výtvarné vyjadřování od nejstarších dob

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románská kultura.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Kultura Egejské oblasti
EGYPTSKÉ MALÍŘSTVÍ A SOCHÁŘSTVÍ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Sochařství staré, střední a nové říše
Antické umění Starověké Řecko.
Druhy výtvarného umění
Antická kultura.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Etruskové.
Gotická kultura.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Starověký Egypt Náboženství
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
TUTANNCHAMON.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Egyptské umění.
Kultura starého Egypta
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Umění Egypta sochařství, malířství MgA. Lukáš Psík
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Egypt Střední a Nová říše.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Rozd ě lení starov ě ký Egypt - rozlehlá oáza v povodí ř eky Nil (dlouhá a´ km a široká a´20 km) H orní Egypt (na jihu) Dolní Egypt (na severu.
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05A_04_Umění starověkého Egypta IV.
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
DUM Č.6 DUM Č.6 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Keramika kultury lidu popelnicových polí Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
4.-3.tis. až r.30.př.n.l.. ● monumentální většinou kamenná, světské stavby a chrámy (paláce) staví ze dřeva a hlíny ● projev náboženských idejí, kultu.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
TUTANCHAMON.
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
Sochárstvo a maliarstvo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Výtvarné umění starověkého Egypta
EGYPTSKÁ ARCHITEKTURA
Transkript prezentace:

výtvarné vyjadřování od nejstarších dob DUM č.14 výtvarné vyjadřování od nejstarších dob Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1158 Název výstupu: VY_32_INOVACE_VI.1 Vzdělávací oblast: Člověk a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova Téma: Výtvarné vyjadřování od nejstarších dob- výroba nádoby Datum: 2011 Ročník: druhý stupeň ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost –Výtvarná výchova Metodický materiál: Určeno pro zkvalitnění výuky a motivaci v hodinách výtvarné výchovy, jako materiál k hledání stop v dějinách výtvarného vyjadřování . Jméno: Mgr. Ludmila Cahová

Anotace Výukový materiál má vést k zamyšlení nad vývojem ručně zdobených a vyráběných předmětů denní potřeby, od nejstarších dob - a dovedností vyrobit jednoduchou nádobu.

Neoficiální sochařství - dřevěné plastiky (sošky služek, otroků, zvířat) vkládané do hrobů - portrétní sochy - sádrové odlitky hlav (podle kterých se tesaly sochy) Typické znaky: - zákon frontality (plastiky bez pohybu, v čelním pohledu nebo z profilu) - strnulá přísnost a monumentalita - časté polychromování - na místo očí vkládání drahých kamenů (inkrustace) - usmívající se výrazy

     Památky: - sfinga v Gíze - sochy panovníků - Sedící písař (portrétní soška vysokého úředníka) - Saltova (červená) hlava (snaha zachytit charakteristický výraz) - Rahotep s manželkou Nefertou - zlatá pohřební maska Tutanchamóna - sfinga z růžové žuly - sošky z Meketréova hrobu

- Kolosy Nemnóvy - sedící sochy královny Hatšepsotewy a Thutmóse III - Kolosy Nemnóvy - sedící sochy královny Hatšepsotewy a Thutmóse III. - hlava královny Nefertiti Reliéfy - měly blíže k malbě než k sochařství, - byly mělké, nízké, často doplňovány nápisy a polychromované, - vnitřní a vnější výzdoba chrámů a pyramid, - obelisky (vysoké sloupy z jednoho kusu kamene)

Malířství   - nástěnné malby v prostorách chrámů a pyramid, povrch sarkofágů - hlavní výrazové prostředky-obrysové linie a plošné kolorování - plastický tvar se promítal na plochu bez perspektivních zkratek - více pohledů - ( tělo, oko-zepředu, nohy, hlava, ruce – z profilu) - pásová perspektiva - (co je nejdál- na pásu nejvyšší) - hieratická perspektiva - (velikost figury podle postavení) - náměty, scény ze života, práce na poli, chov dobytka, řemeslnické práce

- malba a barva nebyla obrazem reality, ale symbolem, byla prostředníkem v kontaktu světem “nahoře“ - obrazy jsou zkratky k vyjádření všeho podstatného (není zde místo pro tvůrčí fantazii) Užité umění - vysoká úroveň uměleckého řemesla: - šperky ze zlata, zdobené emaily, vykládané drahými kameny - keramika, vázy, nábytek - fajánsové kachle - dřevěné lodě

Ve výukovém materiálu byly použity fotografie a obrázky – /zdroj uveden pod kopiemi/, přednášky dějin umění – z vlastních zdrojů, bylo čerpáno z knihy Dějiny umění Aloise Bauera - bez přímé citace a texty z Bible. Výukové listy byly zhotoveny autorsky v grafickém programu.