KRUŽNICE A VÁLEC Ludolfovo číslo VY_32_INOVACE_VIII-C-02.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

J - PROUDOVÁ HUSTOTA.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Délka kružnice a kruhového oblouku
Matematika Poměr.
Délka kružnice (obvod kruhu)
Délka kružnice, obvod kruhu
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Kruh DUM číslo: 18 Kruh Planimetrie - kruh Integrovaná střední škola polygrafická,
Délka kružnice (obvod kruhu)
36.1 Obvod a obsah kruhu Výpočet obvodu dortové formy.
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
Kružnice, kruh, koule.
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Kruh a kružnice 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
VY_42_INOVACE_117_KRUŽNICE, KRUH 2. ČÁST Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
* Postupný poměr Matematika – 7. ročník *
Délka kružnice, obvod kruhu
Válec.
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
π Pí Den π Denisa Veřmiřovská
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
VY_42_INOVACE_111_PYTHAGOROVA VĚTA 2. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
III. část – Vzájemná poloha přímky
POJMENOVÁNÍ ÚHLŮ Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kruh – popis, praktické využití Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
Ludolfovo číslo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
Obvod a obsah kruhu ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
II. část – Části kruhu a kružnice,
Délka kružnice, obvod kruhu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kružnice – popis, praktické úlohy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Čelákovice
Autor: Ing. Jitka Michálková
Základní škola Čelákovice
Základní škola Čelákovice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
III. část – Vzájemná poloha přímky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
36 VÁLEC.
Číslo π (pí) Archimedes (cca 250 př. Kr.)
Transkript prezentace:

KRUŽNICE A VÁLEC Ludolfovo číslo VY_32_INOVACE_VIII-C-02

Poměr obvodu kružnice ku jejímu průměru je vždy stejné číslo. Ludolfovo číslo Poměr obvodu kružnice ku jejímu průměru je vždy stejné číslo. Skutečnost, že poměr obvodu kruhu k jeho průměru je konstantní je známo už několik tisíc let. Kdy lidé toto poznali se už nedá zjistit. Nejstarší hodnoty tohoto poměru byly zřejmě zjištěny měřením. Toto číslo označujeme řeckým písmenem π (čteme pí)

Své jméno získalo Ludolfovo číslo podle německého matematika Ludolfa van Ceulena, který jej jako první spočítal na třicet pět desetinných míst. Pokládalo se to za tak významnou událost, že všech pětatřicet desetinných míst bylo vyryto na jeho náhrobní kámen. π = 3.14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288

Hodnota π π = 3,14 Při výpočtech používáme zaokrouhlenou hodnotu π = 3.14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971