 ∙ 𝑥 𝑥+𝑦 𝑥−𝑦 2 ∙ 𝑥 4 − 𝑦 4 𝑥+𝑦 2 1+ 𝑣 𝑣−𝑢 : 𝑣 𝑣−𝑢 +2

Řešení A 𝑎−1 𝑎 2 +𝑎 − 𝑎−3 𝑎 2 −1 + 𝑎+2 2 𝑎 2 +2𝑎 = = 𝑎−1 𝑎 𝑎+1 − 𝑎−3 𝑎+1 𝑎−1 + 𝑎+2 2𝑎 𝑎+1 = = 2 𝑎−1 𝑎−1 −2𝑎 𝑎−3 + 𝑎+2 𝑎−1 2𝑎 𝑎+1 𝑎−1 = = 2 𝑎 2 −4𝑎+2−2 𝑎 2 +6𝑎+ 𝑎 2 +𝑎−2 2𝑎 𝑎+1 𝑎−1 = = 𝑎 2 +3𝑎 2𝑎 𝑎+1 𝑎−1 = 𝑎 𝑎+3 2𝑎 𝑎+1 𝑎−1 = 𝒂+𝟑 𝟐 𝒂 𝟐 −𝟐 𝑎≠0;𝑎 ≠±1

Řešení A 𝑥 4 − 𝑦 4 𝑥 2 −2𝑥𝑦+ 𝑦 2 ∙ 𝑥−𝑦 𝑥 2 +𝑥𝑦 = 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 𝑥 2 + 𝑦 2 𝑥−𝑦 2 ∙ 𝑥−𝑦 𝑥 𝑥+𝑦 = = 𝑥 2 + 𝑦 2 1 ∙ 1 𝑥 = 𝒙 𝟐 + 𝒚 𝟐 𝒙 𝑥≠0;𝑥≠±𝑦

Řešení B 𝑥−2𝑦 𝑥+𝑦 − 2𝑥−𝑦 𝑦−𝑥 − 2 𝑥 2 𝑥 2 − 𝑦 2 = = 𝑥−2𝑦 𝑥+𝑦 − 2𝑥−𝑦 − 𝑥−𝑦 − 2 𝑥 2 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 = = 𝑥−2𝑦 𝑥−𝑦 + 2𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 −2 𝑥 2 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 = = 𝑥 2 −3𝑥𝑦+2 𝑦 2 +2 𝑥 2 +𝑥𝑦− 𝑦 2 −2 𝑥 2 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 = = 𝑥 2 −2𝑥𝑦+ 𝑦 2 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 = 𝑥−𝑦 2 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 = 𝒙−𝒚 𝒙+𝒚 𝑥≠±𝑦

Řešení B 𝑥 2 − 𝑦 2 𝑥 2 + 𝑦 2 ∙ 𝑥 𝑥+𝑦 𝑥−𝑦 2 ∙ 𝑥 4 − 𝑦 4 𝑥+𝑦 2 = 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 𝑥 2 + 𝑦 2 ∙ 𝑥 𝑥+𝑦 𝑥−𝑦 2 ∙ 𝑥−𝑦 𝑥+𝑦 𝑥 2 + 𝑦 2 𝑥+𝑦 2 =𝑥 𝑥+𝑦 = = 𝒙 𝟐 +𝒙𝒚 𝑥≠±𝑦 1+ 𝑣 𝑣−𝑢 : 𝑣 𝑣−𝑢 +2 = 𝑣−𝑢+𝑣 𝑣−𝑢 : 𝑣+2𝑣−2𝑢 𝑣−𝑢 = 2𝑣−𝑢 𝑣−𝑢 ∙ 𝑣−𝑢 3𝑣−2𝑢 = 𝟐𝒗−𝒖 𝟑𝒗−𝟐𝒖 𝑣≠𝑢;𝑣≠ 2 3 𝑢

Návrh hodnocení Řešení každého příkladu …………max. 3 body Počet bodů Známka 9 Výborný 8 - 7 Chvalitebný 6 - 5 Dobrý 4 - 3 Dostatečný 2 – 0 Nedostatečný