Opakujeme dějepis na II. stupni

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_06_ Vla5_7p PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Vynálezci Klikneš-li na barevné popisy obrázků, objeví se ti životopisy vynálezců a podrobné popisy jejich vynálezů.
Věda v 19. století I. Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Člověk a společnost - dějepis
VY_52_INOVACE_PRV.3.23_Lidé a technika _pracovní list
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 15
První průmyslová revoluce
Richard Wagner –
25.1 Průmyslová revoluce Průmyslová revoluce
VY_32_INOVACE_17_Čeští vynálezci
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Giuseppe Verdi –
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Opakujeme dějepis na II. stupni. Druhá světová válka - Testík Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 47 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rozvoj vědy a techniky Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR.
Opakujeme dějepis na II. stupni.. I. světová válka - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 59 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
MUMIE.  Kultura v dějinách  Egypt – Mumie  Šablona : III/2  Pořadové číslo:1.19  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova :
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Čeští vynálezci Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
OBJEVY KOLEM NÁS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost 5 Autor: Mgr. Martina Durinová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Opakujeme dějepis na II. stupni. LUCEMBURKOVÉ - TESTÍK: Název: Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: Autor: Mgr. Soňa Blažková ZŠ Choltice.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Šablona III/2 VYNÁLEZY A OBJEVY 18. – 20. STOLETÍ Mgr
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Novověk – průmyslová revoluce
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_03_Výprava do 19. století
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
KELTOVÉ na našem území.
Opakujeme dějepis na II. stupni
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_06_Vynálezy mění svět Regina Byrtusová
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Manufaktury a první stroje
Opakujeme dějepis na II. stupni
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
  Název materiálu: Čeští vynálezci Ročník: 5.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Opakujeme dějepis na druhém stupni
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_24_19._století_století_páry_vynálezy_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Opakujeme dějepis na II. stupni Průmyslová revoluce Opakujeme dějepis na II. stupni

Průmyslová revoluce - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 54 Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice „Učíme se pro život“ Klíčová slova: průmyslová revoluce, pluh, lodní šroub, bleskosvod, Anglie, J. Watt, J. Ressel, P. Diviš, J. Božek R. Fulton, bratranci Veverkové, J. Jánský Třída: dějepis 8 Datum: 4.4. 2013

Metodický návod a obsah: Každý žák si napíše na papír čísla 1-10 pod sebe, každé číslo na nový řádek. Po spuštění testu dopisuje pouze písmeno odpovědi. List 1- 3 úvodní List 4 – 13 10 otázek je načasováno na 30´´ Každou otázku po 10´´ doplní obrázek. List 14 – výsledky testíku a hodnocení List 15 – zdroje -obrázky jsou doplněny hypertextovým odkazem -písemné zdroje jsou citovány

1. Vysvětli pojem = Průmyslová revoluce: Napiš stručně

2. S jakým vynálezem je spojeno jméno James Watt? A) se spřádacím strojem B) s parním strojem C) s tlakovým hrncem

3. Co sestrojil Robert Fulton: A) lodní šroub B) parní stroj C) paroloď

4. Ve které zemi došlo nejdříve k průmyslové revoluci: A) v Anglii B) v Prusku C) ve Francii

5. Prokop Diviš je autorem: A) parního stroje B) rádia C) bleskosvodu

6. Kdo u nás poprvé předvedl parní vůz: A) Josef Ressel B) Josef Božek C) bratranci Veverkové

7. Roku 1827 byl vynalezen: A) parní stroj B) parní vůz C) pluh- ruchadlo

8. Josef Ressel vynalezl: A) parník B) lodní šroub C) parní vůz

9. Roku 1815 byl u nás předveden: A) pluh B) lodní šroub C) parní vůz

10. Jan Jánský objevil: A) tuberkulózu B) záškrt C) 4 krevní skupiny

Výsledky: Hodnocení: 1) zavádění strojů do výroby 2) B 3) C 4) A 5) C 10 bodů 1 9-8 bodů 2 7-5 bodů 3 4-3 body 4 2-0 bodů 5

Zdroje: Obrázky jsou kopírovány z prohlížeče Google obrázky a vloženy s hypertextovým odkazem dne 4.4. 2013 (klikni na obrázek P tl M) Písemné prameny: MANDELOVÁ, Helena; KUNSTOVÁ, Eliška; PAŘÍZKOVÁ, Ilona. Dějiny novověku. Brno : Dialog, 2003. 179 s. ČAPKA, František; VYKOUPIL, Libor. Dějepis : Novověk. Brno : Nová škola, 2009. 131 s.