Společný dělitel … a jak ho najít.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická učebnice - II
Poměr.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Lomené algebraické výrazy
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Grafické řešení lineárních rovnic
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Rozklad mnohočlenu na součin
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Lomené algebraické výrazy
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Kritéria dělitelnosti
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Poměr v základním tvaru.
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Kvadratické nerovnice
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Dělitelnost přirozených čísel
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Lomené algebraické výrazy
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
Zlomky Sčítání zlomků..
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Lomené výrazy (8) Dělení
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Lomené algebraické výrazy
Společný jmenovatel lomených výrazů
AUTOR: Martina Dostálová
Opakování 2. písemná práce
Druhá mocnina a odmocnina
Dělitelnost přirozených čísel
Sčítání a odčítání racionálních čísel
NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Dělitelnost přirozených čísel
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Společný dělitel … a jak ho najít

Určete NSD čísel: 2.3.3.5.7 a 3.5.5.7 3.5.11 a 5.11.17 19 a 2.3.19 28 a 2.7.11.13

NSD dvou čísel je 16. Jaká to mohou být čísla? Najděte víc možností.

NSD dvou čísel je 3.3.5 Jaká to mohou být čísla? Najděte víc možností.

Jak najít NSD? vypíšeme dělitele obou (všech) čísel, vybereme největšího společného obě (všechna) čísla rozložíme na prvočinitele, vybereme co všechno mají společné

Nové pojmy: soudělná čísla – mají NSD větší než 1 (mají něco společného) nesoudělná čísla – NSD je 1 (tzn. nemají nic společného)