Výsledky mezinárodního výzkumu OECD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Jana Straková.
Advertisements

Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Prezentace: Tomáš Orálek Marek Smital.  Vlastnosti navigací porovnáme na vybraných příkladech:  TomTom  Dynavix  Garmin  Mio.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
Evropské vlajky 5. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní a střední školství – stav a rizika aktuálního vývoje Jana Straková
ZEMĚPIS 9. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
EU.
Evropa Jan Šafařík Daniel Jindřichovský Informace o Evropě 2007.
SEVEROATLANTICKÁ ALIANCE
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
Státy Evropy regionální dělení.
Členění států A/ podle územního uspořádání B/ podle státního zřízení C/ podle způsobů řízení jejich hospodářství D/ podle míry samostatnosti.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
EVROPSKá UNIE.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Evropa – úvod do učiva.
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
 Vlajka:  Rozloha: km 2  Počet obyvatel:  Oficiální jazyk: nizozemština, francouzština, němčina  Ústavní zřízení: federativní konstituční.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Členské státy a jejich hlavní města
Petr Machala. * podstatný - hospodářský růst = růst HDP * je to celková peněžní hodnota toku statků a služeb vytvořená za 1 rok * v mezinárodním srovnání.
Evropská Unie Státy EU –průměrné teploty a srážky v hlavních městech.
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
EVROPSKÁ UNIE.
Měření sociálního vyloučení a empirické poznatky
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
REGIONY EVROPY
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : červen 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
ICT ve výuce jazyků Petr Caloň Masarykovo gymnázium Příbor.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
Kvalita v počátečním vzdělávání ve světle mezinárodních výzkumů Odborný seminář k reformě středního vzdělávání: „Je kvantita zárukou kvality“? Resort školství,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
OECD: Výše daní: nejnižší daně jsou v Chile
EVROPA EVROPSKÁ UNIE VY_32_INOVACE_07-48 Ročník: VIII. ročník
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Mezinárodní vztahy prezentace č.1.
NATO Severoatlantická aliance.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Příjmové daně – jeden nebo dva zákony? Dny práva 2016
MEZINÁRODNÍ DAŇOVÁ KANCELÁŘ
Transkript prezentace:

Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA 2009

Programme for International Student Assessment mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci čtyři sběry dat: 2000, 2003, 2006, 2009

PISA 2009 65 zúčastněných zemí (34 zemí OECD)

Realizace výzkumu PISA

Čtenářská gramotnost Průměrné výsledky zemí OECD

Změny ve výsledcích zemí OECD mezi roky 2000 a 2009, čtenářská gramotnost

Změna výsledků zemí vůči ČR Země s nižším výsledkem v roce 2000 a podobným v roce 2009 Země s nižším nebo podobným výsledkem v roce 2000 a vyšším v roce 2009 Země s podobným výsledkem v roce 2000 i roce 2009 Izrael Lotyšsko Řecko Dánsko Itálie Lichtenštejnsko Maďarsko Německo Polsko Portugalsko Švýcarsko USA Španělsko

Čtenářská gramotnost Změny ve výsledcích mezi roky 2000 a 2009 2003 2006 2009 ČR 492 489 483 478 OECD (23 zemí) 501 497 495 499

Změny ve výsledcích chlapců a dívek v ČR, čtenářská gramotnost

Zastoupení českých žáků na úrovních způsobilosti, čtenářská gramotnost, 2009

Matematická gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) Korejská republika 546 ▲ Finsko 541 Švýcarsko 534 Japonsko 529 Kanada 527 Nizozemsko 526 Nový Zéland 519 Belgie 515 Austrálie 514 Německo 513 Estonsko 512 Island 507 Dánsko 503 Slovinsko 501 Norsko 498 ○ Francie 497 Slovensko Rakousko 496 Polsko 495 Švédsko 494 Česká republika 493   Velká Británie 492 Maďarsko 490 Lucembursko 489 USA 487 Irsko Portugalsko Španělsko 483 ▼ Itálie Řecko 466 Izrael 447 Turecko 445 Chile 421 Mexiko 419 Matematická gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD)   je nad průměrem zemí OECD není statisticky významně rozdílný od průměru OECD je pod průměrem zemí OECD ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ○ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR

Přírodovědná gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) Finsko 554 ▲ Japonsko 539 Korejská republika 538 Nový Zéland 532 Kanada 529 Estonsko 528 Austrálie 527 Nizozemsko 522 Německo 520 Švýcarsko 517 Velká Británie 514 Slovinsko 512 Polsko 508 Irsko ○ Belgie 507 Maďarsko 503 USA 502 Česká republika 500   Norsko Dánsko 499 Francie 498 Island 496 Švédsko 495 Rakousko 494 Portugalsko 493 Slovensko 490 ▼ Itálie 489 Španělsko 488 Lucembursko 484 Řecko 470 Izrael 455 Turecko 454 Chile 447 Mexiko 416 Přírodovědná gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD)   je nad průměrem zemí OECD není statisticky významně rozdílný od průměru OECD je pod průměrem zemí OECD ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ○ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR

Matematická gramotnost výsledek českých žáků průměrný největší zhoršení ze všech zemí od roku 2003 (o 29 b.) Přírodovědná gramotnost největší zhoršení ze všech zemí od roku 2006 (o 12 b.)

Změna výsledků českých žáků ve třech sledovaných oblastech

Změny ve výsledcích českých chlapců a dívek ve třech oblastech

Změny v rozdílech mezi českými chlapci a dívkami

Výsledky českých žáků Roste zastoupení žáků s nedostatečnou úrovní kompetencí ve všech třech testovaných oblastech Chlapci se zhoršují mnohem více než dívky Potvrzuje se sestupný trend ve výsledcích žáků (TIMSS 2007)

Změny ve výsledcích českých chlapců a dívek, TIMSS 2007 – 8. ročník

Čtenářská gramotnost, dílčí škály Různé typy dovedností: získávání informací zpracování informací zhodnocení textu Různé typy textů: souvislý text nesouvislý text

Čtenářská gramotnost, výsledky na dílčích škálách v roce 2009

Srovnání výsledků na dovednostních škálách v letech 2000 a 2009

Žáci rádi chodí do knihovny nebo knihkupectví

Žáci si čtou pro radost

Změna indexu čtení pro radost mezi roky 2000 a 2009

Žáci čtou beletrii

Chlapci a dívky čtou beletrii

Čtenářská gramotnost v různých druzích škol

Čtenářská gramotnost a ESCS, 2009

Výborní žáci v různých druzích škol (čtvrtá a vyšší úroveň způsobilosti)

Děkujeme za pozornost