Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA 2009
Programme for International Student Assessment mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci čtyři sběry dat: 2000, 2003, 2006, 2009
PISA 2009 65 zúčastněných zemí (34 zemí OECD)
Realizace výzkumu PISA
Čtenářská gramotnost Průměrné výsledky zemí OECD
Změny ve výsledcích zemí OECD mezi roky 2000 a 2009, čtenářská gramotnost
Změna výsledků zemí vůči ČR Země s nižším výsledkem v roce 2000 a podobným v roce 2009 Země s nižším nebo podobným výsledkem v roce 2000 a vyšším v roce 2009 Země s podobným výsledkem v roce 2000 i roce 2009 Izrael Lotyšsko Řecko Dánsko Itálie Lichtenštejnsko Maďarsko Německo Polsko Portugalsko Švýcarsko USA Španělsko
Čtenářská gramotnost Změny ve výsledcích mezi roky 2000 a 2009 2003 2006 2009 ČR 492 489 483 478 OECD (23 zemí) 501 497 495 499
Změny ve výsledcích chlapců a dívek v ČR, čtenářská gramotnost
Zastoupení českých žáků na úrovních způsobilosti, čtenářská gramotnost, 2009
Matematická gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) Korejská republika 546 ▲ Finsko 541 Švýcarsko 534 Japonsko 529 Kanada 527 Nizozemsko 526 Nový Zéland 519 Belgie 515 Austrálie 514 Německo 513 Estonsko 512 Island 507 Dánsko 503 Slovinsko 501 Norsko 498 ○ Francie 497 Slovensko Rakousko 496 Polsko 495 Švédsko 494 Česká republika 493 Velká Británie 492 Maďarsko 490 Lucembursko 489 USA 487 Irsko Portugalsko Španělsko 483 ▼ Itálie Řecko 466 Izrael 447 Turecko 445 Chile 421 Mexiko 419 Matematická gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) je nad průměrem zemí OECD není statisticky významně rozdílný od průměru OECD je pod průměrem zemí OECD ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ○ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR
Přírodovědná gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) Finsko 554 ▲ Japonsko 539 Korejská republika 538 Nový Zéland 532 Kanada 529 Estonsko 528 Austrálie 527 Nizozemsko 522 Německo 520 Švýcarsko 517 Velká Británie 514 Slovinsko 512 Polsko 508 Irsko ○ Belgie 507 Maďarsko 503 USA 502 Česká republika 500 Norsko Dánsko 499 Francie 498 Island 496 Švédsko 495 Rakousko 494 Portugalsko 493 Slovensko 490 ▼ Itálie 489 Španělsko 488 Lucembursko 484 Řecko 470 Izrael 455 Turecko 454 Chile 447 Mexiko 416 Přírodovědná gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) je nad průměrem zemí OECD není statisticky významně rozdílný od průměru OECD je pod průměrem zemí OECD ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ○ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR
Matematická gramotnost výsledek českých žáků průměrný největší zhoršení ze všech zemí od roku 2003 (o 29 b.) Přírodovědná gramotnost největší zhoršení ze všech zemí od roku 2006 (o 12 b.)
Změna výsledků českých žáků ve třech sledovaných oblastech
Změny ve výsledcích českých chlapců a dívek ve třech oblastech
Změny v rozdílech mezi českými chlapci a dívkami
Výsledky českých žáků Roste zastoupení žáků s nedostatečnou úrovní kompetencí ve všech třech testovaných oblastech Chlapci se zhoršují mnohem více než dívky Potvrzuje se sestupný trend ve výsledcích žáků (TIMSS 2007)
Změny ve výsledcích českých chlapců a dívek, TIMSS 2007 – 8. ročník
Čtenářská gramotnost, dílčí škály Různé typy dovedností: získávání informací zpracování informací zhodnocení textu Různé typy textů: souvislý text nesouvislý text
Čtenářská gramotnost, výsledky na dílčích škálách v roce 2009
Srovnání výsledků na dovednostních škálách v letech 2000 a 2009
Žáci rádi chodí do knihovny nebo knihkupectví
Žáci si čtou pro radost
Změna indexu čtení pro radost mezi roky 2000 a 2009
Žáci čtou beletrii
Chlapci a dívky čtou beletrii
Čtenářská gramotnost v různých druzích škol
Čtenářská gramotnost a ESCS, 2009
Výborní žáci v různých druzích škol (čtvrtá a vyšší úroveň způsobilosti)
Děkujeme za pozornost