Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ANIMACE škol Šumperk, Slovníček pojmů „bruselština“ MAS – „místní akční skupina“ IROP – „integrovaný regionální operační program“ OP VVV –
Advertisements

Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Představení projektu „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“ Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Dobrá praxe ve spolupráci krajské samosprávy a Agentury Martin Navrátil (ASZ) Praha,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Individuálně, ale společně a jinak
Radovan Výsmek PS Vzdělávání Zlín,
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Členská schůze MAS Nepomuk,
Spolupráce obce a ÚP ČR v Litvínově v SVL
Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám
Aktuální informace o KAP a MAP
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Závěrečná konference Zlín,
Podpora krajského akčního plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Dětský klub Malý drak.
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Jednání Odborné pracovní skupiny MAP ORP Litvínov
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Ing. Alice Hříbalová - VP
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov Odborná pracovní skupina MAP ORP Litvínov Mgr. Mikuláš Tichý Litvínov, 23. 10. 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami„ č. CZ.02.3.62/0.0/0.0/15_001/0000586 www.socialni-zaclenovani.cz

Forma spolupráce s ASZ ve vzdělávání Vzhledem k tomu, že není zájem o realizaci projektů z KPSVL, spolupráce se soustředí na podporu MAP a jednotlivá opatření, která budou financována z implementace MAP, nebo jiných zdrojů

Návrh možných témat / opatření 1) rozvedení již odsouhlasených opatření Podpora čtenářské gramotnosti – důraz na využitelnost pro sociálně vyloučené děti - Analýza bariér a jejich oslabení Kariérové poradenství Spolupráce s kvalitními organizacemi Podpora KP už od prvního stupně Návazné aktivity (výjezdy k zaměstnavatelům, rozpracování vzdělávací dráhy žáků)

Další návrhy Podpora práce metodiků prevence a dalších odborníků (včetně možného zapojení koordinátorů inkluze) Podpora spolupráce NNO a škol, MŠ Zapojení rodičů a dětí, komunikace rodič-dítě-škola, uplatnění principů komunitní školy Zapojení dětí ze SVL do volnočasových aktivit Supervize / coaching / mentoring Klima školy, třídy Asistence při výuce, podpora tandemového učení, spolupráce s asistentem pedagoga Doučování, mimoškolní příprava, pomůcky Vrstevnické vzdělávání, podpora „starších kamarádů“ Systém prevence záškoláctví Mediace na školách Prevence extremismu a rasismu

Podpora školních poradenských pracovišť Vzájemné setkávání a inspirace ŠPP Semináře s odborníky Metodický kabinet pro inkluzivní vzdělávání? Koordinátoři inkluze na školách?

Podpora spolupráce NNO a škol Společný postup při řešení kázeňských přestupků NNO může být efektivním mezikrokem mezi školou a OSPOD NNO mají obvykle větší dosah do terénu, než školy, mají větší preventivní potenciál, vidí žáky v jiném kontextu

Komunikace s rodiči Využívání principů komunitní školy Snaha zapojit rodiče do školního prostředí Podle výzkumů i zkušeností ze zahraničí může zapojení rodiče do školních aktivit výrazně zlepšit prospěch žáka

Snaha o zapojení dětí ze SVL do volnočasových aktivit Děti ze SVL často nenavštěvují žádné volnočasové aktivity Lze se pokusit o analýzu bariér a zjištění, proč se tak děje Následně se pokusit tyto bariéry odbourat

Supervize, coaching, mentoring Programy pomáhající školám Supervize jako nástroj, pomáhající identifikovat, kde škola stojí a pomoci v její organizaci (odhaluje silné a slabé stránky, může zásadně pomoci v prevenci syndromu vyhoření apod.) Coaching – seberozvoj učitelů, vedení školy Mentoring – systém podpory kolegů v rámci školy

Klima školy, klima třídy Klima může mít zásadní vliv na vzdělávání žáků i popularitu školy Klima třídy může být klíčové v prevenci šikany a dalších problémů ve škole Může pomoci školní psycholog, existují renomované organizace, realizující testování školního klimatu a kroků pro jeho zlepšení

Spolupráce ve třídě Tandemová výuka Spolupráce s asistenty pedagoga Vzdělávání pro asistenty pedagoga Popř. městský metodik asistentů pedagoga

Doučování Funguje dobře z šablon? Financování školních pomůcek pro sociálně slabé

Vrstevnické vzdělávání Podpora dětí vrstevníky, nebo „staršími kamarády“ Může zahrnovat doučování, nebo i volnočasové aktivity, návštěvu kulturních, sportovních akcí apod.

Prevence záškoláctví Existují dobré zkušenosti s provázaným systémem prevence záškoláctví Dobře nastavená spolupráce sociálního odboru, MP, popř. asistentů prevence kriminality a NNO se školami může snížit záškoláctví o desítky procent

Děkuji za pozornost tichy.mikulas@vlada.cz zemlova.julie@vlada.cz