Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Canisterapie Když pes uzdravuje lidskou duši Motto našeho týmu: „Polož na mě svoji ruku a já ti ji prohřeju, obejmi mě a rozjasním tvoje srdce.“
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Demografická prognóza předpoklady – postupy – výběr profesí.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
1 5. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Aktualizace SUR ČR Hlavní změny po veřejných diskusích Ing. Igor Hartmann Ministerstvo pro.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Individuálně, ale společně a jinak
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dokument KAP MSK - obsah
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Ing. Kateřina Lichtenberková
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Josef Středula, předseda ČMKOS
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Tišnovská lukostřelnice pod Klucaninou Spolek Odyssea Tišnov
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Schůze Spolku pro obnovu venkova ČR Praha 1. dubna 2014
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje oblast podpory 1.1, 1.2, 1.3 Praha
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vybrané problémy mezinárodních organizací
Techniky práce s mentálně postiženými
Náměty pro činnost Národního fóra
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Didaktika sportovních činností
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Váňová Stanislava, Mikeladzová Jana
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Program celoživotního učení Comenius
Věda a výzkum v rámci sedmého rámcového programu
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Představení projektu.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Ing. Alice Hříbalová - VP
= Globálně Rozvojové Vzdělávání
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004

EYES 2004 Evropská unie věnovala v posledních letech sportu zvýšenou pozornost vyústění = rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady Evropy č. 291/2002/EC ze dne 6. února 2003 – vyhlášení roku 2004 za Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu (European Year of Education through Sport 2004 – EYES 2004) Evropská komise poskytla podporu ve výši 11,5 mil. EUR http://www.eyes-2004.info

EYES 2004 2 typy projektů 1) s působností v rámci Evropského společenství (projekt musel zahrnovat partnery z nejméně osmi zemí) 2) projekty na místní, regionální, národní nebo mezinárodní úrovni program již skončil, ale je ukázkou trendů v poskytování podpory ze strany EU (strukturální fondy)

Cíle EYES 2004: podporovat spolupráci vzdělávacích a sportovních institucí v rozvoji výchovy prostřednictvím sportu a jeho evropského rozměru využívat sport pro růst vědomostí a dovedností mládeže, tzn. rozvíjet nejen fyzické schopnosti, ale i sociální vlastnosti (práce v kolektivu, solidarita, tolerance a slušné chování v multikulturním prostředí, ...) oceňovat pozitivní vklad dobrovolné práce v mimoškolním vzdělávání zejména mladých lidí

Cíle EYES 2004: organizovat sportovní a kulturní setkání a tím podporovat hodnotu vzdělávání v rámci mobility a vzájemných výměn žáků, zejména v multikulturním prostředí podněcovat výměnu dobrých zkušeností o úloze sportu ve vzdělávacích systémech s cílem podpořit společenskou integraci znevýhodněných skupin zařazovat sport do škol a tím vytvářet lepší rovnováhu mezi intelektuálními a fyzickými aktivitami v průběhu celé školní docházky zkoumat problémy spojené se vzděláváním mladých sportovců a sportovkyň angažovaných v soutěžních formách sportu

Typické projekty EYES 2004: Nadnárodní projekt „Zřízení sportovní školy pro evropský region“ cíl – propojit velké evropské regiony účastníci – Belgie, Lotrinsko, Lucembursko, Porýní a Sársko výsledek – nová mezinárodní Sportovní škola multikulturní prostor pro sportovní rozvoj mladých vrcholových sportovců optimální skloubení náročného sportovního tréninku se vzdělávacími potřebami současné společnosti

Typické projekty EYES 2004: Lokální projekt „Děti, mládež a rodiče v Teneveru jdou do toho“ projekt reaguje na palčivé společenské problémy Tenever = městská část Brém, SRN Tenever – řada indikátorů složité sociální situace: - vysoká nezaměstnanost - mnoho obyvatel žije pouze ze sociálních dávek - rozsáhlá kriminalita mládeže - žije zde nejvíce dětí ze všech částí Brém - dvě třetiny všech obyvatel jsou imigranti - velmi málo sportovních možností - negativní dopady na zdravotní stav i na sociální vztahy Východisko projektu: Pro multikulturní a sociálně obtížné postavení dětí a mládeže má sport velký význam z hlediska zdravotních aspektů a současně pro jejich sociální vývoj i pro společenskou integraci Cíl projektu: Za podpory vzdělávacích a sportovních institucí vytvořit lepší podmínky pro sportovní aktivity dětí a mládeže, a tím přispět k jejich integraci, ke zlepšení zdravotního stavu i vzájemných sociálních vztahů

Význam EYES 2004: Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu zdůraznil, že v centru společenského zájmu stojí nejen výkonnostní a vrcholový sport (bez negativních jevů v podobě dopingu či diváckého násilí), ale především rekreační sport (sport pro všechny) Podpora sportu pro děti, mládež, dospělé i seniory, jenž pozitivně přispívá ke zdravému životnímu stylu, prohlubuje sociální a multikulturní vztahy a v duchu Coubertinových ideálů tak pomáhá kultivovat celou společnost