Pohyb těles-fyzika hrou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa.
Advertisements

7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Vytvořil: Robert Kunesch
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Pohyb a klid.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Pohyb tělesa Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Fyzika hrou-opakování I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Pohyb těles-fyzika hrou
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Průměrná rychlost – úlohy II
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
KLID A POHYB TĚLESA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
MECHANIKA.
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Co je pohyb?.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Pohyb těles-fyzika hrou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 11/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.15_pohyb_teles_fyzika_hrou Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Pohyb těles-fyzika hrou Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k opakování učiva zábavnou formou. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy. Žák hledá správné odpovědi. Žák doplňuje chybějící údaje.

1. Jaký pohyb koná nákladní automobil? Vyberte správnou odpověď: rovnoměrný nerovnoměrný

2. Vypočítejte rychlost nákladního automobilu. Vyberte správné údaje: 10 m/s 5 m/s 36 km/h

3. Jaký pohyb koná hruška při pádu ze stromu? Vyberte správnou odpověď: zrychlený křivočarý přímočarý posuvný

4. Doplňte správně text: Dráha tělesa (čára) se nazývá: Hodinová ručička koná pohyb a Grafem přímočarého pohybu je Dráha za čas je trajektorie otáčivý rovnoměrný přímka rychlost

5. Podle grafu popište pohyb tělesa. Vyberte správné odpovědi: rovnoměrný nerovnoměrný

zvonek na jedoucím kole satelit na oběžné dráze 6. Vymyslete tělesa (vztažná tělesa), vzhledem ke kterým můžou být vypsaná tělesa v klidu. zvonek na jedoucím kole čapka běžícího lyžaře satelit na oběžné dráze

člověk stojící na nádraží člověk běžící přes překážky 7. Vymyslete tělesa (vztažná tělesa), vzhledem ke kterým můžou být vypsaná tělesa v pohybu. člověk stojící na nádraží člověk běžící přes překážky spící kočka

8. Doplňte tabulku: v m čas v=s/t rychlost m/s km/h, km/s Název F.V. Značka Základní jednotka Další jednotky Vzorec pro výpočet F.V. v m čas v=s/t rychlost m/s km/h, km/s km, dm, cm, mm s=v∙t dráha s den, hodina, minuta t=s/v t s

Za 3/4 hodiny překonají NOSOROŽEC vzdálenost 42,5 km a ŽIRAFA 63 km. 9. Nosorožec běží rychlostí 35 km/h, žirafa 42 km/h. Jakou vzdálenost překonají za 45 minut? Úlohu vyřešte a vyberte správnou odpověď. Za 3/4 hodiny překonají NOSOROŽEC vzdálenost 42,5 km a ŽIRAFA 63 km. Za 3/4 hodiny překonají NOSOROŽEC vzdálenost 26,25 km a ŽIRAFA 31,5 km.

10. Určete  rychlost automobilu, který rovnoměrným pohybem ujel dráhu 20 m za 5 sekund. Vyberte správný výsledek: 5 m/s 4 m/s 6 m/s

11. Osobní automobil jede rychlostí 72 km/h 11. Osobní automobil jede rychlostí 72 km/h. Jaká je jeho rychlost v m/s? Vyberte správnou hodnotu: 10 m/s 30 m/s 20 m/s

12. Jak určíme průměrnou rychlost pohybu tělesa 12. Jak určíme průměrnou rychlost pohybu tělesa? Najděte chyby a vyberte správnou odpověď: a) Když určíme okamžitou rychlost tělesa. b) Když celkovou dráhu pohybu dělíme celkovým časem. c) Když celkově naměřený čas dělíme celkovou dráhou pohybu. d) Pomocí tachometru.

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 www.office.microsoft.com http://www.ddp.fmph.uniba.sk/~koubek/UT_html/G1/1/G1-9_soubory/image006.jpg [cit:2012-11-07] http://nd03.jxs.cz/252/883/63f8a34083_57747587_o2.jpg [cit:2012-11-07] http://fyzikazuzu.webzdarma.cz/graf.gif [cit:2012-11-07]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k opakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy. Žák vybírá správné odpovědi. Žák vybírá správné hodnoty. Žák doplňuje chybějící údaje. Žák hledá a opravuje chyby.