SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NEPRAVIDELNOSTI VE SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
PSANÍ –I / -Y V KONCOVKÁCH PODSTATNÝCH JMEN PODLE VZORŮ
Podstatná jména Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
ODCHYLNÉ TVARY PODSTATNÝCH JMEN OZNAČUJÍCÍCH ČÁSTI TĚLA
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník:
Kristýna Mašková Ragdoll.
61.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor žena
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0103 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Polidšti ovoce a zeleninu … Určitě už jste si někdy všimli, že některé ovoce či zelenina připomínají lidské orgány. Zkusme tedy najít několik takových.
Ohebné slovní druhy slovní druhy, které můžeme časovat nebo skloňovat:
Kdo je šéfem nebo vedoucím?. Na začátku lidstva, když byl stvořen člověk, lidské vitální orgány začaly diskutovat o tom, kdo je mezi nimi šéfem.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Test všeobecný 1 otázka 2 otázka 3 otázka 4 otázka 5 otázka 6 otázka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Části lidského těla Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Podstatná jména.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová Názvy částí těla – procvičování správných tvarů Český jazyk VY_32_INOVACE_478_24.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.19 Název pro školu:
Požadavky k zápočtu. Okruhy témat Vánoce, vaření, recepty, příprava potravin, vybavení kuchyně, nádobí Lidské vlastnosti – přídavná jména Pohádka Životopis.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Čj8 –
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
BOZP – Práce s počítačem
57.1 Podstatná jména rodu středního – vzor město
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
POSTAVA ( z boku).
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0105 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Některé odchylky od pravidelného skloňování podstatných.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_03_ Odchylné tvary některých podstatných.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_10 Autor: Mgr. Kateřina Sigmundová Vytvořeno: Anotace: Tento materiál slouží k procvičování přídavných jmen ve 3.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 2 – jmenné kategorie Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
VY_32_INOVACE_03-05 Ročník: 6.,7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Skloňování podstatných jmen označujících části těla
Lidské tělo.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_17
Odchylky od pravidelného skloňování podstatných jmen
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
Kdo je šéfem nebo vedoucím?
Kdo je šéfem nebo vedoucím?
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Vzory podstatných jmen rodu ženského, žena, růže Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4., 5. ročník Šablona.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
VY_32_INOVACE_13_04_podstatná jména (pády, správné tvary)
VY_32_INOVACE_20_04_procvičování podstatných jmen
VY_32_INOVACE_ČJ.3.25 Anotace
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Interaktivní procvičování anglických slovíček
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Kdo je šéfem nebo vedoucím?
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
LIDSKÉ TĚLO Prvouka, 1.třída.
13 odchylky ve skloňování podstatných jmen
Podstatná jména Substantiva Podstatné jméno Podstatné jméno je ohebný slovní druh, který označuje názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_59
Kdo je šéfem nebo vedoucím?.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slova Monohoznačná - Krátká prezentace Více souboru na této stránce: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN DUÁLOVÉ TVARY

Části lidského těla, která máme po dvou: oči uši ruce ramena prsa kolena nohy

Skloňování dvojných (duálových tvarů) oči, uši Ale! oka, ucha 1. p. oči, uši 2. p. očí, uší 3. p. očím, uším 4. p. oči, uši 6. p. očích, uších 7. p. očima, ušima 1. p. oka, ucha 2. p. ok, uch 3. p. okům, uchům 4. p. oka, ucha 6. p. okách, uchách 7. p. oky, uchy

1. p. ruce, nohy 2. p. rukou, nohou (noh) 3. p. rukám, nohám 4. p. ruce, nohy 6. p. rukou, nohou (rukách, nohách) 7. p. rukama, nohama Ale! 7. p. nohami, ručičkami

Nevěřícíma očima se díval na tašku s utrženými uchy. Jaké máš oči, uši? 7. pád špičatýma umytýma malýma nemocnýma modré zelené velké upřímné špičaté umyté malé nemocné modrýma zelenýma velkýma upřímnýma očima ušima 7. pád Jaká mohou být oka, ucha? pytlácká nebezpečná volská drátěná kožená pevná dlouhá utržená pytláckými nebezpečnými volskými drátěnými koženými pevnými volskými utrženými oky uchy Nevěřícíma očima se díval na tašku s utrženými uchy.

Doplň správný tvar v množném čísle Protože je maminka celý den na noha , rozhodl jsem se, že jí pomůžu alespoň s vařením. Člověk musí mít za ucho , aby si uměl správně ulehčit práci. Postavil jsem na plotnu hrnec s velké ucho . Představoval jsem si, jak uvařím polévku s velké mastné oko . Nevěřil jsem své modré oko , když jsem uviděl tu hromadu brambor, které bych měl svoje zlatá ručička okrájet. Vyměnil jsem hrnec za pánvičku a začal smažit volské oko. Mamince se rozzářily oko , když mě viděla u plotny. nohou, ušima velkými uchy. velkými mastnými oky svým modrým očím, svýma zlatýma ručičkama volská oka oči