všechny animace a obrázky - archiv autora

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí elektrické instalace ve stavbách občanské výstavby. Na deseti snímcích rozebírá základní problematiku.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU VYS_32_INOVACE_495_Fixační přípravky NÁZEV ŠKOLY Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_482_Vlasové ústrojí NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Senzory pro EZS.
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
všechny animace a obrázky - archiv autora
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Barva světla, šíření světla a stín
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Digitální učební materiál
Teplota – souhrnná cvičení II.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Procvičení a upevnění učiva
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-14
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Digitální učební materiál
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CIRKUS orientace.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
Závislost elektrického odporu
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Transkript prezentace:

všechny animace a obrázky - archiv autora Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0891 Číslo materiálu VYS_32_INOVACE_01_Elektrický proud Název školy Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná škola řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 Autor Ing. Václav Opatrný Tematický celek Elektrotechnika Ročník 1. ročník Datum tvorby 28.6.2012 Anotace Metodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí problematiky elektrického proudu v kovových vodičích a polovodičích. Na sedmi snímcích rozebírá základní problematiku vzniku elektrického proudu. Snímky jsou doplněny animací excitace elektronu vlivem vnější energie, vybrané otázky pak navozují problematiku tohoto děje. Materiál je určen žákům k opakování učiva.  Jednotlivé snímky lze promítat na plátno, lépe však na interaktivní tabuli. Test je určen pro bezprostřední opakování látky frontálně se všemi žáky. U interaktivní tabule lze zakreslovat a zapisovat odpovědi přímo, jinak doporučuji rozdat pracovní list. Animaci doporučuji nechat při prvním spuštění doběhnout do konce. U snímku č.3 je použit videoklip ve formátu avi, který je nutno připojit k prezentaci. všechny animace a obrázky - archiv autora

Q + q q = - C 3 body 1 2 3 Označení Název 1 2 3 1 bod T1 – kovová vazba 3 body 1 2 3 Označení Název 1 2 3 1 bod Nakresli směr pohybu elektronu Q q + + - Doplň velikost náboje q = - C 1 bod všechny animace a obrázky - archiv autora

T2 - vedení proudu v látkách 1 bod Jaký směr má intenzita elektrického pole? 3 body Vyjmenujte tři možné způsoby uvolnění elektronu z vazby 1 2 3 1 bod Jak se nazývá elektron, který se uvolní z vazby? Video lze spustit klepnutím myší na obrázek, zastaví se opětovným klepnutím myší. Odpovězte na tři otázky klepnutím mimo obrázek všechny animace a obrázky - archiv autora

Vedení proudu v látkách 2 4 body + + - Na obrázku je školní, „šablonovitá“, animace cesty elektronu (černý bod) fiktivním vodičem velmi malého průřezu. Je zde zjednodušeně ukázán elektrický proud jako fyzikální jev, jedna z forem fyzikálního pohybu. Otázka: Odpověď: Proč je cesta pohybu tak chaotická? Zajímá nás při matematickém ohodnocení tohoto pohybu skutečná rychlost pohybu elektronu nebo jeho průměrná (driftová) rychlost jedním směrem? Je elektrický proud (I, jednotka ampér) vektorová veličina? Je driftová rychlost elektronu větší nebo menší než rychlost chaotického pohybu? všechny animace a obrázky - archiv autora

Vedení proudu v polovodičích 1 bod Jak se nazývá vazba mezi atomy křemíku? 2 body Jaké druhy vodivosti lze pozorovat u křemíku? 1 bod Jaký druh polovodiče vidíme na obrázku? 3 body 1 bod Vyjmenujte alespoň tři nejzákladnější vlivy, které způsobují uvolnění elektronů z vazby : Jak se nazývá jev, při kterém zaniká pár elektron – díra? všechny animace a obrázky - archiv autora

Vedení proudu v otázkách 6 bodů Na obrázku je velmi zpomalený předpokládaný pohyb elektrického náboje v určité látce: Jaká je to látka? Jaká částice se zde pohybuje? Jaký má náboj? Co je v tomto případě příčinou pohybu? (2 možnosti) Obrázek představuje (zatrhni správnou možnost) a) Elektrický proud jako fyzikální veličina b) Elektrický proud jako fyzikální jev všechny animace a obrázky - archiv autora

Vedení proudu v otázkách 7 bodů Na obrázku je velmi zpomalený předpokládaný pohyb elektrického náboje v určité látce: Jaká je to látka? Jaké nosiče elektrického proudu se zde pohybují? modrý kroužek křížek Jaký mají náboj? Co je v tomto případě příčinou pohybu? (2 možnosti) Obrázek představuje (zatrhni správnou možnost) a) Elektrický proud jako fyzikální veličina b) Elektrický proud jako fyzikální jev Celkem 29 bodů, možné hodnocení: 29 až 25 bodů … 1; 24 až 20 bodů …2; 19 až 15 bodů … 3; 14 až 11 bodů … 4; méně než 11 bodů … 5 všechny animace a obrázky - archiv autora