Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Temporalsätze/A Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Význam způsobových sloves, slovosled
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Der Finalsatz.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
Lektion 9 Die Polizei – dein Freund und Helfer (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
V EDLEJŠÍ VĚTY /N EBENSÄTZE PhDr. Jarmila Janoušková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_165_KRÁCENÍ VEDLEJŠÍCH VĚT Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Deutsch mit Max II. Lektion 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
SPOJKY SOUŘADNÉ - spojují jen věty hlavní. Souřadicí spojky neovlivňující slovosled věty UND - a ABER - ale ODER - nebo SONDERN - ale, nýbrž DENN - neboť.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konjugation der Hilfsverben
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Préteritum pomocných sloves
Vypracovala:Málková Jarmila
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
1. Časové věty se spojkou „když, až“ - „wenn - als“
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková

ALS X WENN Spojka als se používá ve významu „když“ pro děj minulý, který se udál jen jednou. Als ich nach Prag gefahren bin, hatte ich einen Unfall. Spojka wenn (když) se používá pro děj přítomný a pro opakovaný děj minulý (kdykoli). Wenn er Geburtstag hat, feiert die ganze Familie mit. Immer wenn ich bei Oma war, hat sie einen Kuchen gebacken.

Ergänze als oder wenn - mündlich 1. ……. sie die Prüfung abgelegt hat, hat sie gefeiert. 2. ……. er weggezogen ist, hat sie das Haus verkauft. 3. Immer ……. wir ins Ausland gefahren sind, haben wir viel Geld ausgegeben. 4. ……. ich aus der Schule komme, esse ich etwas. 5. ……. meine Freundin gekommen ist, haben ihr alle zum Geburtstag gratulliert. 6. ……. meine Eltern im Theater waren, sind wir immer lange aufgeblieben. 7. ……. du willst, kannst du kommen.

Was passt? Wenn oder als? – ins Heft …… ich Geld habe, kaufe ich dir ein Geschenk. …… er klein war, wurde er operiert. …… wir uns treffen, gehen wir ins Cafe. …… ich lerne, habe ich gute Noten. …… er am Montag gelernt hat,hatsie angerufen. …… ihr zum Training geht, seid ihr lustig. …… ich im Krankenhaus war, musste ich im Bett liegen. …… er gelernt hätte, müsste er jetzt nicht lernen. …… ich Zeit hätte, könnte ich lesen.

BEVOR, SEIT(DEM), BIS Bevor (dříve než) - uvozuje děj následný, tzn. děj, který následuje po ději věty hlavní. Bevor sie frühstückt, zieht sie sich an. - Seit(dem) (od té doby, co) - uvozuje děj předčasný, tzn. děj, který předchází ději věty hlavní. Děj mohl začít v minulosti a přechází v přítomnost. Seitdem sie einen Freund hat, ist sie selten zu Hause. - Bis (do té doby, než; dokud ne) - uvozuje děj následný, tzn. děj, který následuje po ději věty hlavní. Sloveso je na rozdíl od češtiny vždy v kladném tvaru. Es hat lange gedauert, bis sie gekommen ist. (Trvalo dlouho, dokud nepřišla).

ERGÄNZE bevor, seit(dem), bis Bleib hier, ……. ich den Azrt hole. ……. sie hier wohnt, ist sie nicht mehr krank. Er hat lange überlegt, ……. er etwas gesagt hat. ……. sie verheiratet sind, streiten sie jeden Tag. ……. du ihm etwas sagst, denke darüber nach. Es kann noch lange dauern, ……. er zurückkommt. ……. die Kinder in die Schule gehen, haben sie weniger Freizeit. Wir warten, ……. du fertig bist. ……. Sie weggehen, kontrollieren Sie bitte alles. Bleib, …….es nicht mehr regnet.