Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lenka.
Advertisements

České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Hardware2 (EUPŠInf3),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Pravěk Vývoj člověka.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Vznik a vývoj člověka.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Řád: Primáti.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
PRAVĚK.
VY_32_INOVACE_5/15_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Měsíc.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Řezání vnějších závitů
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Vývoj předchůdce člověka I. (EUPŠD3), D 6.r. Zpracoval: Mgr. Kijanica Pavel

Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o vývoji člověka. Žáci se učí o vývoji člověka v časové ose (Australopithecus, Homo habilis a Homo erectus) DUM byl vytvořen dne: 10.9.2011

Vývoj člověka = antropogeneze

Vývoj člověka v časové ose

Australopithecus Jak si představuješ našeho prvního předka, i když nepatřil do rodu hominidů? Popiš ho a nakresli 

Zápis Objevil se na Země asi před 4 mil. Let Vyvinul se z primátů Do rodu Homo ještě nepatří Pohyboval se už po dvou končetinách Nástroje nedovedl vyrábět

Homo habilis – člověk zručný

Zápis Člověk zručný První předek řazený do rodu HOMO Žil v Africe pře 2,5 až 1,5 mil. Lety První kamenné nástroje Živil se lovem menších zvířat a sběrem Dorozumíval se pomocí posunků a zvuků

Homo erectus – člověk vzpřímený

Zápis Žil v Africe, Asii, Evropě 1,5 mil. let – 300 tis. Let Vyvinutější mozek Dovedl lovit velká zvířata Znal oheň.

Použité zdroje Obrázky dostupné z: BEDNAŘIKOVA, J; KYSUČAN, L; FEJFUŠOVÁ, M. Dějepis., 2007. 80 s. ISBN 80-7289-082-4. VÁLKOVÁ, Veronika . Dějepis 6. Vyd. 1. Praha : SNP, 2006. 144 s. ISBN 80-7235-337-3. Obrázky dostupné z: http://starovek-pravek.ic.cz/img/vyvoj.jpg http://members.home.nl/mkesler/soorten/Afbeeldingen/reconstructieafricanus.jpg http://vtipy.chces.info/img/img-srandovni/opice.jpg http://afrikanische-literatur.de/images/Afrikakarte2.jpg http://www.lh-shop.cz/-pic/tabor/ohen/pazourek-01.jpg http://nd01.jxs.cz/915/141/eb687009ba_28947791_o2.jpg http://i.lidovky.cz/10/033/lngal/MTR31ee4a_ohen.jpg http://pittkyle123.files.wordpress.com/2011/02/lascaux-cave-painting.jpg