AUTOR: Lenka Hrnčířová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Advertisements

Květ a květenství autor: David Hainall.
KVĚTENSTVÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_33_Přírodopis 7.ročník_Mákovité Téma: Mákovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_36_Přírodopis 7.ročník_Miříkovité Téma: Miříkovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_10_Přírodopis 7.ročník_Lesní stromoví ptáci Téma: Lesní stromoví ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno:
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Typy květenství.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
Hvězdnicovité (Asteraceae)
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Stonek Biologie 1. ročník.
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Hluchavkovité.
KVĚT.
Okolík,úbor,hrozen,hlávka
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Stavba a znaky květu, květenství
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
MĚKKÝŠI - MLŽI žijí ve sladké i slané vodě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název prezentace (DUMu): Květ
Krytosemenné dvouděložné rostliny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Opylení a oplození.
HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
LIST.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
čeledi krytosemenných rostlin III
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_04-51 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: Moderní škola
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
Přesličky a plavuně.
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
VY_32_INOVACE_17_SLABIKÁŘ_ČTENÍ SLABIK DI, TI, NI
Generativní rostlinné orgány
Krytosemenné rostliny
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

AUTOR: Lenka Hrnčířová ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_24_Přírodopis 7.ročník_Květenství Téma: Květenství CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: leden 2012

Anotace Přírodopis, 7. ročník, Květenství Prezentace k výkladu Opakování – květ Pojem květenství Hroznovitá květenství Vrcholičnatá květenství Určování květenství podle obrázků Procvičení - otázky

Květ - opakování 1) Popiš stavbu květu 5 - pestík 4 - tyčinka 3 - květní lístky - koruna, kalich 2 – květní lůžko 1 - stonek

Vysvětli tyto pojmy: Kalich, koruna, okvětí Pohlavní orgány, pestík, blizna Oboupohlavný květ Jednopohlavný květ Jednodomá rostlina Dvoudomá rostlina

Květenství - seskupení drobných květů do souboru – zvyšuje nápadnost květu pro opylovače hroznovitá květenství - hlavní stonek nejdelší, vedlejší stonky ho nepřerůstají - květy rozkvétají: a) od zdola nahoru b) od okraje květenství ke středu

úbor - z rozšířeného květního lůžka vyrůstají 2 typy květů: trubkovité – uvnitř, mají rozmnožovací funkci, vně květy jazykové bez pohlavních orgánů – přilákat hmyz - kopretina, sedmikráska

vrcholičnatá květenství - postranní stonky přerůstají hlavní stonek - květy rozkvétají opačně než u hroznovitých květenství – - shora dolů nebo od středu ke stranám

Urči jména těchto květenství 1 2 3 hlávka klas hrozen

4 5 6 úbor okolík vidlan

složený okolík 7 8 9 lata vijan

Procvičení 1) Co je květenství? seskupení drobných květů do souboru 2) Jaká květenství rozlišujeme? hroznovitá a vrcholičnatá

3) Jak rozkvétají hroznovitá květenství? od zdola nahoru a od okraje ke středu 4) Jaké 2 druhy květů jsou v květenství úbor? jazykovité a trubkovité 5) Jakou funkci plní tyto 2 druhy květů? jazykovité – přilákání opylovačů trubkovité - rozmnožování

Použité zdroje http://microsoft.com http://www.ta3k.sk/bio/images/stranky/rast_organy/kvet/stavba.jpg http://giobio.ic.cz/obrazky/botanika/kvetenstvi.JPG http://giobio.ic.cz/obrazky/botanika/kvetenstvi1.JPG http://blog.idnes.cz/blog/3299/131441/DSC09160.JPG http://fotobanka.nabla.cz/fotky/rostliny/jetel-lucni.jpg http://nd01.jxs.cz/185/360/474b1f156e_12212208_o2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leucanthemum_vulgare_Kaldari.jpg

http://www.biolib.cz/IMG/GAL/2885.jpg http://www.e-zahrady.cz/img/upload/herbar_84524814.jpg http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_rostliny/foto04/foto_050.jpg http://www.kibitz.estranky.cz/img/mid/851/pomnenka-hajni.jpg http://www.floradecanarias.com/imagenes/daucus_carota.jpg ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN 80-7238-424-4.